Νομικοί εξειδικευμένοι στον ταξιδιωτικό κλάδο προειδοποιούν ότι έρχεται κύμα αξιώσεων και διεκδικήσεων στην Αγγλία κατά επιχειρήσεων στον Τουρισμό, κατά το πρότυπο των fake claims, για μολύνσεις από κορωνοϊό, με την ίδρυση νομικών εταιριών που θα χειρίζονται τέτοιες διεκδικήσεις να έχει γίνει “μόδα”.
Σε ρεπορτάζ του έγκριτου Travel Weekly από το σεμινάριο Abta Travel Law, αναφέρεται ότι ο Ντέιβιντ Σκοτ, συνεργάτης της δικηγορικής εταιρείας Horwich Farrelly, προειδοποίησε ότι «Είναι ανησυχητικό που έχουν ήδη δημιουργηθεί πολλές εταιρείες, πιθανώς 700-800 [εγγεγραμμένες στο Companies House] με τις λέξεις Covid ή coronavirus να περιλαμβάνονται στην επωνυμία τους, εκ των οποίων περίπου 100 να δραστηριοποιούνται κυρίως στην υποβολή αξιώσεων”. Και υπογράμμισε με νόημα ότι: “Μπορεί να μην βλέπετε αυτές τις αξιώσεις αυτή τη στιγμή, αλλά έρχονται”. Ο Σκοτ είπε ότι οι ασφαλιστικές εταιρίες έχουν ήδη δημιουργήσει ομάδες για να χειριστούν τις αξιώσεις Covid και προειδοποίησε ότι θα υπάρξουν άμεσες διεκδικήσεις για μόλυνση από κορονοϊό σε ξενοδοχεία, τουριστικά λεωφορεία, εστιατόρια, εκδρομές, κ.λπ, αλλά και εμμέσως μέσω κοινωνικών εκδηλώσεων, χειραψιών, έλλειψης απολυμαντικών, “ατυχημάτων” από διαρροές απολυμαντικού (γλυστρήματα)κ.λπ..
Ο Σκοτ υπενθύμισε την υπόθεση των fake claims τονίζοντας: «Ο ταξιδιωτικός κλάδος τελικά αντιμετώπισε και έδωσε σκληρή απάντηση στους ισχυρισμούς για ψευδείς ασθένειες διακοπών, αλλά μας πήρε αρκετό χρόνο για να φτάσουμε εκεί». Ωστόσο, είπε: «Υπάρχουν πολλά εμπόδια που θα πρέπει να ξεπεράσουν οι ενάγοντες. Θα είναι δύσκολο για αυτούς να αποδείξουν ότι κόλλησαν τον Covid. Αυτό είναι ένα μεγάλο εμπόδιο. Θα πρέπει να αποδείξουν παραβίαση καθήκοντος ή αμέλεια και θα εναπόκειται στον ενάγοντα να το αποδείξει. Πρέπει να αποδείξετε ότι κάνατε αρκετά για να προστατεύσετε τον πελάτη και να τεκμηριώστε ότι κάνατε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να μειώσετε τον κίνδυνο”. Ο Scott επέμεινε: «Οι απαιτήσεις και όσα πρέπει να κάνετε αλλάζουν συνεχώς. Οι αξιολογήσεις κινδύνου που πραγματοποιήσατε στην αρχή του Covid δεν ισχύουν τώρα. Εάν ο ενάγων μπορεί να αποδείξει ότι κάνατε κάτι λάθος, πρέπει εσείς να αποδείξετε ότι λάβατε όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα. Είναι αναπόφευκτο ότι οι διεκδικήσεις θα έρθουν. Αλλά οι ενάγοντες πρέπει να αποδείξουν ότι έχουν προσβληθεί από τον ιό, ότι κάνατε κάτι λάθος και ότι αυτό προκάλεσε την ασθένειά τους. Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους μπορούμε να αμφισβητήσουμε αυτές τις αξιώσεις”.
Ο Barrister Ben Phelps από 2 Temple Gardens συμφώνησε, λέγοντας: «Η ταξιδιωτική βιομηχανία πρέπει να είναι σκληρή με αυτούς τους ισχυρισμούς – και υπάρχουν πολλοί λόγοι για να είναι σκληρή». Υποστήριξε ότι η απόδειξη της μόλυνσης «χωρίς εξέταση θα σημαίνει συζήτηση για τα συμπτώματα και τι άλλο θα μπορούσε να είναι. Με ένα τεστ, θα υπάρξει μια μεγάλη συζήτηση σχετικά με την ακρίβεια των δοκιμών. Και η απόδειξη της αιτίας [μιας Covid μόλυνσης] είναι το βάρος του ενάγοντος. Ο εναγόμενος έχει το πλεονέκτημα εδώ. Οι άνθρωποι αναπτύσσουν διαφορετικά συμπτώματα σε διαφορετικά στάδια, οπότε πώς μπορεί να αποδειχθεί που έγινε η μόλυνση”. Κα επέμεινε: «Υπάρχει κάθε λόγος να είμαστε σκληροί με αυτούς τους ισχυρισμούς».
Ο Ντάρεν Χάτον, αρμόδιος του τμήματος αποζημιώσεων της Royal Caribbean International, προειδοποίησε: «Θα υπάρξουν ψευδείς ισχυρισμοί και δεν θέλουμε να φανούμε διαλλακτικοί. Δεν είναι καλή συμβουλή η ταχεία διευθέτηση αξιώσεων». Ο Σκοτ κατέληξε: «Δεν μπορείτε να σταματήσετε τις αξιώσεις, είτε από πελάτες, είτε από υπαλλήλους. Εάν ασκηθεί αγωγή εναντίον σας, βεβαιωθείτε ότι όλα στην επιχείρησή σας είναι εντάξει και τα στοιχεία διαθέσιμα και μιλήστε με τους δικηγόρους σας. Αντιδράστε γρήγορα. Εάν απαντήσετε γρήγορα και ισχυρά σε εταιρείες αξιώσεων, θα απομακρυνθούν. Το βασικό σημείο είναι η τεκμηρίωση των ισχυρισμών. Αυτό είναι το βασικό μάθημα που πήραμε από τα fake claims”.