ΚΟΣΜΟΣ

Στην αγορά της Ινδίας εισέρχεται η Facebook

Μέσω της επένδυσης στην Jio, η Facebook θα αποκτήσει πρόσβαση σε 380 εκατομμύρια χρήστες της ινδικής εταιρείας

No profile pic

Την είσοδό της σε μία από τις μεγαλύτερες ψηφιακές αγορές παγκοσμίως κατοχύρωσε η Facebook, ανακοινώνοντας ότι αγόρασε μερίδιο ύψους 10% στον ινδικό τεχνολογικό κολοσσό Jio Platforms Limited έναντι 5,7 δισ. δολαρίων. Η Jio Platforms, θυγατρική της Reliance Industries και διοικούμενη από τον –από τούδε και στο εξής– πλουσιότερο άνδρα της Ασίας, Μουκές Αμπάνι, θα αποτελέσει έπειτα από αρκετές αποτυχημένες προσπάθειες την επίσημη επιχειρηματική δίοδο της Facebook στην Ινδία.

Η Jio Platforms έχει εισχωρήσει στον επιχειρηματικό κόσμο της Ινδίας, ιδίως μέσω των δραστηριοτήτων της στον τομέα των τηλεπικοινωνιών, καθώς είναι ο κορυφαίος φορέας τηλεπικοινωνίας στη χώρα. Επιπλέον, η Jio ετοιμάζει μια νέα υπηρεσία, την JioMart, για τη δωρεάν μεταφορά καταναλωτικών αγαθών από μικρά μαγαζιά σε σπίτια. «Αυτή η επένδυση αναδεικνύει τη δέσμευσή μας στην Ινδία και τον ενθουσιασμό μας για την εντυπωσιακή μεταμόρφωση που έχει προκαλέσει η Jio στη χώρα», ανακοίνωσε χθες η Facebook. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη επένδυση της Facebook από το 2014, όταν εξαγόρασε την WhatsApp.

Η μετοχή της Reliance Industries, μητρικής της Jio, ενισχύθηκε κατά 10% χθες, καθώς πρόκειται για μια πολλά υποσχόμενη συνεργασία και για μια μικρή εξαίρεση στη στασιμότητα που επικρατεί στις επιχειρηματικές δραστηριότητες σε ολόκληρο τον κόσμο λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Ως αποτέλεσμα, ο Αμπάνι έγινε χθες ο πλουσιότερος άνδρας της Ασίας, ξεπερνώντας τον Κινέζο ιδρυτή της  Alibaba, Τζακ Μα. Για τον αμερικανικό τεχνολογικό κολοσσό, η Ινδία είναι η μεγαλύτερη αγορά μετά τις ΗΠΑ. Ενδεικτικά, η εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων WhatsΑpp που ανήκει στη Facebook έχει 400 εκατομμύρια χρήστες στη χώρα. Μέσω της συνεργασίας της με την Jio, θα υπάρξουν «νέοι τρόποι για τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις, ώστε να λειτουργούν αποδοτικότερα στη συνεχώς αναπτυσσόμενη διαδικτυακή οικονομία»,  ανέφερε χθες η Facebook. Η συνεργασία τους ενδέχεται να ευνοήσει την υπηρεσία JioMart, αλλά και την προσπάθεια του αμερικανικού κολοσσού να αναπτύξει τις ηλεκτρονικές πληρωμές μέσω WhatsApp στην Ινδία.

Μέσω της επένδυσης της Facebook στην Jio, ο αμερικανικός τεχνολογικός κολοσσός ενδέχεται να αποκτήσει πρόσβαση σε 380 εκατομμύρια χρήστες της ινδικής εταιρείας. Τα τελευταία χρόνια, η Facebook έκανε πολλές, αλλά εντέλει αποτυχημένες, προσπάθειες για επιχειρηματικό άνοιγμα στην Ινδία, καθώς οι αρμόδιες αρχές απέρριψαν τις υπηρεσίες της. Ενδεικτικά, το 2015, η ινδική κυβέρνηση απέρριψε την υπηρεσία Free Basics, η οποία θα έδινε δωρεάν πρόσβαση σε ορισμένες μόνον ιστοσελίδες, μεταξύ αυτών η Wikipedia. Ο λόγος που επικαλέστηκαν οι αρμόδιες αρχές ήταν ότι η πρόσβαση στις ιστοσελίδες πρέπει να είναι για όλους ίδια. Επίσης το 2019, η Facebook προσπάθησε να κυκλοφορήσει την υπηρεσία πληρωμής μέσω της WhatsApp στην Ινδία. Οι αρμόδιες αρχές έχουν καθυστερήσει την απόφαση, αφού η κυβέρνηση έχει κατηγορήσει τον αμερικανικό κολοσσό για μετάδοση ψευδών ειδήσεων και για παραπληροφόρηση. Σύμφωνα, όμως, με πηγές του Reuters, η στενή σχέση του Αμπάνι με τον επικεφαλής της ινδικής κυβέρνησης πρόκειται να διευκολύνει το επιχειρηματικό άνοιγμα της Facebook στη χώρα. 

Πηγή:Καθημερινή

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση