«Ο κ. Σπίρτζης μάλλον μπέρδεψε την Πρωτοχρονιά με την Πρωταπριλιά»

Γιάννης Κεφαλογιάννης: «Από εκεί που περιμέναμε τη δημοπράτηση της μελέτης στρατηγικού σχεδιασμού μέσα στον Οκτώβριο, μας προέκυψε Διαγωνισμός Προεπιλογής»

Σκληρή κριτική εξαπέλυσε στην Κυβέρνηση για το κρίσιμο θέμα του ΒΟΑΚ ο Κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτής Ρεθύμνου Γιάννης Κεφαλογιάννης, μετά τις πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζη για εκκίνηση των εργασιών το 2019. 

Η δήλωση του κ. Κεφαλογιάννη:

«Είναι γνωστό ότι η Κυβέρνηση έχει μια μόνιμη τάση να ασκείται σε επικοινωνιακές ασκήσεις επί χάρτου. Ωστόσο, ειδικά για το θέμα του ΒΟΑΚ έχει ξεπεράσει πραγματικά κάθε προηγούμενο. Ενώ, λοιπόν, αναμέναμε με αγωνία και σύμφωνα με τον ίδιο τον κ. Τσίπρα να δημοπρατηθεί η μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού μέσα στον Οκτώβριο του 2017 έτσι ώστε να διασφαλιστεί ο ενιαίος σχεδιασμός του έργου, ξαφνικά μαθαίνουμε από τον αρμόδιο Υπουργό ότι στις αρχές της νέας χρονιάς αναμένεται να βγει η προκήρυξη του διαγωνισμού που στο πρώτο της στάδιο θα περιλαμβάνει την εκδήλωση ενδιαφέροντος για να ξεκινήσουν οι εργασίες μέσα στο 2019! Ο κ. Σπίρτζης μάλλον μπέρδεψε την Πρωτοχρονιά με την Πρωταπριλιά! Είναι προφανές ότι χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού, προκειμένου να εγκριθούν οι περιβαλλοντικοί όροι με τις απαραίτητες τροποποιήσεις, συμπληρώσεις και βελτιώσεις έτσι ώστε το όλο έργο να είναι κοινωνικά αποδεκτό, λειτουργικό και χρηματοοικονομικά βιώσιμο, το όλο εγχείρημα βρίσκεται στον αέρα.

Αν κάνουμε μια σύντομη αναδρομή στις κυβερνητικές θέσεις για τον ΒΟΑΚ, από το 2015 θα αντιληφθούμε το μέγεθος του προβλήματος:

  • Αρχικά, ο κ. Βαρουφάκης έλεγε ότι δεν θέλει αυτοκινητόδρομο για να μην χαλάσει το φυσικό τοπίο, σε έναν τόπο όπου έχουν χαθεί ανθρώπινες ζωές λόγω της έντονης ανεπάρκειας του οδικού άξονα.
  • Σε απάντηση ερώτησης που κατέθεσα στις 10/3/2015, ο ίδιος ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι, προκειμένου να ιεραρχηθούν τα προς υλοποίηση έργα και να αποφασιστεί ο τρόπος χρηματοδότησης, είναι απαραίτητη η μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού, για την οποία υποτίθεται είχαν ήδη υποβάλει τεχνικό δελτίο και είχαν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.
  • Το Σεπτέμβριο του 2016 είχαν πει ότι θα διατεθεί άμεσα το ποσόν των 4 εκ. ευρώ για τη μελέτη του στρατηγικού σχεδιασμού. Δεν διατέθηκε ούτε ένα ευρώ.
  • Υιοθέτησαν τη λογική της συγκρότησης «ΕΥΔΕ Κρήτης και Δωδεκανήσων», προχωρώντας στην αφαίρεση βασικών και θεσμοθετημένων αρμοδιοτήτων από τον ΟΑΚ. Παρ’ όλα αυτά θα ξεκινήσουν το διαγωνισμό προεπιλογής με στοιχεία και δεδομένα από τις μελέτες του Οργανισμού.
  • Την ίδια στιγμή δεν μπόρεσαν  να προχωρήσουν την αναβάθμιση του οδικού τμήματος «Πάνορμο - Εξάντη», ενός έργου 10 χιλιομέτρων που έχει δημοπρατηθεί από τον Μάρτιο του 2014!
  • Τώρα μιλούν για δημοπράτηση το 2018 χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, χωρίς να έχουν ξεκαθαρίσει το μοντέλο υλοποίησης και χωρίς μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού και περιβαλλοντικούς όρους!

Κλείνοντας, θα ήθελα να σταθώ στο έργο «Πάνορμος - Εξάντης». Στις 5 Φεβρουαρίου του 2013 η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας προχώρησε στην έγκριση διάθεσης πίστωσης ποσού εξήντα τριών εκατομμυρίων πεντακοσίων χιλιάδων ευρώ (63.500.000 €) για τη δημοπράτηση με ανοικτή διαδικασία του έργου. Στις αρχές του χρόνου, ο Υφυπουργός Μεταφορών κ. Μαυραγάνης μας έλεγε στη Βουλή ότι όχι μόνο θα γίνει το έργο αλλά ετοιμάζεται επέκταση του φυσικού αντικειμένου του στο οποίο μπαίνει και το τμήμα του Γεροποτάμου, θα τελειώσουν οι μελέτες και τα περιβαλλοντικά και θα πάνε στη δημοπρασία. Σχεδόν πέντε χρόνια μετά, και ενώ υπό κανονικές συνθήκες θα έπρεπε ήδη να βρίσκεται προς το τέλος της υλοποίησής του, μαθαίνουμε από τον Περιφερειάρχη Κρήτης κ. Αρναουτάκη ότι το έργο δεν θα γίνει και ότι διαπραγματεύεται με τον Υπουργό να μείνουν τα χρήματα στην Κρήτη. Θα ήθελα πραγματικά μια ξεκάθαρη τοποθέτηση από τα τοπικά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ για την απώλεια των χρήματων αυτών από το Ρέθυμνο. 

Είναι ξεκάθαρο ότι θέλουν να εξαπατήσουν τους πολίτες, να αποκρύψουν τις ευθύνες τους και να κερδίσουν πολιτικό χρόνο προσπαθώντας να πείσουν ότι προσπαθούν. Με δεδομένο ότι ο ΒΟΑΚ αποτελεί χρέος της Πολιτείας για την Κρήτη και ύψιστη πολιτική προτεραιότητα για τη Νέα Δημοκρατία, θα συμβάλουμε στη διενέργεια όλων των απαιτούμενων πρωτοβουλιών που θα δρομολογήσουν μια ρεαλιστική και ολοκληρωμένη λύση για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ