Η πρόθεση μπορεί να ήταν αγαθή, αλλά η εκτέλεση δημιούργησε ακόμη μεγαλύτερο χάος.
Η απόφαση της Serie A να δημοσιοποιήσει τους τρεις πίνακες με πρόσωπα πιθήκων και χρώματα ομάδων που αγωνίζονται στον ιταλικό πρωτάθλημα προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από κορυφαίους συλλόγους.
Μίλαν και Ρόμα είναι μόνον δύο από τις ομάδες που με αναρτήσεις τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δηλώνουν αδυναμία να κατανοήσουν πως εξυπηρετείται ο σκοπός κατά του ρατσισμού.
Ο καλλιτέχνης που φιλοτέχνησε τους πίνακες επιμένει όμως:
«Γιατί πιθήκους; Είναι πρωτοβουλία κατά του ρατσισμού και χρησιμοποιείς πιθήκους; Ναι! Γιατί μετά από κάποιο σημείο είναι αδύνατο να πεις στους φιλάθλους στο γήπεδο ότι είναι αδιανόητο να αποκαλεί κάποιος πίθηκο μόνο και μόνο επειδή είναι μαύρος. Σκέφτηκα ότι ίσως αν τους έδειχνα ότι όλοι είμαστε πίθηκοι, να τους άλλαζα αντίληψη», υποστηρίζει ο Σιμόνε Φουγκατσότο.
Είχαν προηγηθεί απανωτά, αν μη τί άλλο ατυχή περιστατικά, όπως το πρωτοσέλιδο μεγάλης αθλητικής εφημερίδας, που θεώρησε ότι με τον τίτλο Black Friday πριν το ντέρμπι Ιντερ-Ρόμα έστελνε το σωστό μήνυμα.
Ο Ιταλός Μάριο Μπαλοτέλι, που αγωνίζεται στην Μπρέσια πλέον είναι ένας από τους ποδοσφαιριστές, που συχνά-πυκνά βρίσκονται στο στόχαστρο ρατσιστικών συμπεριφορών από αντιπάλους οπαδούς.
#ASRoma was very surprised to see what appears to be an anti-racist campaign from Serie A featuring painted monkeys on social media today. We understand the league wants to tackle racism but we don’t believe this is the right way to do it. pic.twitter.com/jVLImrgS0y
— AS Roma English (@ASRomaEN) December 16, 2019
Art can be powerful, but we strongly disagree with the use of monkeys as images in the fight against racism and were surprised by the total lack of consultation. @SerieA_EN pic.twitter.com/M7wFjhsfj2
— AC Milan (@acmilan) December 17, 2019