Νέα γεώτρηση στα Μυλωνιανά από τον ΟΑΚ

Σε ό,τι αφορά τη δεύτερη γεώτρηση ο κ. Καζάσης τόνισε ότι υπάρχει κάποια εξέλιξη αλλά, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που υπάρχουν, αν η νέα γεώτρηση που έχει δρομολογηθεί πάει καλά τότε θα καλυφθούν οι όποιες ανάγκες.

Λύση σε ένα ενδεχόμενο πρόβλημα λειψυδρίας που μπορεί να αντιμετωπίσουν τα Χανιά λόγω των μειωμένων βροχοπτώσεων τον χειμώνα που πέρασε αναμένεται να δώσει μια νέα γεώτρηση του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης (ΟΑΚ) στα Μυλωνιανά. Στο μεταξύ, ο Οργανισμός καταβάλλει προσπάθειες ώστε να προχωρήσει η εκπόνηση της Μελέτης Στρατηγικού Σχεδιασμού για τον ΒΟΑΚ που είναι απαραίτητη ανεξάρτητα από το ποια πηγή χρηματοδότησης θα υπάρξει για το έργο.

Τα παραπάνω θέματα βρέθηκαν, μεταξύ άλλων, στο επίκεντρο της συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΑΚ που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη. Ειδικότερα για το θέμα της γεώτρησης, όπως ανέφερε σχετικά μιλώντας στα «Χ.Ν.» ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Φώτης Καζάσης, έχει ήδη εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση ύψους 217.000 ευρώ και το έργο θα ξεκινήσει άμεσα.

«Στο πλαίσιο μιας άτυπης συνάντησης που είχε γίνει ενόψει της πιθανότητας να υπάρξει πρόβλημα λειψυδρίας στα Χανιά την καλοκαιρινή περίοδο τόσο η ΔΕΥΑ Χανίων όσο και ο ΟΑΚ είχε αποφασιστεί να αναλάβουν κάποιες πρωτοβουλίες. Συγκεκριμένα ο ΟΑΚ είχε αναλάβει να διερευνήσει τη δυνατότητα να γίνουν 2 γεωτρήσεις στη θέση Μυλωνιανά στο Βαρύπετρο για να εξασφαλιστεί παραπάνω νερό για τις ανάγκες του καλοκαιριού. Αυτό ήταν το πρώτο μέλημά μας σαν νέα Διοίκηση και εξασφαλίσαμε τη 1 γεώτρηση για την οποία βρέθηκε γρήγορα η χρηματοδότηση -με μεσολάβηση κυρίως του Υπουργείου Ανάπτυξης, το οποίο και ευχαριστούμε- και θα έρθει μέσω Περιφέρειας. Έτσι θα τρέξουμε γρήγορα τη μία γεώτρηση η οποία εκτιμάται ότι θα μας δώσει αρκετό νερό», σημείωσε ο κ. Καζάσης.

Συνεχίζοντας ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΚ τόνισε ότι η νέα γεώτρηση έχει αδειοδότηση για παροχή μέχρι 900 κυβικά την ώρα, ενώ σχετικά με το χρονοδιάγραμμα του έργου σημείωσε: «Αυτό που εκκρεμεί είναι το έγγραφο της άδειας από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, αλλά ο διαγωνισμός θα τρέξει γρήγορα γιατί η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη. Εκτιμούμε ότι θα είμαστε μέσα στους χρόνους που χρειάζεται. Το πρόβλημα παρουσιάζεται συνήθως Αύγουστο ή Σεπτέμβριο και τότε θα είμαστε καλυμμένοι».

Σε ό,τι αφορά τη δεύτερη γεώτρηση ο κ. Καζάσης τόνισε ότι υπάρχει κάποια εξέλιξη αλλά, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που υπάρχουν, αν η νέα γεώτρηση που έχει δρομολογηθεί πάει καλά τότε θα καλυφθούν οι όποιες ανάγκες.

ΓΙΑ ΤΟΝ ΒΟΑΚ

Για το θέμα του ΒΟΑΚ ο κ. Καζάσης ανέφερε ότι δεν έχει προκύψει κάτι νεότερο πέραν τις εξαγγελίες που είχε κάνει πρόσφατα ο γ.γ. Υποδομών Γ. Δέδες από τα Χανιά περί χρηματοδότησης του έργου -όπως και των λιμανιών Σούδας, Ηρακλείου και Ρόδου- από το πακέτο Γιούνκερ.

«Σε κάθε περίπτωση, αυτό που εμείς θεωρούμε ότι χρειάζεται ανεξάρτητα από που θα χρηματοδοτηθεί το έργο είναι να προχωρήσει η στρατηγική μελέτη για τον ΒΟΑΚ. Κι αυτό δεν το λέμε γιατί θέλουμε να καθυστερήσουμε τη διαδικασία και να πάμε 2 χρόνια πίσω το έργο -όπως κάποιοι λαθεμένα υποστηρίζουν- αλλά γιατί η μελέτη είναι απαραίτητη τεχνικά για να γίνει το έργο. Δεν μπορεί να γίνει αλλιώς και δεν είναι θέμα κωλυσιεργίας», δήλωσε ο κ. Καζάσης και πρόσθεσε ότι ο ΟΑΚ «κυνηγάει έντονα» το ζήτημα της μελέτης.

Να υπενθυμίσουμε τέλος ότι η Μελέτη Στρατηγικού Σχεδιασμού έχει προϋπολογισμό περίπου 3 εκατ. ευρώ και σύμφωνα με τον γ.γ. Υποδομών Γ. Δέδε σχεδιάζεται να χρηματοδοτηθεί μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων ή και τεχνικής βοήθειας.

Πηγή: Χανιώτικα Νέα

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ