Αγνοήθηκαν οι τοπικές επιθυμίες για το Χωροταξικό στο νομό Λασιθίου

Χθες η Αντιπεριφερειάρχης Λασιθίου Πελαγία Πετράκη συναντήθηκε στο γραφείο της με τους Δημάρχους Αγίου Νικολάου Αντώνη Ζερβό, Ιεράπετρας Θεοδόση Καλαντζάκη και Σητείας Θεόδωρο Πατεράκη, καθώς και τους Αντιδημάρχους Οροπεδίου Λασιθίου Γεώργιο Στρατάκη και Ιεράπετρας Εμμ. Λουτσέτη

Σε ένα μήνα – αρχές του νέου έτους – παραπέμφθηκε η συζήτηση επί των ζητημάτων που αφορούν το Νομό Λασιθίου και τα προβλήματα που προκύπτουν από την επιβολή χρήσεων γης στο νέο Χωροταξικό Σχέδιο Κρήτης, όπως αυτό διαμορφώθηκε, τελικά, από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και αποτελεί πλέον νόμο.  Το τελικό κείμενο του Χωροταξικού δεν περιλαμβάνει τις απόψεις και προτάσεις των δήμων του νομού – κυρωμένες με αποφάσεις των δημοτικών συμβουλίων – τις οποίες συγκέντρωσε η Περιφέρεια Κρήτης και απέστειλε στο υπουργείο, για να ενσωματωθούν στο Χωροταξικό Σχέδιο, κατήγγειλαν οι Δήμαρχοι.

Χθες η Αντιπεριφερειάρχης Λασιθίου Πελαγία Πετράκη συναντήθηκε στο γραφείο της με τους Δημάρχους Αγίου Νικολάου Αντώνη Ζερβό, Ιεράπετρας Θεοδόση Καλαντζάκη και Σητείας Θεόδωρο Πατεράκη, καθώς και τους Αντιδημάρχους Οροπεδίου Λασιθίου Γεώργιο Στρατάκη (ο οποίος εκπροσώπησε το Δήμαρχο Ιωαν. Στεφανάκη) και Ιεράπετρας Εμμ. Λουτσέτη. Ο λόγος ήταν να γίνει μια συζήτηση επί του Χωροταξικού με τις παρατηρήσεις που έχουν να καταθέσουν οι δήμοι του νομού, επ’ αυτού.

Ο Δήμαρχος Αγίου Νικολάου Αντ. Ζερβός θεωρεί ως «δεδομένο» ότι υπήρξαν αυθαίρετες αλλαγές, την τελευταία στιγμή, πριν τη δημοσίευση του Χωροταξικού. Εξήγησε ότι θα μπορούσε ίσως να προταθούν διορθώσεις για κάποια ζητήματα, εφόσον τεκμηριωθούν ως «πρόδηλα σφάλματα», ασχέτως αν τελικά γίνουν αποδεκτά από το υπουργείο που έχει και τον τελευταίο λόγο. «Η ευθύνη για την αρνητική εξέλιξη σε ό,τι αφορά το Χωροταξικό είναι καθαρά της κυβέρνησης γιατί είναι πολιτικό ζήτημα. Δεν έχει ευθύνη η Περιφέρεια η οποία περιέλαβε περί τα 9/10 όσων προτείναμε όλοι οι δήμοι της Κρήτης, αλλά το υπουργείο αποφάσισε αλλιώς…», είπε.

Ο Δήμαρχος Σητείας Θεοδ. Πατεράκης συμφώνησε, να εξεταστεί, σε πρώτη φάση, λεπτομερώς και προσεκτικά, ποιες από τις διατάξεις του Χωροταξικού «θεωρούμε ότι λειτουργούν αρνητικά για τη συνέχεια της ανάπτυξης του νομού και αν, με κάποιον τρόπο, αποδειχθεί ότι άλλη ήταν η πρόταση που έστειλε η Περιφέρεια Κρήτης και κατά την τελική διατύπωση του κειμένου άλλαξαν κάποια δεδομένα στο υπουργείο, τότε να καταγγείλουμε και πολιτικά όλη αυτή την εξέλιξη και με στοιχεία».

Ο Δήμαρχος Ιεράπετρας Θ. Καλαντζάκης συμφώνησε να προηγηθεί καλύτερη προετοιμασία για μια λεπτομερή συζήτηση για το Χωροταξικό, όπως αυτό τελικά διαμορφώθηκε. Ανέφερε ότι «Θέλουμε την άποψη της Περιφέρειας, για το τι συζητήσεις υπήρξαν, τι πιέσεις – αν ασκήθηκαν και από ποιους – για να αλλάξουν αυτά που εμείς ζητούμε από το 2015. Γιατί αυτό το Χωροταξικό Σχέδιο που θέσπισαν είναι ένα θεωρητικό μοντέλο, που εφαρμόζεται κατά το δοκούν από την εκάστοτε κυβέρνηση. Εμείς, όμως, δεν θα το αφήσουμε έτσι γιατί φορείς και δημότες πιέζουν».

Η Αντιπεριφερειάρχης Πελαγία Πετράκη εξήγησε ότι οι παρατηρήσεις των Δήμων είχαν συμπεριληφθεί. Το οδικό τμήμα Σητεία – Ιεράπετρα είναι προτεινόμενο Διευρωπαϊκό Δίκτυο και εντούτοις δεν εντάχθηκε στο Χωροταξικό αν και ήταν σαφής απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου. Σημαντικό, όμως είναι που εντάχθηκαν ως «τρίπολο» οι τρεις μεγάλες πόλεις του νομού οπότε θα μπορεί ο νομός να εντάξει έργα σε ευρωπαϊκά προγράμματα και να μη μείνει το Λασίθι απογυμνωμένο, όπως είναι αυτή τη στιγμή, είπε.

Πηγή: anatolh.com

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ