ΚΡΗΤΗ
Δ. Καλαΐτζιδάκης: Ευοίωνες προβλέψεις με μεγαλύτερη δυναμική στα τέλη της σεζόν για τον Τουρισμό
"Η Κρήτη παραμένει ένα ισχυρό brand"
SHARE:
Μια ακόμη δύσκολη χρονιά με σημαντικές προκλήσεις ανοίγει σταδιακά στον τουριστικό κλάδο, με τα μηνύματα ωστόσο για τον προορισμό της Ελλάδας, να είναι ενθαρρυντικά ιδιαίτερα από τα μέσα της τουριστικής περιόδου του 2021 με δεδομένη την πρόθεση των μεγάλων tour operators για επιμήκυνση της φετινής τουριστικής χρονιάς κάτι που θα δώσει ένα ιδιαίτερα δυναμικό “φινάλε” στην τουριστική σεζόν του 2021.
Τα παραπάνω ανέφερε μιλώντας στον ΤΕΑΜ FM ο Director of Operations του ξενοδοχειακού ομίλου Grecotel , Δημήτρης Καλαΐτζιδάκης ο οποίος τόνισε πως αν και υπάρχουν ενθαρρυντικά σημεία για τον τουρισμό τη φετινή χρονιά, ο κλάδος τηρεί ακόμη στάση αναμονής για τις επίσημες ανακοινώσεις σε ό,τι αφορά τις ταξιδιωτικές οδηγίες των κρατών που είναι καθοριστικοί για τον Ελληνικό τουρισμό. Όπως εξήγησε ο κος Καλαΐτζιδάκης: “Όλη η Ελλάδα περιμένει την 12η Απριλίου όπου ο Πρωθυπουργός της Αγγλίας θα κάνει τις επίσημες ανακοινώσεις ποια θα είναι συμπεριφορά της Αγγλικής κυβέρνησης προς τους πολίτες σε ό,τι αφορά τα ταξίδια τους στο εξωτερικό μετά τον όρο που επέβαλε για απαγόρευση ταξιδίων έως τις 30 Ιουνίου. Στην περίπτωση αυτή αν ισχύσει, η σεζόν θα αρχίσει την 1η Ιουλίου, ωστόσο εκτιμάται πως αυτός ο περιορισμός τέθηκε και για να φρενάρει λίγο την υγειονομική κατάσταση στην Αγγλία. Οι Ολλανδοί επίσης θα ανακοινώσουν και αυτοί στις 13 Απριλίου μέτρα οπότε ελάχιστες εταιρίες έχουν ανακοινώσει ανοίγματα ξενοδοχείων και περιμένουμε όλοι αυτές τις ημερομηνίες”
Δυναμικό “φινάλε” σύμφωνα με τις εκτιμήσεις για το 2021
Αναφορικά με τις εκτιμήσεις για την φετινή τουριστική περίοδο, φαίνεται πως φέτος ιδιαίτερη δυναμική θα έχουν οι μήνες Ιούλιος , Αύγουστος και κυρίως ο Οκτώβριος με δεδομένη την επιμήκυνση της τουριστικής χρονιάς. Όπως εξήγησε ο κος Καλαΐτζιδάκης: “Οι μήνες Ιούλιος και Αύγουστος ιδιαίτερα προς το τέλος της σεζόν θα είναι πολύ δυνατοί. Για την ώρα φαίνεται ότι το ξεκίνημα καθυστερεί και θα είναι με χαμηλές πληρότητες. Ο Μαΐος φαίνεται σαν Μάρτιος και τουλάχιστον το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου φαίνεται σαν ένας ήσυχος Μαΐος. Επειδή και οι tour operators έχουν χάσει ημέρες από την σεζόν, έχουν μεγάλη διάθεση να πάμε για επιμήκυνση της σεζόν. Η επιμήκυνση δημιουργεί ταυτόχρονα και συνθήκες και για έναν δυνατό Οκτώβρη όπως έγινε πέρυσι και με το παράδειγμα της Ρόδου. Φαίνεται και έχει ανακοινώσει ήδη η TUI της Αγγλίας για όλο το πρόγραμμά της σε όλο τον κόσμο ότι θα προσθέσει 100 χιλιάδες παραπάνω πακέτα διακοπών και έχει συνεργαστεί με περισσότερα από 1500 νέα ξενοδοχεία στους 62 προορισμούς που βρίσκεται. Είμαστε τυχεροί γιατί η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση με δεύτερη την Κύπρο και την Τουρκία και ένα ευχάριστο επίσης που ακούμε είναι ότι το 24% των πελατών της TUI λόγω του προηγούμενου εγκλεισμού σκοπεύει να κάνει μεγαλύτερης διάρκειας διακοπές απ’ ό,τι προγραμμάτιζε μέχρι τώρα”.
Η Ελλάδα παραμένει ψηλά στις προτιμήσεις των επισκεπτών, όπως εξήγησε ο κος Καλαΐτζιδάκης, αφού σύμφωνα με το skyscanner , όπως επεσήμανε ο ίδιος: “μια πολύ έγκυρη πηγή των financial times φαίνεται ότι οι κρατήσεις θέσεων προς την Ελλάδα έχουν διπλασιαστεί σε σχέση με το 2019. Από τους 160 δημοφιλέστερους προορισμούς των Βρετανών, το 2019 οι κρατήσεις αντιπροσώπευαν για την Ελλάδα το 4% ενώ προβλέπουν για το 2020 θα είναι 8,6%” . Παράλληλα , πρόσθεσε:”Η British Αirways λόγω της μεγάλης ζήτησης προς την Ελλάδα σκέφτεται να το αντιμετωπίσει αλλάζοντας την χωρητικότητα των αεροπλάνων και φέρνοντας στην Ελλάδα μεγάλα αεροπλάνα τα οποία μέχρι πρόσφατα δεν χρησιμοποιούσαν”.
Με δεδομένο πως ο τουρισμός από τις μεγάλες τουριστικές αγορές της Αγγλίας και της Γερμανίας, δεν θα επιφυλάσσει “δυσάρεστες εκπλήξεις” ο κος Καλαΐτζιδάκης εμφανίστηκε αισιόδοξος για τον στόχο του 40% σε ό,τι αφορά την Κρήτη. Συγκεκριμένα , ανέφερε: “Υπολογίζουμε σε 2 εκ αφίξεις όταν το 2019 που ήταν μια χρονιά ρεκόρ για την Κρήτη είχαμε 4,4 εκ διεθνείς αφίξεις εκ των οποίων οι 3,3 εκ στο Ηράκλειο και 1,1 εκ στα Χανιά . Η Κρήτη γενικά σε μια καλή σεζόν κάνει περίπου το 15% των αφίξεων ενώ αντίστοιχα οι εισπράξεις είναι πολύ περισσότερο από 15% και φτάνει το 20%.
Η Κρήτη παραμένει ένα ισχυρό brand και έχει δημιουργήσει και μια καλή εικόνα και πέρυσι. Έπαιξε ρόλο και η εκπαίδευση και φυσικά οι τολμηροί επιχειρηματίες που μπήκαν μπροστά, άνοιξαν τα ξενοδοχεία τους γιατί το όφειλαν στους συνεργάτες τους και γιατί έπρεπε η Κρήτη να διατηρήσει τη θέση της στον τουριστικό χάρτη”
Τον τουριστικό χάρτη θα καθορίσουν φέτος οι εμβολιασμοί, το πιστοποιητικό εμβολιασμού που θα τεθεί σε ισχύ για τις χώρες της Ευρώπης αλλά και οι διμερείς συμφωνίες όπως τόνισε ο κος Καλαΐτζιδάκης με το Ισραήλ, την Σερβία, την Ρωσία και την Αμερική να έχουν όπως όλα δείχνουν την δυνατότητα να ταξιδέψουν κάτι που “είναι πολύ ενθαρρυντικό για τον προορισμό της Ελλάδας” ανέφερε μεταξύ άλλων ο κος Καλαΐτζιδάκης.
Δείτε επίσης:
Ν. Χαλκιαδάκης στο Livetalks: "Η καραντίνα είναι υποχρεωτική για όλους τους τουρίστες"
Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη