ΚΡΗΤΗ

Δήμος Ηρακλείου: Η απάντηση Αγριμανάκη για τη διαγραφή οφειλών και ... τα λάθη!

"Όποιος θεωρεί ότι κακώς βεβαιώθηκε οφειλή, να αιτηθεί διαγραφής" - λέει ο Γ.Αγριμανάκης - Ενημέρωση και απαντήσεις ζητά ο Μιχάλης Καραμαλάκης - Σύσκεψη εργασίας για ανταλλαγή απόψεων και νομικές διευκρινίσεις, τη Δευτέρα, στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση

Αγριμανάκης

Μόλις τρεις περιπτώσεις Ηρακλειωτών αφορούσε η εκ παραδρομής βεβαίωση οφειλών πέραν της τριετίας, λέει ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών του Δήμου Ηρακλείου, Γιώργος Αγριμανάκης, αναφορικά με τις καταγγελίες στον Συνήγορο του Πολίτη που καταλογίζουν στην Λότζια "μη νόμιμη αξίωση είσπραξης των παλαιών αυτών προστίμων λόγω βεβαίωσής τους μετά τη λήξη της κατά τον νόμο τριετούς αποσβεστικής προθεσμίας".

Ο ίδιος προτρέπει μάλιστα τους πολίτες που θεωρούν ότι εμπίπτουν στην ίδια κατηγορία και αδίκως βαρύνονται με οφειλές να αιτηθούν τη διαγραφή τους στην Οικονομική Υπηρεσία του Δήμου Ηρακλείου. Ο κ.Αγριμανάκης σημειώνει ότι "υπάρχει ενδεχόμενο να υπάρχουν μεμονωμένες τέτοιες περιπτώσεις" εξηγώντας ότι ο όγκος εργασίας για τον έλεγχο είναι τεράστιος - εκκαθάριση 42.000 ΑΦΜ! "Οποιοσδήποτε ισχυρισμός ότι ο Δήμος Ηρακλείου βεβαιώνει και αποστέλλει παλιές οφειλές χωρίς έλεγχο δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Ωστόσο ενδέχεται να υπάρχουν μεμονωμένες περιπτώσεις όπου λόγω παραδρομής δεν έχει γίνει διαγραφή οφειλών που υπόκεινται σε παραγραφή τριετίας" - σημειώνει ο Αντιδήμαρχος και προσθέτει πως "για αυτές τις περιπτώσεις οι δημότες μπορούν να αιτηθούν τη διαπιστωτική πράξη παραγραφής τους. Ήδη έχουμε προβεί σε διαγραφές τέτοιων περιπτώσεων και θα συνεχίσουμε να εξετάζουμε κάθε αίτημα άμεσα και δίκαια".

Αν από την άλλη, για δημότες που έχουν σπεύσει, πληρώσει ή ρυθμίσει οφειλές που από παραδρομή εστάλησαν από τον Δήμο, ο κ.Αγριμανάκης εξηγεί ότι "υπάρχει η διαδικασία των "αχρεωστήτως καταβληθέντων" και μπορούν άμεσα και γρήγορα να επιστραφούν τα χρήματα στους συνδημότες μας".

Όπως σημείωσε ο Αντιδήμαρχος, ο Δήμος Ηρακλείου έχει ήδη προχωρήσει στη διαγραφή 44.233 κλήσεων ΚΟΚ που είχαν βεβαιωθεί από το 2001 ως το 2011 από λάθος της υπηρεσίας πέραν της 3ετίας. Η διαγραφή των οφειλών αυτών συνολικού ύψους 1,8 εκ. ευρώ έγινε με διαπιστωτική πράξη και απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, όπως προβλέπει ο νόμος.

Αξίζει να υπενθυμιστεί, ότι έπειτα από αλλεπάλληλες παρεμβάσεις (και) της Δημοτικής Αρχής και του Δημάρχου Ηρακλείου Αλέξη Καλοκαιρινού προσωπικά, προς τους Υπουργούς Εσωτερικών και Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, βελτιώθηκε αισθητά το πλαίσιο της ρύθμισης σε έως και 60 δόσεις (από 24 – 48 που ίσχυε), καθιερώθηκε διαγραφή προσαυξήσεων για ευάλωτους οφειλέτες και δόθηκε η πρόσφατη παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας. Κάτι που αποδεικνύει ότι η Δημοτική Αρχή Ηρακλείου, η οποία έπρεπε να κλείσει αυτή την εκκρεμότητα των πολλών ετών, χειρίστηκε το θέμα με υπευθυνότητα και γνώμονα και το συμφέρον των δημοτών.

Επίσης, με τη διασύνδεση του Δήμου Ηρακλείου με τα στοιχεία του Εθνικού Μητρώου Επικοινωνίας (ΕΜΕπ) που παρέχονται από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, οι δημότες έχουν άμεση και προσωποποιημένη πληροφόρηση και δεν χρειάζεται να δηλώνουν και να επικαιροποιούν ανά διαστήματα τα στοιχεία επικοινωνίας τους.

Υπενθυμίζεται ότι στην αρχική σελίδα του site του Δήμου Ηρακλείου www.heraklion.gr βρίσκει κανείς την κατηγορία «Ενημερώσου για τις οφειλές σου - Πλήρωσε ηλεκτρονικά» μέσω της οποίας, μετά τη συμπλήρωση των στοιχείων χρήστη στο taxisnet, μπορεί κανείς να ενημερωθεί αναλυτικά.

Σύσκεψη τη Δευτέρα με τον Συνήγορο του Πολίτη

Αναφορικά με την ανακοίνωση του Συνηγόρου του Πολίτη και την σύσκεψη της Δευτέρας στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης, ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών σημειώνει ότι "η προσέγγιση του Συνηγόρου του Πολίτη δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα" και πως "ο Δήμος Ηρακλείου έχει προσκληθεί σε σύσκεψη εργασίας μαζί με άλλους δήμους της Κρήτης για την καταγραφή των προβλημάτων των πολιτών, την διάχυση πληροφόρησης για τη σωστή εφαρμογή της νομοθεσίας και την ανταλλαγή απόψεων για τις διαδικασίες".

Ο κ.Αγριμανάκης εξηγεί ότι η συνάντηση της Δευτέρας είναι "μέρος μιας θεσμικής διαδικασίας που αποσκοπεί στη διαφάνεια, τη λογοδοσία και τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών".


Ενημέρωση και απαντήσεις ζητά ο Μιχάλης Καραμαλάκης

Την έκπληξη για όσα αναφέρονται από τον Συνήγορο του Πολίτη εκφράζει σε ανακοίνωσή του ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στον Δήμο Ηρακλείου, Μιχάλης Καραμαλάκης "σχετικά με τη μη συμμόρφωση του Δήμου Ηρακλείου στις οδηγίες του Υπουργείου Εσωτερικών και παρεμβάσεις του Συνηγόρου του Πολίτη όσον αφορά τη διαδικασία είσπραξης οφειλών των Δημοτών μας"

Με έγγραφο προς το Δήμαρχο Ηρακλείου ο κ.Καραμαλάκης και η παράταξή του ζητούν ενημέρωση και απαντήσεις στα παρακάτω ερωτήματα:

  • Ποιες είναι οι συστάσεις που έδωσε ο Συνήγορος του Πολίτη στην Δημοτική Αρχή Ηρακλείου, πάνω στην διαχείριση των προστίμων και δεν εφαρμόζονται;
  • Γιατί ο Δήμος Ηρακλείου αρνείται να συμμορφωθεί με τις κατευθύνσεις αυτές αλλά και με τα αναφερόμενα στο έγγραφο με αρ. πρ. 17729/23.2.2024 του Υπουργείου Εσωτερικών;
  • Σκοπεύει, ο κ. Δήμαρχος να μεριμνήσει για την άμεση εφαρμογή των οδηγιών που περιλαμβάνονται στα σχετικά έγγραφα του Υπουργείου Εσωτερικών και του Συνηγόρου του Πολίτη, όσον αφορά τη διαχείριση των προστίμων από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου;
  • Οι Δημότες που έχουν κληθεί και έχουν πληρώσει, φερόμενα ως μη οφειλόμενα ποσά για πρόστιμα που είχαν παραγραφεί, τα οποία έπρεπε να είχαν διαγραφεί από την οικονομική υπηρεσία και να μην ζητούνται, με ποιο τρόπο θα λάβουν τα αχρεωστήτως καταβληθέντα χρήματα τους πίσω;
  • Πόσες ατομικές ειδοποιήσεις εστάλησαν από το Δήμο Ηρακλείου σε πολίτες για τακτοποίηση οφειλών τους από 01/01/2024 έως σήμερα και πόσες εξ αυτών έχουν βεβαιωθεί μετά την παρέλευση της προβλεπόμενης τριετίας;
     

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση