Από το δείγμα των 4.698 προσώπων που συμπεριλήφθηκαν στην έρευνα, προκύπτει πως τον κεντρώο υποψήφιο Εμμανουέλ Μακρόν, που κέρδισε την πρωτιά στον α΄ γύρο, ψήφισε μεγάλος αριθμός στελεχών επιχειρήσεων (34%), καθώς και μικρομεσαίοι επαγγελματίες (27%). Αντιθέτως οι ίδιες επαγγελματικές κατηγορίες «έκλεισαν την πόρτα» στην ακροδεξιά Μαρίν Λεπέν (13 και 18% αντίστοιχα).
Την Λεπέν ψήφισε στον πρώτο γύρο των εκλογών αρκετά μεγάλος αριθμός εργατών (36%), έναντι ενός ποσοστού μόλις 17% που δήλωσε πως θα ψήφιζε τον πρώην υπουργό Οικονομίας.
Επίσης υπέρ του Μακρόν ψήφισε το 32% των πολιτών με υψηλό εισόδημα (άνω των 3.000 ευρώ τον μήνα), ομάδα στην οποία η Λεπέν έχει απήχηση μόλις κατά 14%. Στην κατηγορία των πολιτών με εισοδήματα κάτω των 1.250 ευρώ η παραπάνω εικόνα ανατρέπεται: την Λεπέν προτίμησε το 32% και μόλις 12% τον Μακρόν.
Η προσωπικότητα του Μακρόν έλκει περισσότερο τους έχοντες πτυχίο (30%), ενώ αντίθετα τη Λεπέν προτιμούν κοινωνικές ομάδες με μεσαία και χαμηλή μόρφωση (30%).
Ενδιαφέρον είναι ένα ακόμη στοιχείο της έρευνας, που προδίδει τη γενεαλογική διαφορά των ψηφοφόρων. Όπως προκύπτει από την έρευνα, το 46% των πολιτών άνω των 70 ετών ψήφισε τον δεξιό υποψήφιο Φρανσουά Φιγιόν. Στις ηλικίες 18-24 ετών το ποσοστό που ψήφισε τον Φιγιόν περιορίστηκε στο 9% των ψηφοφόρων και στις ηλικίες 25-34 ετών στο 8%.
Αντιθέτως, ο αριστερός υποψήφιος Ζαν-Λυκ Μελανσόν προσήλκυσε την ψήφο των νέων, συγκεντρώνοντας 31% στο ηλικιακό φάσμα μεταξύ 18-24 ετών.
Σε ό,τι αφορά τους δύο τελικούς διεκδικητές, οι ηλικιακές κατηγορίες που τους προτίμησαν είναι σχετικώς ομοιογενείς. Τον Μακρόν προτίμησε το 29% των ψηφοφόρων ηλικίας 25-34 ετών, το 21% των 35-49 ετών, το 22% στους 50-59 ετών και το 26% στο φάσμα 60-69 ετών. Από την πλευρά της η Λεπέν είχε απήχηση στο 23% του φάσματος μεταξύ 25-34%, στο 29% του 35-49 ετών, του 26% των ηλικιών 50-59 ετών και στο 19% των ηλικιών 60-69 ετών.
Πηγή: ΑΜΠΕ