Θερινό σχολείο στην Κρήτη για την «υπολογιστική μοριακή εξέλιξη»

Το θερινό σχολείο του ΙΘΑΒΒΥΚ , κλείνει τον 10ο χρόνο ύπαρξης του φέτος

Το Ινστιτούτο Θαλάσσιας Βιολογίας, Βιοτεχνολογίας και Υδατοκαλλιεργειών (ΙΘΑΒΒΥΚ) του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ), διοργανώνει και φιλοξενεί φέτος για πέμπτη φορά τον διεθνή κύκλο μαθημάτων (θερινό σχολείο) με τίτλο «Υπολογιστική μοριακή εξέλιξη».
(http://meetings.embo.org/event/18-computational-evolution/), το οποίο χρηματοδοτείται από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Μοριακής Βιολογίας, EMBO και το Ινστιτούτο Θεωρητικών Σπουδών της Χαϊδεμβέργης. Το  θερινό σχολείο αυτό, κλείνει τον 10ο χρόνο ύπαρξης του φέτος.

Όπως ανακοινώθηκε:

" Το πρόγραμμα παρακολουθούν 36 διδακτορικοί φοιτητές, υπότροφοι μετα-διδάκτορες και ερευνητές,  απ’ όλο τον κόσμο (Λατινική Αμερική, ΗΠΑ, Κίνα, Νότια Αφρική, Ευρώπη) οι οποίοι επιλέχθηκαν με αυστηρά κριτήρια μεταξύ 170 που έκαναν αίτηση συμμετοχής.

Οι διδάσκοντες, ομιλητές και βοηθοί προέρχονται από πολύ σημαντικά ευρωπαϊκά και αμερικάνικα πανεπιστημιακά και ερευνητικά κέντρα, που διακρίνονται σε υπολογιστικές μελέτες μοριακής εξέλιξης,  όπως το HITS kai Karlsruhe Institute of Technology στη Γερμανία, UC Davis ΗΠΑ, University College of London (UCL), European Bioinformatics Institute, Hinxton, Cambridge (EBI), North Carolina State University, ITE Ηράκλειο κλπ.

Eκτός από τη χρηματοδότηση του EMBO και την οργανωτική υποστήριξη του ΙΘΑΒΒΥΚ -ΕΛΚΕΘΕ στην Κρήτη, η διοργάνωση υποστηρίζεται οικονομικά από τους ακόλουθους χορηγούς :

1. Heidelberg Institute for Theoretical Studies (HITS)
  2. Astir Beach Hotel, Γούβες Ηρακλείου
  3. BOTHYLIA Α.Ε. (Σεληνάρι)

Η υπολογιστική μοριακή εξέλιξη αποτελεί  ένα πεδίο έρευνας με πολύ σημαντικές εφαρμογές, ιδιαίτερα μετά την υψηλής κλίμακας παραγωγή δεδομένων που έχει επιτευχθεί χάρη στις πρόσφατες εξελίξεις στις –ομικές τεχνολογίες (γονιδιωματική, πρωτεωμική, κλπ).

Τα μαθήματα που προσφέρονται συνδυάζουν θεωρία και πρακτική κατάρτιση,  προκειμένου να μπορέσουν οι συμμετέχοντες να κατανοήσουν πλήρως και να είναι σε θέση να εφαρμόζουν τις πιο πρόσφατες εξελίξεις στον τομέα της έρευνάς τους, σε όλους τους τομείς των βιολογικών επιστημών, από τη μελέτη της βιοποικιλότητας, την οικολογία, τη βιολογία διατήρησης, γεωπονία, επιδημιολογία και βιοτεχνολογία, μέχρι την ιατρική και την ανθρωπολογία.

Η οργανωτική επιτροπή του σχολείου  αποτελείται από τους:

• Δρ. Nick Goldman -European Bioinformatics Institute, Hinxton - Cambridge, Μεγάλη Βρετανία
  • Καθηγ. Ziheng Yang - University College London, μέλος της Βασιλικής Ακαδημίας της Μεγάλης Βρετανίας,
  • Kαθηγ. Αλέξανδρο Σταματάκη - Heidelberg Institute for Theoretical Studies (HITS gGmbH) and Karlsruhe Institute of Technology, Γερμανία
  • Δρ. Αντώνιο Μαγουλά – ΙΘΑΒΒΥΚ,  ΕΛΚΕΘΕ, Κρήτη
  • Δρ. Σήλια Αντωνίου – ΙΘΑΒΒΥΚ,  ΕΛΚΕΘΕ, Κρήτη

Η πολύ μεγάλη επιτυχία του εγχειρήματος αναδεικνύει και μια άλλη όψη της ελληνικής πραγματικότητας, όπως οι δυνατότητες μιας αποτελεσματικής συνεργασίας με Έλληνες επιστήμονες του εξωτερικού.  Τέτοια περίπτωση αποτελεί ο Καθηγητής Αλέξανδρος Σταματάκης από το Ινστιτούτο Θεωρητικών Σπουδών της Χαιδελβέργης, συνεργάτης πολλών εκ των διακεκριμένων επιστημόνων του προγράμματος και πολύ παραγωγικού ερευνητή του χώρου".