Φρ. Παρασύρης: ΒΟΑΚ-Αεροδρόμιο και Αντιπλημμυρικά στο Καστέλλι, τα ζητήματα που συζήτησε με την ηγεσία του Υπ. Υποδομών

Newsroom
Newsroom

Στη συνεδρίαση της Επιτροπής και Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής

Στη συνεδρίαση της Επιτροπής και Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, συμμετείχε χθες ο Φραγκίσκος Παρασύρης, Βουλευτής Ηρακλείου του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, στη διάρκεια της οποίας τα μέλη της, ενημερώθηκαν από τον Υπουργό και τον Υφυπουργό Υποδομών για τα μεγάλα τεχνικά έργα της χώρας.

Για το ΒΟΑΚ

Σε τρία μείζονα, για το Ηράκλειο, ζητήματα εστίασε κατά την τοποθέτησή του, ο Φραγκίσκος Παρασύρης. Ο Βουλευτής Ηρακλείου υπενθύμισε στον Υπουργό ότι ήδη έχει καταθέσει ερώτηση από τις 5 Ιανουαρίου, σχετικά με τα χρονοδιαγράμματα για την υπογραφή της Σύμβασης του ΒΟΑΚ. Στην τοποθέτησή του, σχολιάζοντας δεικτικά τα όσα συζητήθηκαν κατά την τελευταία επίσκεψη του Υφυπουργού στο Ηράκλειο, ο οποίος δήλωνε άγνοια για σημαντικά ζητήματα, όπως ήταν η συμμετοχή του Δήμου Ηρακλείου στο ιδιοκτησιακό των εκτάσεων του Αεροδρομίου Ηρακλείου, ο Βουλευτής, ζήτησε ενημέρωση σχετικά με την εξέλιξη των παρακάμψεων Ηρακλείου και Γαζίου και για το συνδετήριο άξονα Καστελλίου με τον κόμβο Χερσονήσου και βεβαίως την ανακοίνωση συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης. 

Για τα αντιπλημμυρικά στο Καστέλλι

Τονίζοντας, επίσης, ότι το Υπουργείο δεν μπήκε στον κόπο να απαντήσει σε αντίστοιχη ερώτηση για τα αντιπλημμυρικά στην περιοχή του Καστελλίου, γύρω από το νέο αεροδρόμιο, ο Φραγκίσκος Παρασύρης ανέδειξε την πρόταση του Δήμου Μινώα Πεδιάδας για τα έργα που απαιτούνται, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά «γίνεται ένα τεράστιο έργο στο αεροδρόμιο Καστελλίου, υπήρχε μια προκαταρκτική μελέτη, η οποία με εντολή του Υπουργείου Υποδομών έχει εκπονηθεί και μέσα από έναν πρόχειρο σχεδιασμό, περιγράφονται αντιπλημμυρικά έργα ύψους 61 εκατομμυρίων ευρώ. Για αυτά τα αντιπλημμυρικά έργα, δεν έχει ακόμα δοθεί η εντολή από το Υπουργείο σας, προκειμένου να προχωρήσουν οι μελέτες. Συνεπώς, είναι ένα πολύ μεγάλο ζήτημα, διότι η περιοχή έχει δοκιμαστεί πέρα από το σεισμό το Σεπτέμβρη του 2021 και από πλημμυρικά φαινόμενα τον Νοέμβριο του 2020, επομένως, επείγουν πάρα πολύ, δεδομένου, ότι το αεροδρόμιο θα πρέπει να τεθεί σε λειτουργία το 2027 και οι συγκεκριμένες μελέτες για την αντιπλημμυρική θωράκιση της περιοχής ακόμα δεν είναι έτοιμες». 

Για το Αεροδρόμιο Νίκος Καζαντζάκης του Ηρακλείου 

«Είναι αδιανόητο ένα αεροδρόμιο που εισφέρει στα δημόσια ταμεία 40 εκ. ευρώ το χρόνο, που δέχεται περισσότερους από 9 εκ. επισκέπτες, να είναι ταυτόχρονα το δεύτερο από το τέλος σε αξιολογήσεις, μεταξύ άλλων αεροδρομίων της Ευρώπης. Η απάντηση ότι θα αναβαθμίσετε δύο μονάδες κλιματισμού, απέχει από την πραγματικότητα. Για την εικόνα της χώρας, αλλά και ειδικά της Κρήτης και των επισκεπτών θα πρέπει να προχωρήσετε σε μια επιπλέον επιχορήγηση, έτσι ώστε τα δέοντα, τα επείγοντα, να μπορούν να διευθετηθούν», επεσήμανε ο Φραγκίσκος Παρασύρης στον Υπουργό κ. Σταϊκούρα.  

Οι απαντήσεις του Υπουργείου

Για το Αεροδρόμιο Νίκος Καζαντζάκης και τα αντιπλημμυρικά στο Καστέλλι η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών δεν έδωσε καμία απάντηση. Για το ΒΟΑΚ, ο Υφυπουργός κ. Ταχιάος ενημέρωσε ότι πρόκειται για ένα πολύ δύσκολο έργο, τεχνικά και μελετητικά, και ότι σύμφωνα με το πιο αισιόδοξο σενάριο η σύμβαση παραχώρησης θα υπογραφεί τέλη Νοεμβρίου, τονίζοντας, ωστόσο, ότι «υπάρχει πάντα ο παράγοντας τράπεζες, δάνεια, δανειακές συμβάσεις, που πρέπει να τρέξουν και ακόμα και μια μικρή λεπτομέρεια μπορεί να φέρει μια καθυστέρηση».

 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ