ΚΡΗΤΗ
«Cin(e)περίληψη στην τάξη» από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων
Σε συνεργασία με το ΕΚΟΜΕ, μια συνεργασία που εξελίσσεται την τελευταία πενταετία αφήνοντας το δημιουργικό αποτύπωμα της στον χώρο του κινηματογράφου και της εκπαίδευσης.
Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων υποδέχεται την «Cin(e)περίληψη στην τάξη» καρπό της δημιουργικής συνεργασίας του με το ΕΚΟΜΕ.
Μια συνεργασία που, όπως τονίζεται, εξελίσσεται την τελευταία πενταετία αφήνοντας το δημιουργικό αποτύπωμα της στον χώρο του κινηματογράφου και της εκπαίδευσης.
"Έμπρακτη απόδειξη αυτής της συνεργασίας και η «Cin(e)περίληψη στην τάξη» που στηρίχθηκε στην ταινία «Ένα σχολείο, δύο κόσμοι» που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων. Η ταινία ταξίδεψε –και αγαπήθηκε- σε φεστιβάλ και εκδηλώσεις διεθνώς, έγινε καθολικά προσβάσιμη με την υποστήριξη του ΕΚΟΜΕ πριν από 1,5 χρόνο και πλέον με τον οδηγό «Cin(e)περίληψη στην τάξη» αποτελεί μια ολοκληρωμένη πρόταση θέασης και εμπειρίας".
Περισσότερα εδώ : https://news.chaniafilmfestival.com/cineperilipsi-stin-taxi
Σχετικά σημειώνει το ΕΚΟΜΕ :
"Ο εκπαιδευτικός οδηγός «Cin(e)περίληψη στην τάξη», η νέα ψηφιακή έκδοση iDea, σηματοδοτεί τη διεύρυνση των προσπαθειών του ΕΚΟΜΕ για μια καθολικά προσβάσιμη οπτικοακουστική παιδεία.
Στο πλαίσιο των δράσεών του για την προώθηση της Παιδείας στα Μέσα και την Πληροφορία, το Τμήμα Έρευνας, Μελετών και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του ΕΚΟΜΕ ανέλαβε την πρωτοβουλία να καταστούν καθολικά προσβάσιμες δύο ταινίες που σχετίζονται με ζητήματα συμπερίληψης και έχουν παραχθεί μέσα από τα εκπαιδευτικά προγράμματα του συνεργαζόμενου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων.
Συνέχεια αυτής της δράσης είναι η δημιουργία του οδηγού μελέτης «Cin(e)περίληψη στην τάξη» για την ταινία Ένα σχολείο, δύο κόσμοι, που απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής εκπαίδευσης και αφορά τόσο παιδιά με προβλήματα όρασης ή προβλήματα ακοής, όσο και παιδιά χωρίς αισθητηριακές δυσκολίες, προσβλέποντας στην ενίσχυση της ενσυναίσθησης, της αποδοχής και της ευρύτερης κοινωνικής συμπερίληψης.
Η ταινία Ένα σχολείο, δύο κόσμοι έχει θέμα τη συνεκπαίδευση μιας κωφής μαθήτριας στο σχολείο ενός χωριού των Χανίων.
Ο οδηγός μελέτης, που διατίθεται ελεύθερα από το ΕΚΟΜΕ, επιχειρεί να ενισχύσει την συμπεριληπτική λειτουργία του φιλμ, μέσα από μια πολύπλευρη και πολυτροπική εκπαιδευτική προσέγγιση. Αποτελείται από τρία κεφάλαια που αφορούν α) παιδιά χωρίς αισθητηριακά προβλήματα, β) παιδιά με προβλήματα ακοής και γ) παιδιά με προβλήματα όρασης, και αποσκοπεί στην προώθηση του ψηφιακού και κινηματογραφικού γραμματισμού όλων των μαθητών, τον προβληματισμό και την ευαισθητοποίηση για την αναπηρία, την εκπαιδευτική και κοινωνική συμπερίληψη. Περιλαμβάνει ιδέες και προτεινόμενες δραστηριότητες που αξιοποιούν την παιδοκεντρική μάθηση, τη βιωματική προσέγγιση και παιδαγωγικές αρχές και τεχνικές Φρενέ και μπορούν να αξιοποιηθούν από εκπαιδευτικούς διαφόρων ειδικοτήτων πριν και μετά την παρακολούθηση της ταινίας μαζί με την ομάδα μαθητών/μαθητριών τους.
Πρόκειται για δραστηριότητες:
· εμψύχωσης, αφόρμησης και προετοιμασίας για την παρακολούθηση της ταινίας
· κατανόησης/κινηματογραφικής παιδείας
· προβληματισμού, ευαισθητοποίησης, έκφρασης απόψεων και συναισθημάτων
· ενσυναίσθησης με τα παιδιά που αντιμετωπίζουν οπτική ή ακουστική ανεπάρκεια, ως προς την κοινωνική, τη σχολική και ιδιαίτερα την κινηματογραφική τους εμπειρία για την παρακολούθηση της ταινίας με υπότιτλους ή ακουστική περιγραφή, για τη βιωματική κατανόηση της θέασης μιας ταινίας από άτομα με αισθητηριακή αναπηρία και για τη συνειδητοποίηση της αναγκαιότητας και λειτουργίας των εργαλείων οπτικοακουστικής προσβασιμότητας.
Στόχος είναι να αποτελέσει ένα εύχρηστο, ευχάριστο και ανοικτό παιδαγωγικό εργαλείο για τους/τις εκπαιδευτικούς. Μια δεξαμενή ιδεών από τις οποίες θα επιλέξουν να υλοποιήσουν ή να προσαρμόσουν όσες ανταποκρίνονται στα δεδομένα της τάξης τους, στα ενδιαφέροντά τους, στους παιδαγωγικούς στόχους, στο πολιτισμικό κεφάλαιο και την ηλικία των μαθητών, στον διαθέσιμο χρόνο, στην κοινωνική και ιστορική συγκυρία. Μια πηγή έμπνευσης που θα οδηγήσει επιπλέον σε δικές τους ιδέες και που θα μπορεί να τροφοδοτεί το σχολείο με δράσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους σε διάφορα θεματικά πεδία και μαθήματα. Μια πρωτοβουλία που θα επεκτείνει τη συνεργασία του ΕΚΟΜΕ με την εκπαιδευτική κοινότητα και θα γεννήσει ανάλογες προσπάθειες στο μέλλον".