ΚΡΗΤΗ

ΒΟΑΚ: Στην τελική φάση ο διαγωνισμός στο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος

Μετά και την ολοκλήρωση ελέγχου των δικαιολογητικών στις 14 Απριλίου, ανατίθεται το έργο βάσει των προσφορών που κατατέθηκαν

No profile pic

 

Σε προσυμβατική περίοδο περνά ο διαγωνισμός για το ανατολικό τμήμα του ΒΟΑΚ που αφορά στο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος. Μετά και την ολοκλήρωση ελέγχου των δικαιολογητικών στις 14 Απριλίου, με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ανατίθεται το έργο βάσει των προσφορών που κατατέθηκαν. Με προηγούμενη απόφαση τον Μάρτιο το υπουργείο είχε προκρίνει την ΑΚΤΩΡ ως προσωρινό ανάδοχο.

Με από αυτή την εξέλιξη η ΑΚΤΩΡ που έδωσε προσφορά 7,1% αναμένει την ολοκλήρωση της διαδικασίας από το υπουργείο ΥΠΟΜΕ. Αν δεν υπάρξουν ενστάσεις ή προσφυγές από τους άλλους συμμετέχοντες το επόμενο διάστημα η σύμβαση θα σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο, θα παρουσιαστεί στη Βουλή και θα πέσουν οι υπογραφές.  Μεγάλος στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι το έργο ει δυνατόν να ξεκινήσει εντός του 2022.

Το μεγάλο στοίχημα του ΒΟΑΚ, όπως αναφέρει το ypodomes.com ολοκληρώνεται με το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος που συμπληρώνει το παζλ του αυτοκινητόδρομου. Το τμήμα που ολοκληρώνει τον ΒΟΑΚ έχει μήκος 14,5χλμ και κόστος με ΦΠΑ 186 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 136,29 εκατ. ευρώ). Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Αναλυτικά, το έργο αφορά στη μετατροπή σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με τη βελτίωση – διαπλάτυνση του υφιστάµενου τµήµατος Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος σε τετράιχνη αρτηρία µε δυο λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, διαχωρισµένου καταστρώµατος κυκλοφορίας, συνολικού πλάτους 22,50 μέτρα.

Η δημοπράτηση του έργου με την υποβολή των φακέλων και την αποσφράγιση των προσφορών πραγματοποιήθηκε στις 22 Φεβρουαρίου. Η διάρκεια των έργων ορίστηκε σε 36 μήνες από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.
 

Τι γίνεται με τα άλλα δύο τμήματα

Σε φάση προχωρημένου διαγωνισμού είναι και τα άλλα δύο τμήματα του ΒΟΑΚ. Το βασικό τμήμα Χανιά-Χερσόνησος που υλοποιείται με τη μέθοδο της παραχώρησης είναι σε φάση έγκρισης της περιβαλλοντικής μελέτης για να προχωρήσει η διαδικασία υποβολής των προσφορών.

Το έργο αυτό ύψους 1,1, δισ. ευρώ θα προχωρήσει με τη μέθοδο της παραχώρησης. Στο τμήμα αυτό προβλέπεται ως προαίρεση η επέκταση του δρόμου από τα Χανιά μέχρι την Κίσσαμο.

Το μεσαίο τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη ύψους 377 εκατ. ευρώ που προωθείται με τη μέθοδο της ΣΔΙΤ, έχει υποβληθεί η προσφορά από το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ και αναμένεται η ολοκλήρωση του διαγωνισμού.

Τα έργα συνολικά θα επωφεληθούν περισσότερα από 420 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης ενώ θα δοθούν κονδύλια και από το ΕΣΠΑ 2021-2027.

Στην τελική του μορφή ο ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία θα έχει μήκος 300χλμ.
 

Τι θα κατασκευαστεί στο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος

Στον ΒΟΑΚ με τη υλοποίηση στο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, τα έργα που θα γίνουν είναι σημαντικά. Στο αντικείµενο του προς κατασκευή έργου περιλαµβάνεται η εκτέλεση των κάθε είδους χωµατουργικών εργασιών (µε τα σχετικά έργα δανειοθαλάµων και αποθεσιοθαλάµων), τεχνικών έργων (Γεφυρών, έργων µερικής ή ολικής κάλυψης λωρίδων (Cut & Cover), Άνω & Κάτω ∆ιαβάσεων, οχετών, τοίχων, κρασπεδορείθρων, πλακοστρώσεων, κ.λπ.), έργων ευστάθειας πρανών και βελτίωσης συµπεριφοράς των έργων έναντι υποχωρήσεων (εξυγιάνσεις, τυχόν απαιτούµενα αντίβαρα, κ.λπ.), οδοστρωσίας, ασφαλτικών, σήµανσης (κατακόρυφης και οριζόντιας), ασφάλισης, περίφραξης των οδικών έργων, αποχέτευσης – αποστράγγισης, ηλεκτροµηχανολογικών εγκαταστάσεων (οδοφωτισµού, σηµατοδότησης κ.λπ.), εγκατάστασης πρασίνου, συντήρησης πρασίνου, µετατόπισης – αποκατάστασης δικτύων ΟΚΩ.

Στο έργο περιλαμβάνεται, ως δικαίωμα προαίρεσης υπέρ του Δημοσίου και εκτιμώμενη αξία 13.709.677,42€ (πλέον Φ.Π.Α. 24%), η βελτίωση διατομής και γεωμετρίας της Π.Ε.Ο. Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος, για την εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου και των συνοδών έργων.

 

 

Πηγή:ypodomes.com

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση