«Κόλλησε» η κρουαζιέρα και...μαύρο το 2017- τι δείχνουν τα στοιχεία για την Κρήτη

Τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΙΜΕ δείχνουν ότι το Ηράκλειο δεν μπορεί να αναπτύξει μια δυναμική- μόνο η Σούδα έχει αυξήσει τους επιβάτες...


 

Κάθε χρόνο και…χειρότερα στον τομέα της κρουαζιέρας και για το Ηράκλειο το οποίο προσελκύει…πλοία, αλλά δεν έχει κόσμο! Αυτό προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία που έδωσε η Ένωση Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ)και η οποία προβλέπει…μαύρο το 2017 για την ελληνική κρουαζιέρα!

Το λιμάνι του Ηρακλείου ενώ έχει μια σταθερότητα στις αφίξεις πλοίων –και φέτος μικρή αύξηση!-φαίνεται ότι έχει χάσει εκείνα τα μεγάλα πλοία που φέρνουν κόσμο και επιβάτες καθώς φέτος ήρθαν στην πόλη μας 238.780 επιβάτες με 165 πλοία , ενώ τρία χρόνια πριν είχαμε 177 πλοία και 270.020 επιβάτες! Το 2015 «έδεσαν» στο Ηράκλειο 170 πλοία και έφεραν 219.000 επιβάτες! Ενδεικτικό του ότι έχουν χαθεί μεγάλες εταιρείες, δεν μπόρεσε το λιμάνι να φέρει κόσμο.

Πάντως αυτό δεν μοιάζει να είναι τόσο…θέμα και ευθύνη της διοίκησης του ΟΛΗ αφού γενικότερα η Ελλάδα στον τομέα της κρουαζιέρας πάσχει  από έλλειψη σχεδιασμού και στρατηγικής! Το προβλημα είναι γενικότερο με τις υποδομές και την τακτική που ακολουθεί η χώρα μας. Οσο και αν αυτή η διοίκηση, αλλά και η προηγούμενη στον ΟΛΗ προσπάθησαν το θέμα «βάλτωσε» ποικιλοτρόπως. Και οι επιβάτες δεν έχουν ξεπεράσει ποτέ τους 300.000 (μια χρονιά μόνο συνέβη αυτό..) και συγκεκριμένο αριθμό πλοίων που εξυπηρετούνται. Αυτό μπορεί να ξεπεραστεί μόνο εάν υπάρχει home port…σταθερό και συνεχές. Γι αυτό το Ηράκλειο υπολείπεται  μικρότερων πόλεων και λιμανιών που φυσικά έχουν γίνει παγκόσμιοι προορισμοί όπως η Σαντορίνη, η Μυκονος, η Ρόδος, το Κατάκολο…

Εντυπωσιακή πάντως είναι η κατακόρυφη αύξηση της επιβατικής κίνησης στη Σούδα που σε λίγο θα αγγίζει τα 100 πλοία τη σεζόν και θα ξεπεράσει τους 150000 επιβάτες.

Αντιθέτως «κολλημένος» ο Αγιος Νικόλαος στα 50 περίπου πλοία (με εξαίρεση το 2014) και τους 30.000 περίπου επιβάτες, μολις 3 πλοια στο Ρέθυμνο φέτος και…κανένα στη Σητεία!

Τα στοιχεία

Η Ένωση Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ πάντως τονίζει ότι το σύνολο αφίξεων των κρουαζιεροπλοίων, παρέμεινε σταθερό τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ το 2016 υπήρξε αύξηση 5% στους επιβάτες έναντι του 2015. Συγκεκριμένα το 2016 σε διάφορα ελληνικά λιμάνια στη χώρα μας πραγματοποιήθηκαν 4.290 προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων έναντι 4.281 το 2015, ενώ οι αφίξεις επιβατών το 2016 άγγιξαν τα 5.197.118 έναντι 4.957.743 το 2015.

Το λιμάνι του Πειραιά είναι πρώτο, με 625 αφίξεις κρουαζιεροπλοίων το 2016, έναντι 621 το 2015, ενώ οι επιβάτες κρουαζιέρας ανήλθαν το 2016 σε 1.094.135 έναντι 980.149 το 2015.

Ακολουθεί η Σαντορίνη με 572 αφίξεις κρουαζιεροπλοίων το 2016 έναντι 636 το 2015, ενώ οι επιβάτες που αποβιβάστηκαν ανήλθαν σε 783.893 το 2016 έναντι 791.927 το 2015. Αξιοσημείωτη αύξηση σε αφίξεις παρουσίασε επίσης το λιμάνι της Κέρκυρας που έρχεται τρίτο κατά σειρά, με 481 αφίξεις κρουαζιεροπλοίων το 2016 έναντι 407 το 2015 και 748.916 επιβάτες το 2016 έναντι 647.347 το 2015.

Επίσης, το Λαύριο συνεχίζει για τρίτη χρονιά την ανοδική του πορεία με 65 αφίξεις κρουαζιεροπλοίων το 2016, 55 το 2015 και 30 το 2014. Στο ίδιο λιμάνι το 2016 αποβιβάστηκαν συνολικά 43.236 επιβάτες κρουαζιέρας έναντι 44.815 το 2015 και 30.493 το 2014. Μείωση αφίξεων παρουσίασε το λιμάνι της Κεφαλλονιάς - Ιθάκης, όπου το 2016 αφίχθησαν 77 κρουαζιερόπλοια με 85.463 επιβάτες, έναντι 112 κρουαζιερόπλοια το 2015 και 149.227 επιβάτες. Του Βόλου με 46 αφίξεις κρουαζιεροπλοίων το 2016 έναντι 57 το 2015 και 37.445 επιβάτες το 2016 έναντι 67.096 το 2015 αλλά και της Πάτμου, με 147 αφίξεις κρουαζιεροπλοίων το 2016 έναντι 192 το 2015 και 91.785 επιβάτες το 2016 έναντι 124.476 το 2015.

Μείωση παρουσίασε το λιμάνι της Μυτιλήνης όπου το 2016 αφίχθησαν 29 κρουαζιερόπλοια με 13.923 επιβάτες, έναντι 53 το 2015 με 24.894 επιβάτες. Τα νησιά που δέχθηκαν κατά το 2016 τις έντονες προσφυγικές ροές παρουσιάζουν μικτή εικόνα. Μείωση αφίξεων σε Μυτιλήνη και Κω, σταθερότητα στη Χίο και αύξηση στα λιμάνια της Σάμου (Βαθύ-Πυθαγόρειο).

Σύμφωνα με την ΕΛΙΜΕ, τόσο από τα λιμάνια, σημαντικούς προορισμούς κρουαζιέρας, όσο και από τους παράγοντες της εγχώριας βιομηχανίας κρουαζιέρας, που αξιολογούν τις προ κρατήσεις αλλά και τον προγραμματισμό του 2017 υπολογίζοντας τις κινήσεις ακόμη και της τελευταίας στιγμής, φαίνεται ότι η χρονιά που αρχίζουμε να διανύουμε δεν θα είναι ιδιαίτερα ευνοϊκή για την κρουαζιέρα στην περιοχή μας. Όπως αναφέρει η Ένωση Λιμένων Ελλάδος είναι πιθανό να σημειωθούν σημαντικές αποκλίσεις (μειώσεις) τόσο στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων όσο και επιβατών στο σύνολο της χώρας και στους επιμέρους προορισμούς που αποδίδεται τόσο στην αποσταθεροποίηση της περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου (και ιδιαίτερα της Τουρκίας) αλλά και στην ανάδειξη νέων αγορών (Ανατολική Ασία, Αυστραλία κλπ).

Δείτε όλα τα στοιχεία της κρουαζιέρας για την Ελλάδα αναλυτικά

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ