ΚΡΗΤΗ
Μητσοτάκης για ΒΟΑΚ: "Η Κρήτη θα αποκτήσει επιτέλους τον δρόμο που της αξίζει"
Ο Κ. Μητσοτάκης αλλά και ο υπουργός Υποδομών τόνισαν πως ο ΒΟΑΚ θα έχει διόδια.
SHARE:
"Ο δρόμος θα έχει διόδια", τόνισε για τον ΒΟΑΚ ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στην ομιλία το απόγευμα του Σαββάτου στο Μεγάλο Αρσενάλι στα Χανιά.
Αναφέρθηκε στην χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, όσους βοήθησαν σε αυτό και τα επιπλέον κονδύλια από το ΕΣΠΑ. "Θα ξεπεράσει τα 2 δις ευρώ! Είναι ο μεγαλύτερος νέος αυτοκινητόδρομος που θα κατασκευαστεί στην Ευρώπη", είπε και τόνισε πως αν δεν προχωρήσουμε στο έργο, η Κρήτη θα παραμείνει αναπτυξιακά ακρωτηριασμένη.
Μείωση των τροχαίων
"Ξέρω ως γονιός την αγωνία αν τα παιδιά που παίρνουν το αυτοκίνητο, θα επιστρέψουν στο σπίτι τους ασφαλή", είπε ο Κ. Μητσοτάκης. Απευθύνθηκε στο σημείο αυτό στον περιφερειάρχη Κρήτης ενώ αναφέρθηκε και στον Λευτέρη Αυγενάκη.
Μεταξύ άλλων, τόνισε τη σημασία της οδηγικής εκπαίδευσης.
"Θα είναι ένας δρόμος τους μέλλοντος, θα έχει έτοιμες υποδομές για ημιαυτόνομη οδήγηση", τόνισε.
"Είμαι χαρούμενος που είμαστε σε θέση να σας παρουσιάσουμε το σχέδιο για ένα έργο που είναι ολοκληρωμένο", είπε.
Θα προχωρήσει με τρεις τρόπους, σε τρία κομμάτια του νησιού και με διαφορετική διαδικασία.
"Υπήρχαν τοπικές αντιδράσεις και συμφέροντα που εμπόδιζαν την ολοκλήρωση του έργου", είπε.
"Η χάραξη πρέπει να είναι ενιαία", σημείωσε.
"Δεν θέλουμε νέο Ελληνικό"
Το αναπτυξιακό όραμα για την Κρήτη παρουσίασε ο πρωθυπουργός, αναφέρθηκε στο αεροδρόμιο Καστελίου, την ηλεκτρική διασύνδεση του νησιού. Τόνισε πως θα αξιοποιηθεί το σημερινό αεροδρόμιο Ηρακλείου καθώς δεν θέλουμε, όπως είπε, να έχουμε ένα νέο Ελληνικό.
"Τον δρόμο που της αξίζει"
"Στο πρόσωπό του τιμούμε όσους έβαλαν ένα λιθαράκι για την ιστορική πορεία της Κρήτης", είπε για τον πατέρα του ο πρωθυπουργός. "Το μεγάλο κομμάτι της δουλειάς έγινε από αυτή την κυβέρνηση. Ανέλαβα τη δέσμευση ότι ο δρόμος θα γίνει και η Κρήτη θα αποκτήσει επιτέλους τον δρόμο που της αξίζει", τόνισε στο κλείσιμο της ομιλίας του.
Πριν ανέβει στο βήμα ο πρωθυπουργός, το σχέδιο παρουσίασε ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, ο οποίος τόνισε πως η Κρήτη αποκτά έναν ξεχωριστό αυτοκινητόδρομο ενώ έγιναν συγκρίσεις με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
"Δεν θα έχει να ζηλέψει τίποτα από άλλους αυτοκινητόδρομους της Ευρώπης", όπως χαρακτηριστικά είπε.
"Πρόκειται για ένα έργο χειροπιαστό και όχι μία φιέστα", τόνισε.
Όπως είπε, είναι ένα μεγάλο στοίχημα για τον υπουργό Μεταφορών αλλά και τον Κρητικό, Γ. Κεφαλογιάννη.
"Η μέρα θα έρθει"
Ο κ. Καραγιάννης τόνισε πως η μέρα που θα εγκαινιαστεί το έργο δεν θα αργήσει, και θα τον εγκαινιάσει ο Κ. Μητσοτάκης.
Θλιβερή πρωτιά
Η Κρήτη έχει μια θλιβερή πρωτιά: 84 νεκρούς ανά 1 εκ κατοίκους, ενώ ο μέσος όρος στην Ευρώπη είναι μόλις 49! Όπως τόνισε ο κ. Καραγιάννης στην εκδήλωση, είναι αδιανόητο να χάνονται ζωές νέων ανθρώπων στην άσφαλτο!
"Η Κρήτη να έχει κόμβο καινοτομίας"
Στα μεγάλα έργα της Κρήτης αναφέρθηκε ο περιφερειάρχης, κ. Σταύρος Αρναουτάκης, και ευχήθηκε να ξεκινήσει σύντομα το αναπτυξιακό έργο.
"Πρέπει να έχουμε διόδια"
¨Όλοι γνωρίζουμε την ευαισθησία του πρωθυπουργό στα ζητήματα οδικής ασφάλειας", είπε ο υπουργός Μεταφορών, κ. Καραμανλής. Είπε πως πρόκειται για ένα έργο με την υψηλότερη χρηματοδότηση από την Ευρώπη.
"Καμία κυβέρνηση δεν είχε καταφέρει να το ολοκληρώσει κι εμείς σήμερα το κάνουμε πραγματικότητα", είπε.
"Παραλάβαμε μία μολυβιά στο χάρτη", υποστήριξε. "Δεν είχαμε καν επαρκή γεωτεχνικά στοιχεία", πρόσθεσε.
"Το έργο που σας παρουσιάζουμε σήμερα, στην ουσία ξεκινάει από το μηδέν", ανέφερε και τόνισε πως "ο κυριότερος λόγος που το έργο δεν προχωρούσε είναι ότι δεν υπήρχε χρηματοδότηση συνολικά για όλο το έργο. Για πρώτη φορά έχουμε εξασφαλίσει τους πόρους".
Ο κ. Καραμανλής τόνισε πως "πρέπει να έχουμε διόδια" και τόνισε πως δεν γίνεται να ισχύουν μονάχα για τους επισκέπτες του νησιού.
Η μαρτυρία
Ζητήθηκε, μεταξύ άλλων, η τοποθέτηση ενός επαγγελματία οδηγού, του Μανώλη Σαριδάκη, ο οποίος στο βίντεο που παρουσιάστηκε περιέγραψε τα προβλήματα του ΒΟΑΚ, όπως τα ζει ο ίδιος. Ακόμα, τοποθετήθηκαν αγρότες της Κρήτης που θα επωφεληθούν από τον νέο ΒΟΑΚ καθώς θα έχουν γρήγορη διακίνηση των προϊόντων τους.
Μίλησαν, ακόμα, μηχανικοί, ξενοδόχοι, επαγγελματίες διαφόρων κλάδων, οι οποίοι επεσήμαναν τις ελλείψεις του σημερινού Βόρειου Οδικού Άξονα και τόνισαν τι ελπίζουν να αλλάξει τα επόμενα χρόνια.
Δείτε επίσης:
Αντίστροφη μέτρηση για τις ανακοινώσεις Μητσοτάκη για τον ΒΟΑΚ