ΚΡΗΤΗ

Καραγιάννης: "Τεράστια η υπεραξία του αεροδρομίου Καστελίου"

"Θα μετατραπεί σε μεγάλο διαμετακομιστικό κέντρο και θα δώσει άλλες προοπτικές, όχι μόνο στην Κρήτη, αλλά και στη χώρα ολόκληρη" τόνισε στη βουλή ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Καραγιάννης: "Τεράστια η υπεραξία του αεροδρομίου Καστελίου"

«Στην Κρήτη θα έχουμε ένα μεγαλύτερο, πιο σύγχρονο και πιο βιώσιμο αεροδρόμιο», ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας την Τετάρτη στη Βουλή.

Στόχος, είπε ο κ. Καραγιάννης, είναι το αεροδρόμιο Καστελίου να ανταποκρίνεται στις ανάγκες που επιτάσσει η θέση και η σημασία του, ως το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας και ως κύρια πύλη εισόδου τουριστικής κίνησης στη χώρα μας.

Στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας, για την ανακουφιστική φροντίδα, περιλαμβάνεται άρθρο που αφορά στη συμφωνία εκτέλεσης συμπληρωματικών εργασιών, σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης Έργου του νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης στο Καστέλι.

«Το Αεροδρόμιο του Καστελίου, που κατασκευάζεται αυτή τη στιγμή, είναι το μοναδικό νέο αεροδρόμιο που κατασκευάζεται σε όλη τη νοτιοανατολική Ευρώπη και στη Μεσόγειο», είπε μεταξύ άλλων ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ο οποίος επισήμανε ότι η στρατηγική του θέση θα του δώσει τα επόμενα χρόνια μια τεράστια υπεραξία.

«Απέχει τέσσερις ώρες από την Ντόχα, τέσσερις ώρες από τη Μαδρίτη, τέσσερις ώρες από τη Μόσχα και τέσσερις ώρες από το Λονδίνο. Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, για την Κρήτη πως ένα αεροδρόμιο προορισμού, πλέον θα μετατραπεί σε ένα μεγάλο διαμετακομιστικό κέντρο και θα δώσει άλλες προοπτικές, όχι μόνο στην Κρήτη, σε όλη τη χώρα», είπε ο Γιώργος Καραγιάννης.

Σύμφωνα με στοιχεία που κατέθεσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, «το 2019 το αεροδρόμιο του Καστελίου είχε επτά χιλιάδες επισκέπτες. Το 2022 φαίνεται ότι έχει περάσει τα οκτώ εκατομμύρια. Η προοπτική για το 2030 είναι 10.000.000 επισκέπτες και, σύμφωνα με το μοντέλο που μας έχει κατατεθεί στο υπουργείο, φαίνεται ότι σε βάθος 25 ετών το Αεροδρόμιο του Καστελίου θα μπορεί να φιλοξενεί 14.000.000 επισκέπτες».

«Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, γιατί έπρεπε να προχωρήσουμε σε αυτή την τροποποίηση του σχεδιασμού. Από τα 68.000 τετραγωνικά που ήταν ο σχεδιασμός του Αεροδρομίου, πλέον έχουμε προχωρήσει σε μια αύξηση 32%. Φτάσαμε, περίπου, στα 91.000 τετραγωνικά μέτρα και εκεί προχωρήσαμε και σε στρατηγικές μεταβολές», είπε ο κ. Καραγιάννης.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην ολομέλεια της Βουλής, τέθηκε από βουλευτές της αντιπολίτευσης ζήτημα για τη χρηματοδοική συμβολή του κράτους.

«Η χρηματοδοτική συμβολή του ελληνικού Δημοσίου, σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης που υπογράφηκε επί των ημερών του ΣΥΡΙΖΑ, ήταν εντός εξαμήνου να κατατεθεί. Από την πλευρά της ελληνικής πολιτείας ζητήσαμε να κατατεθεί εντός δωδεκαμήνου και έχει πάρει ο παραχωρησιούχος τα 180 εκατομμύρια που όφειλε η ελληνική πολιτεία», είπε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

«Το Δημόσιο έχει δεσμευθεί έως σήμερα να καταβάλει 180 εκατομμύρια για το έργο. Επίσης, περί τα 100 εκατομμύρια για απαλλοτριώσεις. Με το σημερινό νομοσχέδιο προστίθενται στη σύμβαση 105 εκατομμύρια ευρώ, ένα τεράστιο ποσό, και έτσι αυξάνεται το συνολικό κόστος για το κράτος στα 385 εκατομμύρια», ανέφερε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ελληνικής Λύσης, Βασίλης Βιλιάρδος, και κάλεσε τον υφυπουργό να εξηγήσει γιατί θα πρέπει να καταβληθούν ακόμα 105 εκατομμύρια ευρώ.

«Η κυβέρνηση πρέπει να απαντήσει για τα τριάμισι χρόνια καθυστέρησης της υλοποίησης του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης», ανέφερε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος.

Να κατατεθεί στη Βουλή η τεχνική έκθεση του ανεξάρτητου μηχανικού και η έγκριση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, ζήτησε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Βασίλης Κεγκέρογλου.

«Κάθε πρωτοβουλία που αναβαθμίζει την ελληνική περιφέρεια, κάθε μεγάλο έργο που προωθεί την ανάπτυξη είναι ιδιαίτερα σημαντικό για μας. Πολύ περισσότερο όταν αφορά το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Καστελίου στον Δήμο Μινώα-Πεδιάδας, που βιώνει και τις ολέθριες επιπτώσεις του σεισμού του Σεπτεμβρίου του 2021» είπε ο Βασίλης Κεγκέρογλου, και πρόσθεσε ότι «το μεγάλο αυτό έργο ήταν πρωτοβουλία του ΠΑΣΟΚ από το 2000».

Το έργο βρίσκεται ήδη στο 20%, είπε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, και πρόσθεσε: «Γίνεται μια μεγάλη αλλαγή στην Κρήτη. Αυτό θα πρέπει να το αντιληφθείτε. Ξεκίνησε ο ΒΟΑΚ να κατασκευάζεται. Υπάρχει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την Κρήτη. Δεν ξέρω αν σας ενοχλεί. Εγώ στη θέση σας θα ήμουν ευχαριστημένος, πάντως, αν ξεκινούσαν τόσα πολλά έργα».

Ο κ. Καραγιάννης ανέφερε ότι υπάρχει εισήγηση και από τον ανεξάρτητο μηχανικό και από την ΥΠΑ. «Δεν υπήρχε περίπτωση να μεγαλώσουμε κατά 32% το αεροδρόμιο χωρίς να έχουμε σύμφωνη γνώμη του ανεξάρτητου μηχανικού, της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και όλων των εμπλεκομένων. Εδώ είναι. Σας τα καταθέτω λοιπόν στα Πρακτικά, για να τα γνωρίζετε, και είμαστε στη διάθεσή σας να απαντήσουμε» είπε ο υφυπουργός, απευθυνόμενος στα κόμματα της αντιπολίτευσης.

«Ευτυχώς που πέρασε ο Σπίρτζης, ο Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ από αυτήν τη χώρα, αλλιώς ακόμα την πρώτη σύμβαση παραχώρησης του αεροδρομίου Καστελίου θα φτιάχνατε και το ξέρετε πολύ καλά», είπε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Παύλος Πολάκης.

«Ξέρουμε όλοι ότι αυτό το αεροδρόμιο και η κατασκευή του θα συμβάλει συνολικά στην ενδυνάμωση της χώρας μας, τουριστικά και οικονομικά. Είναι ένα αεροδρόμιο το οποίο είχε ανάγκη η Κρήτη, ανεξάρτητα αν η πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ λέει ότι εκείνη το ξεκίνησε», σχολίασε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ, Γιάννης Βρούτσης.

«Tο ελληνικό Δημόσιο παραχωρεί σε ιδιωτικό κολοσσό το αποκλειστικό δικαίωμα μελέτης, κατασκευής, χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του νέου Διεθνούς Αερολιμένα, ένα έργο κόστους κατασκευής 522 εκατομμυρίων ευρώ, με την υποχρέωση του ελληνικού Δημοσίου να καταβάλει στην εταιρεία παραχώρησης, ως χρηματοδοτική συμβολή, δηλαδή δώρο, το ποσό των 180 εκατομμυρίων ευρώ μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων», είπε ο βουλευτής του ΚΚΕ, Μανώλης Συντυχάκης.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ είπε ότι «ο παραχωρησιούχος, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δηλαδή, μπήκε στο έργο με μόλις πέντε εκατομμύρια ευρώ».

«Αυτά είναι τα νόμιμα σκάνδαλα! Η κλοπή σε νομιμοποιημένη μορφή, με τη βούλα της Νέας Δημοκρατίας, του ΣΥΡΙΖΑ, του ΠΑΣΟΚ! Τύφλα, λοιπόν, να έχουν οι ''Πάτσηδες'' και η Καϊλή» είπε ο κ. Συντυχάκης, και πρόσθεσε ότι με τη συμπληρωματική σύμβαση, που καλείται η Βουλή να κυρώσει σήμερα, η κυβέρνηση «χαρίζει» άλλα 104 εκατομμύρια ευρώ στην κοινοπραξία.

Χ. Μαμουλάκης: Γεμάτη ασάφειες η κυβερνητική τροπολογία για το αεροδρόμιο Καστελίου

 Η γεμάτη ασάφειες τροπολογία που αλλάζει τα κατασκευαστικά δεδομένα του νέου αεροδρομίου Καστελίου φέρνοντας μια πρόσθετη παράταση δυο ετών στην κατασκευή του - η οποία περιλαμβάνεται σε νομοσχέδιο για το σύστημα παροχής ανακουφιστικής φροντίδας (!) - βρέθηκε στο επίκεντρο της τοποθέτησης αν. Τομεάρχη Ανάπτυξης & Επενδύσεων Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Βουλευτή Ηρακλείου Χάρη Μαμουλάκη, στην Ολομέλεια της Βουλής.

Ο Χάρης Μαμουλάκης υπενθυμίζοντας ότι πρόκειται για ένα κομβικό έργο, του οποίου η προκήρυξη και η ολοκλήρωση του διαγωνισμού, φέρει τη σφραγίδα της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, τόνισε ότι χαρακτηρίζεται από σημαντικά αναπτυξιακά αλλά και γεωπολιτικά στοιχεία, αφού «Συμβάλλει στην ανάπτυξη της τουριστικής κίνησης στο νησί μας και λόγω της στρατηγικής θέσης του, δημιουργεί ένα ανταγωνιστικό hub σε αυτό της Κωνσταντινούπολης. Είναι το αντίπαλο δέος, είναι μια ιδιαίτερη γεωστρατηγική προσέγγιση στην νοτιοανατολική Μεσόγειο, μέσω του διεθνούς δικτύου των αερομεταφορών.».

Αναφερόμενος στην τροπολογία - και αξιοποιώντας την εμπειρία του ως πολιτικός μηχανικός - καυτηρίασε το γεγονός ότι απουσιάζει η γνωμάτευση του ανεξάρτητου εκτιμητή πάνω στην οποία στηρίζεται και η αιτιολογική έκθεση του νόμου, η οποία αναφέρεται σε αλλαγές κυρίως στο επίπεδο σχεδιασμού των αεροδρομίων που οφείλονται στα νέα υγειονομικά δεδομένα. «Σύμφωνα με την τροποποίηση της σύμβασης που έχουμε στα χέρια μας, η εταιρεία υπολόγισε το απαιτούμενο κόστος της επέκτασης στα 122.000.000€ με εκτιμώμενο επιπλέον χρόνο ολοκλήρωσης τους 24 μήνες, με το Δημόσιο να αποδέχεται το ποσό των 105.000.000€ εκατ. και να συναινεί για την χρονική παράταση» ανέφερε ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Καλή τη πίστει, προκύπτουν διάφορα εύλογα ερωτήματα. Δεν έχουμε κανένα δεδομένο για να αξιολογήσουμε το αν και κατά πόσο τα 105.000.000€ είναι ένα εύλογο ποσό για την τροποποίηση που προτείνετε. Δεν γνωρίζουμε ποιο είναι το φυσικό αντικείμενο για να μιλήσουμε για το κόστος. Αν και οι παράγοντες τις απροσδιοριστίας είναι πάρα πολλοί, αξίζει να έχουμε στο νου μας ότι ο γενικός κανόνας είναι πως ένα τέτοιο έργο υποδομής τιμολογείται μεταξύ 500 - 700€ το τετραγωνικό. Οπότε, με αυτό το ποσό, θα έπρεπε να μιλάμε για προσθήκες επιπλέον 210.000 τ.μ. Οι δημοσιογραφικές πληροφορίες όμως, αναφέρουν προσθήκες 20.000 τ.μ., μιλάμε δηλαδή για 10πλάδιο κόστος από αυτό που, απουσία άλλων στοιχείων, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως εύλογο. Καλούμαστε να εγκρίνουμε δαπάνες της τάξεως άνω των 5.000€ ανά τετραγωνικό μέτρο! Είναι αδιανόητο, σε νομοθετικό επίπεδο, να καλούμαστε να ψηφίσουμε χωρίς να έχουμε την τεχνική έκθεση που θα προδιαγράφει το φυσικό αντικείμενο, τις εργασίες μια προς μια. Και μάλιστα για ένα έργο, το κόστος του οποίου θα προέλθει είτε από δανεισμό μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων είτε μέσω εθνικών πόρων.». Ο Χάρης Μαμουλάκης αναφέρθηκε και στην πρόσθετη 2ετή καθυστέρηση, τονίζοντας ότι το έργο ήδη έχει καθυστερήσει. «Ποιες είναι αυτές οι εργασίες που απαιτούν δυο χρόνια; Τα κτήρια; Ενημερώστε μας για τους λόγους που επιβάλουν μια τέτοια παράταση. Είναι κάτι εκτός τεχνικής λογικής» είπε χαρακτηριστικά ο Χάρης Μαμουλάκης.

Αναφερόμενος στα νέα σεισμικά δεδομένα της ευρύτερης περιοχής, ο Χάρης Μαμουλάκης – που όπως είναι γνωστό έχει Master στην αντισεισμική προστασία των κτηρίων – υπενθύμισε τις αλλεπάλληλες κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις που έχουν προηγηθεί με στόχο την ενσωμάτωση αλλαγών στην αντισεισμική μελέτη των κτηρίων, κάτι που όπως τόνισε, δεν φαίνεται να υπάρχει στην τροπολογία.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο Χάρης Μαμουλάκης αναφέρθηκε για μια ακόμη φορά στην ανάγκη δημιουργίας ενός μέσου σταθερής τροχιάς. «Είναι ένα σημαντικό ζήτημα, μια χρυσή ευκαιρία. Από αυτό το βήμα είχα ζητήσει από τον αρμόδιο Υφυπουργό Μεταφορών κ. Καραγιάννη, να δει θετικά την προοπτική δημιουργίας ενός μέσου σταθερής τροχιάς που θα συνδέσει το νέο αεροδρόμιο με το Ηράκλειο, ενδεχομένως με όλη την Κρήτη. Είναι αδιανόητο να κατασκευάζεται σήμερα ένα διεθνές αεροδρόμιο τέτοιου βεληνεκούς, χωρίς να προβλέπεται ένα μέσο σταθερής τροχιάς που θα καλύπτει τις ανάγκες όλων των πολιτών. Και μάλιστα την ώρα που το Ταμείο Ανθεκτικότητας & Ανάκαμψης επιδοτεί και παροτρύνει τα κράτη - μέλη να δημιουργούν τέτοιες πράσινες υποδομές. Ο Υφυπουργός μας λοιδόρησε, αρνήθηκε κάθε πρόταση, λέγοντας ότι δεν πρόκειται να αλλάξει η σύμβαση. Και τώρα που αυτή αλλάζει εκ βάθρων, δυστυχώς, δεν βλέπουμε να έχει ενσωματωθεί έστω μια μελέτη σκοπιμότητας.».

Καταλήγοντας ο Χάρης Μαμουλάκης έκανε αναφορά και στην άρνηση του Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών Κ. Καραμανλή να φέρει στη Βουλή τη δανειακή σύμβαση με την ΕΤΕπ που αφορά το αεροδρόμιο Καστελίου και το αεροδρόμιο Ηρακλείου: «Είμαστε περαστικοί, από τους θεσμούς από τη ζωή από τα πάντα. Αυτό που είναι ανεπίτρεπτο, είναι να διέπεται κάποιος πολιτικός και ειδικά ένας Υπουργός από αλαζονεία. Το λέω αυτό γιατί πέντε φορές έχουμε ζητήσει να έρθει στην Εθνική Αντιπροσωπεία η σύμβαση της ΕΤΕπ με την Ελληνική Δημοκρατία, ύψους 180.000.000€ για να δούμε τι περιλαμβάνει, αλλά ο κ. Καραμανλής αρνείται πεισματικά να την καταθέσει. Γιατί άραγε;».

Η τοποθέτηση του Βασίλη Κεγκέρογλου

Η τοποθέτηση του Βασίλη Κεγκέρογλου και η θέση του ΠΑΣΟΚ για την  κύρωση από την Βουλή, της συμπληρωματικής σύμβασης για το νέο διεθνές Α/Δ στο Καστέλι, έχει ως εξής:
 «Σήμερα, η ελληνική Περιφέρεια και ιδιαίτερα οι αγροτικές περιοχές   βιώνουν τα δύσκολα, από τις αλλεπάλληλες κρίσεις και απ΄ το συνεχιζόμενο μαράζωμα της υπαίθρου.
Στο πλαίσιο αυτό, κάθε πρωτοβουλία που αναβαθμίζει την Ελληνική Περιφέρεια και κάθε μεγάλο έργο που προωθεί την ανάπτυξη, είναι ιδιαίτερα σημαντικό για εμάς.
Πολύ περισσότερο όταν αφορά, το Νέο Διεθνές αεροδρόμιο Καστελίου, στο Δήμο Μινώα Πεδιάδας που βιώνει τις ολέθριες επιπτώσεις του σεισμού του Σεπτεμβρίου 2021.
Το μεγάλο αυτό έργο ήταν πρωτοβουλία του ΠΑΣΟΚ από το 2000, το οποίο θα είναι το 2ο σε κίνηση κατ’ εξοχήν τουριστικό αεροδρόμιο, που θα προσφέρει ευκαιρίες για την περιοχή αλλά και όλη την Κρήτη, αρκεί να υπάρξει σχέδιο αξιοποίησης τους, όπως θα αναλύσω παρακάτω.
Χρειάστηκαν από τότε πολλά χρόνια για να προχωρήσουν τα σχέδια και οι μελέτες.
Μετά την αναβολή το 2012 λόγω οικονομικής κρίσης, χρειάστηκαν ακόμη 11 αναβολές στο σχετικό διαγωνισμό επί ΣΥΡΙΖΑ, για να υπάρξει αποτέλεσμα και η σύμβαση παραχώρησης ήλθε στη Βουλή λίγο πριν τις εκλογές του 2019.
Το έργο ξεκίνησε με πολλές ελλείψεις σε μελέτες και έργα αλλά η Κυβέρνηση της ΝΔ, μετά τα  εγκαίνια, απουσίαζε και είναι η πρώτη φορά που ασχολείται ουσιαστικά με το μεγάλο αυτό έργο.
Διαχρονικά έχουν υπάρξει από όλες τις Κυβερνήσεις εξαγγελίες και διαψεύσεις, δεσμεύσεις και αθετήσεις, τόσο για τα απαραίτητα τοπικά αναπτυξιακά έργα όσο και για τα αντισταθμιστικά προς την τοπική κοινωνία.
Ταυτόχρονα έχουν υπάρξει διεθνείς εξελίξεις και ανάγκη προσαρμογής των προδιαγραφών του έργου σε αυτές  (χώρος εξυπηρέτησης επιβατών στο κτήριο του αεροσταθμού αλλά και αεροσκαφών, οχημάτων) ώστε το δεύτερο σε κίνηση τουριστικό αεροδρόμιο της χώρας να ανταποκριθεί στις νέες συνθήκες.
Ο επανασχεδιασμός του αεροδρομίου ήταν επιβεβλημένος και έχετε καθυστερήσει υπερβολικά και αυτό επιβάλλει και την αλλαγή των χρονοδιαγραμμάτων.


Στη συζητούμενη συμπληρωματική σύμβαση περιλαμβάνονται ορισμένες αναγκαίες συμπληρωματικές εργασίες αλλά δυστυχώς δεν περιλαμβάνεται καμία από τις δεσμεύσεις και τα αντισταθμιστικά οφέλη που έχουν αθετηθεί ως τώρα αλλά ούτε και αναγκαία έργα για το αεροδρόμιο και την ευρύτερη περιοχή:
α) Δεν περιλαμβάνονται οι μελέτες και τα αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα όλης της λεκάνης, ενώ έχει γίνει η προκαταρκτική μελέτη από την ΤΕΡΝΑ για τις αναγκαίες μελέτες και έργα και έχει παραδοθεί στο Υπουργείο Υποδομών.
β) Δεν περιλαμβάνεται η επέκταση του διαδρόμου  από 3.200 σε 3.800 μ.
Παραμένει  βεβαίως ως δυνατότητα απ’  την αρχική σύμβαση, που θεωρούμε ανάγκη λόγω του κρίσιμου ρόλου του αεροδρομίου
γ) Δεν περιλαμβάνεται για τον δρόμο Αεροδρόμιο- Χερσόνησσος, η αναγκαία σήραγγα όπως έχει προτείνει το Περιφερειακό Συμβούλιο και το ΤΕΕ για να αποφευχθεί η περιβαλλοντική καταστροφή που θα γίνει  με την νέα χάραξη και τα έργα επί του ποταμού και εις βάρος του ιδιαίτερου φυσικού κάλλους της περιοχής
δ) Δεν περιλαμβάνεται η αναβάθμιση και βελτίωση της οδικής ασφάλειας των άλλων συνδετήριων δρόμων του Α/Δ με Ηράκλειο, Νότο και Μεσσαρά
ε) Δεν περιλαμβάνονται αναγκαίες παρεμβάσεις για την προστασία του υδροφόρου ορίζοντα και την διασφάλιση της ύδρευσης του αεροδρομίου και της περιοχής
στ’) Επιπλέον κε Υπουργέ των Υποδομών:
Πότε θα γίνει ο διαγωνισμός των συστημάτων Αεροναυτιλίας που έπρεπε να έχει γίνει τον πρώτο χρόνο από την έναρξη των εργασιών;
Και
Πότε θα εξετάσετε την πρόταση για την σύνδεση του αεροδρομίου με μέσο σταθερής τροχιάς:
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι
Η συμπληρωματική σύμβαση που συζητούμε είναι αναγκαία για να συνεχιστεί το έργο του διεθνούς αεροδρομίου που είναι απαραίτητο για τον τουρισμό των επόμενων δεκαετιών και για αυτό δεν είμαστε αντίθετοι αλλά σε καμία περίπτωση δεν αρκεί.
Η περιοχή του Δήμου Μινώα Πεδιάδας χρειάζεται ένα οραματικό αναπτυξιακό σχέδιο προκειμένου να αξιοποιήσει τα θετικά του αεροδρομίου και να αντιμετωπίσει τα αρνητικά και βέβαια τις καταστροφικές επιπτώσεις του σεισμού και της τάσης της εγκατάλειψης που προϋπήρχε.
Το όραμα μας είναι η οικονομική και κοινωνική ανασυγκρότηση της περιοχής και η δημιουργία μιας Σύγχρονης Συμπολιτείας, που θα είναι τόπος αξιοβίωτος και προορισμός.
Η Κυβέρνηση δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχει ακόμη εκπονήσει το αναγκαίο επιχειρησιακό σχέδιο αλλά επιπλέον αδρανεί ακόμη και σε αιτήματα απλοποίησής των διαδικασιών και πάταξης της γραφειοκρατίας.
Εμείς δεσμευόμαστε ότι μαζί με την τοπική κοινωνία θα συνεχίσουμε τόσο τις διεκδικήσεις όσο και τις προτάσεις και τις πρωτοβουλίες για να ανασυγκροτηθεί η περιοχή και να μπει σε μια τροχιά βιώσιμης, ολόπλευρης και ισόρροπης ανάπτυξης που θα αφορά όλη την ευρύτερη περιοχή, το κάθε χωριό, τον κάθε δημότη και τους επισκέπτες».

 

Διαβάστε επίσης:

Προς επέκταση το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο

Πηγή:iefimerida.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση