Ερώτηση Γ.Ματαλλιωτάκη για τις ανύπαρκτες διαγραμμίσεις στο οδικό δίκτυο της Μεσαράς

Όπως αναφέρει στην ερώτηση του ο κ. Ματαλλιωτάκης, το οδικό δίκτυο της Μεσαράς εκτός από την κακή κατάσταση των δρόμων, την έλλειψη πινακίδων, σε ένα πολύ μεγάλο τμήμα του οι διαγραμμίσεις είναι ανύπαρκτες, γεγονός που καθιστά την οδήγηση, ιδιαίτερα τη νύχτα, επικίνδυνη.

Τις διαπιστώσεις του από ένα οδοιπορικό στο οδικό δίκτυο της Μεσαράς, με αφορμή την αύξηση των τροχαίων δυστυχημάτων στην περιοχή, παραθέτει με ερώτηση του προς τον περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρνουτάκη, ο περιφερειακός σύμβουλος Ηρακλείου Γιώργος Ματαλλιωτάκης.

Όπως αναφέρει στην ερώτηση του ο κ. Ματαλλιωτάκης, το οδικό δίκτυο της Μεσαράς εκτός από την κακή κατάσταση των δρόμων, την έλλειψη πινακίδων, σε ένα πολύ μεγάλο τμήμα του οι διαγραμμίσεις είναι ανύπαρκτες, γεγονός που καθιστά την  οδήγηση, ιδιαίτερα τη νύχτα, επικίνδυνη.
«Την ίδια ώρα που ένας σύγχρονος κάθετος άξονας ο οποίος θα ενώσει τη Μεσαρά με το Ηράκλειο παραμένει στα …χαρτιά, εμείς έχουμε υποχρέωση ως Περιφέρεια Κρήτης να ελαχιστοποιήσουμε τις αιτίες που ευθύνονται για τα τροχαία δυστυχήματα σε μια μεγάλη –πληθυσμιακά- περιοχή του νομού Ηρακλείου» τονίζει με έμφαση στην ερώτηση του ο περιφερειακός σύμβουλος Ηρακλείου.

Ολόκληρη η ερώτηση 

Τον τελευταίο καιρό έχουν αυξηθεί τα τροχαία δυστυχήματα στο οδικό δίκτυο της Μεσαράς. Νέοι κυρίως άνθρωποι χάνονται βυθίζοντας στο πένθος οικογένειες, συγγενείς και φίλους.
Την ίδια ώρα που ένας σύγχρονος κάθετος άξονας ο οποίος θα ενώσει τη Μεσαρά με το Ηράκλειο παραμένει στα …χαρτιά, εμείς έχουμε υποχρέωση ως Περιφέρεια Κρήτης να ελαχιστοποιήσουμε τις αιτίες που ευθύνονται για τα τροχαία δυστυχήματα σε μια μεγάλη –πληθυσμιακά- περιοχή του νομού Ηρακλείου. 
Διήνυσα σχεδόν ολόκληρο το οδικό δίκτυο της Μεσαράς και εκτός από την κακή κατάσταση των δρόμων, την έλλειψη πινακίδων, διαπίστωσα ότι σε ένα πολύ μεγάλο τμήμα του οι διαγραμμίσεις είναι ανύπαρκτες, γεγονός που καθιστά την  οδήγηση, ιδιαίτερα τη νύχτα, επικίνδυνη.

Διαπιστώσεις
 Στο δρόμο από τους Αγίους Δέκα μέχρι την Αγία Βαρβάρα οι διαγραμμίσεις έχουν ξεθωριάσει σε πάρα πολλά σημεία και σε μεγάλο μήκος της διαδρομής κάνοντας επιτακτική την πλήρη επαναδιαγράμμιση  του δρόμου. 
Περιττεύει βέβαια να σημειώσουμε ότι αυτός ο δρόμος  ο «κάθετος άξονας» συνδέει τη Μεσαρά (τους δήμους Γόρτυνας, Φαιστού ) με το Ηράκλειο, περιοχές με μεγάλη επισκεψιμότητα λόγω τουρισμού και με πάρα πολύ αναπτυγμένο πρωτογενή τομέα.  Συνδέει επίσης και το νότιο τμήμα του Ρεθύμνου με το Ηράκλειο. 
Και φυσικά είναι ένας δρόμος με μεγάλη κυκλοφορία επιβατικών αυτοκινήτων, φορτηγών με αγροτικά προϊόντα και λεωφορείων όπου το  χειμώνα παρουσιάζεται επιπροσθέτως συχνά και έντονα το φαινόμενο της ομίχλης ενώ αρκετά είναι τα επικίνδυνα σημεία με απότομες  και στενές στροφές σε γκρεμό.
Ο δρόμος από την Αγία Βαρβάρα του δήμου Γόρτυνας μέχρι τα χωριά Πανασό, Γέργερη, Νύβριτο, Ζαρό, Βορίζια και  Καμάρες δεν έχει καθόλου μεσαία διαγράμμιση, παρά μόνο στις άκρες του δρόμου, με συνέπεια να μην είναι οριοθετημένο το ρεύμα που κινούνται οι οδηγοί και συχνά, ειδικά στις στροφές, οι οδηγοί να εισέρχονται στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. 

Ο δρόμος αυτός είναι πολυσύχναστος ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες και διέρχονται επίσης  μεγάλα φορτηγά οχήματα λόγω των επιχειρήσεων εμφιαλωμένου νερού που υπάρχουν στο Ζαρό και στη Γέργερη .

Αξίζει να σημειώσουμε ότι μεσαία διαγράμμιση δεν υπάρχει ούτε πάνω στις μικρές γέφυρες της διαδρομής αυτής.

Ο δρόμος αυτός επίσης χαρακτηρίζεται από απότομες στροφές με αντίθετη κλίση και το οδόστρωμα είναι αρκετά φθαρμένο και σε πολλά σημεία κατεστραμμένο. 

Μάλιστα τη νύχτα η οδήγηση είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη καθώς δεν υπάρχει φωτισμός στο δρόμο και η έλλειψη διαγράμμισης συντελεί πολλές φορές στο να γίνεται παραβίαση του ρεύματος κυκλοφορίας από τους οδηγούς.
Το μεγάλο πρόβλημα εστιάζεται κυρίως στις στροφές σε γκρεμούς, όπου συχνά ο δρόμος στενεύει απότομα και δεν υπάρχει στα περισσότερα σημεία  ούτε προειδοποιητική  πινακίδα σήμανσης.

Μεσαία διαγράμμιση δεν υπάρχει ούτε στο δρόμο που συνδέει το Ζαρό με το Μορόνι και τις Μοίρες.

Επίσης μεσαία διαγράμμιση δεν εντοπίζεται ούτε και στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής από το Μαγαρικάρι του δήμου Φαιστού έως τους Βώρους. 

Στο δρόμο Μοίρες προς Τυμπάκι οι γραμμές εκατέρωθεν του δρόμου, που οριοθετούν την κυκλοφορία των οχημάτων στα περισσότερα σημεία δεν υπάρχουν (έχουν σβηστεί), με συνέπεια να μη γίνονται σαφή στους οδηγούς τα όρια του δρόμου με κίνδυνο να εκτραπούν της κυκλοφορίας τα διερχόμενα οχήματα. 

Επίσης στο δρόμο από Τυμπάκι έως τον Κόκκινο Πύργο δεν υπάρχει μεσαία διαγράμμιση, παρόλο που είναι ένας δρόμος με αρκετές τοπικές επιχειρήσεις εκατέρωθεν και σε μια περιοχή με μεγάλη τουριστική κίνηση.

Το ίδιο ισχύει και για το δρόμο από τη διακλάδωση της Πόμπιας του δήμου Φαιστού προς το Πετροκεφάλι Μεσαράς, τη Φαιστό, τα Πιτσίδια, Καμηλάρι και Καλαμάκι, όπου δεν υπάρχει καθόλου μεσαία διαγράμμιση παρά μόνο για λίγα μέτρα στις διακλαδώσεις. Υπενθυμίζω ότι η περιοχή αυτή έχει αρκετή κίνηση ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, κυρίως λόγω των τουριστικά ανεπτυγμένων περιοχών, των Ματάλων και του ανακτόρου της Φαιστού.

Να θυμίσω ότι στο δρόμο Μοίρες - Τυμπάκι έχουν συμβεί τον τελευταίο καιρό τα περισσότερα τροχαία θανατηφόρα δυστυχήματα.

Ερώτηση

Με το δεδομένο της σημασίας που έχει η περιοχή Μεσαράς για το νομό Ηρακλείου σε κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο πότε σκοπεύετε να αποκατασταθεί η προειδοποιητική σήμανση για τους οδηγούς και η διαγράμμιση στους δρόμους του οδικού δικτύου της Μεσαράς  ώστε να συμβάλουμε και εμείς από την πλευρά μας ως Περιφέρεια Κρήτης στη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων.

Παράλληλα προτείνω την άμεση συνάντηση με τους Δημάρχους και τους Προέδρους Τοπικών Διαμερισμάτων της Μεσαράς για την επισήμανση των επικίνδυνων σημείων του οδικού δικτύου της περιοχής.

Ο Ερωτών

Γιώργος Ματαλλιωτάκης
Περιφερειακός Σύμβουλος
Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ