Σήμερα, Κυριακή, απολογείται ο σταθμάρχης Λάρισας για την τραγωδία στα Τέμπη καθώς χθες ο συνήγορός του ζήτησε νέα προθεσμία, υποστηρίζοντας πως «υπήρξαν νέα στοιχεία». Προσήλθε νωρίτερα από τις 11 που είχε αρχικά ανακοινωθεί.
Ο σταθμάρχης βρίσκεται αντιμέτωπος με τη βαριά κατηγορία της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών, αδίκημα που διώκεται, με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα, ως κακούργημα και επισύρει ποινές από δέκα χρόνια κάθειρξη έως ισόβια.
Επίσης, αντιμετωπίζει και κατηγορίες για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή, τόσες, όσοι οι άνθρωποι που χάθηκαν, αλλά και κατηγορίες για σωματικές βλάβες με τον ίδιο ποινικό χαρακτηρισμό, τόσες, όσοι θα είναι τελικά οι τραυματίες που βγήκαν ζωντανοί.
Πάντως, σύμφωνα με το κατηγορητήριο που έχει συνταχθεί εις βάρος του, οι παραλείψεις είναι βαρύτατες, δεν περιορίζονται μόνον στο σφάλμα του να βάλει το τρένο σε λάθος κατεύθυνση, αλλά συνεχίζονται, καθώς από το ηλεκτρονικό σύστημα που ισχύει έως ένα σημείο στη Λάρισα, μπορούσε να δει το τρένο που εκινείτο λάθος και να διορθώσει τη μοιραία απόφασή του.
Η αποτύπωση του κινούμενου τρένου είναι σε απόσταση 5,5 χιλιόμετρα από την ώρα που ξεκίνησαν οι συρμοί της αμαξοστοιχίας από τον σταθμό της Λάρισας και έως εκεί που υπάρχει η δυνατότητα ηλεκτρονικής παρακολούθησης της κίνησης. Μετά, τέτοιο σύστημα δεν υπήρχε.
Επίσης κατά το κατηγορητήριο, δεν έλαβε υπόψη του –τρίτο λάθος– το ότι από τον σταθμάρχη των Νέων Πόρων ειδοποιήθηκε 17 λεπτά πριν από τη σύγκρουση ότι η εμπορευματική αμαξοστοιχία ήταν στην ίδια κατεύθυνση.
Αλλωστε, όπως προκύπτει από την προανακριτική του απολογία, όπου ομολόγησε τα λάθη του, κατάλαβε τι είχε συμβεί όταν έμαθε για την τραγωδία.
Παράλληλα, όπως έγραφε χθες η «Καθημερινή», στην αναζήτηση ποινικών ευθυνών για την τραγωδία σε υπηρεσιακούς παράγοντες που είχαν την ευθύνη τοποθέτησης του σταθμάρχη ως υπεύθυνου βάρδιας στο κρίσιμο πόστο της Λάρισας, προχωρούν άμεσα οι εισαγγελικές αρχές.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο εποπτεύων το σύνολο των ανακρίσεων, προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας, Σταμάτης Δασκαλόπουλος, ζήτησε να στραφούν οι έρευνες στην αναζήτηση όλων των δεδομένων για το πώς ο άπειρος σταθμάρχης ήταν μόνος του επί 4 ημέρες στο πόστο της Λάρισας και μάλιστα, όταν κατά τη διάρκεια του τριημέρου της Καθαράς Δευτέρας, η κίνηση των τρένων ήταν μεγάλη.
Δύο λάθη την ίδια μέρα
Σύμφωνα με νέες πληροφορίες ο 59χρονος σταθμάρχης μόλις μία ώρα πριν από το τραγικό δυστύχημα με το Intercity 62 και την εμπορική αμαξοστοιχία είχε στείλει τον προαστιακό της Λάρισας προς λάθος κατεύθυνση.
Συγκεκριμένα, όταν ο προαστιακός γεμάτος με επιβάτες έφτασε στο σημείο Ψαλίδι- Παλιοφάρσαλο, ο σταθμάρχης άλλαξε το κλειδί με αποτέλεσμα το τρένο να πάει σε λάθος γραμμή, αναφέρει το skai.gr.
Ωστόσο, ο μηχανοδηγός του προαστιακού κατάλαβε το λάθος του σταθμάρχη με αποτέλεσμα να του ζητήσει να κάνει όπισθεν το τρένο και να συνεχίσει την πορεία του στη γραμμή που βρισκόταν.
Το ίδιο λάθος όμως δεν αντιλήφθηκε ο μηχανοδηγός του Intercity 62.
Εντοπίστηκε το «μαύρο κουτί»
Την ίδια στιγμή, οι έρευνες στο σημείο της σύγκρουσης συνεχίζονται με τις Αρχές να έχουν εντοπίσει το «μαύρο κουτί» χωρίς ωστόσο να είναι γνωστό αν πρόκειται γι αυτό της επιβατική αμαξοστοιχίας ή της εμπορικής.
Το «μαύρο κουτί» αναμένεται να δώσει περισσότερα στοιχεία για τα αίτια που οδήγησαν στην μοιραία σύγκρουση όπως στοιχεία για την ταχύτητα του τρένου, για το αν χρησιμοποιήθηκαν τα φρένα και πότε, αν χρησιμοποιήθηκε το έκτακτο φρένο αλλά και για την μηχανολογική κατάσταση των βαγονιών και της μηχανής.
Η πρώτη ανακοίνωση της Hellenic Train
Την πρώτη αναλυτική ανακοίνωση για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη που στοίχισε τη ζωή σε 57 άτομα εξέδωσε σήμερα Σάββατο η Hellenic Train, δηλώνοντας πως συνεργάζεται στενά με τους διασώστες και τους φορείς ήδη από τις πρώτες στιγμές μετά το δυστύχημα καθώς και πως προσφέρει με κάθε τρόπο τη στήριξή της στους συγγενείς των θυμάτων.
Δίνει διευκρινίσεις για τον αριθμό των επιβατών αναφέροντας πως μόνο τα ονόματα των επιβατών που είχαν αγοράσει διαδικτυακό εισιτήριο περιλαμβάνει ο κατάλογος που παρέδωσε η Hellenic Train στις Αρχές καθώς και ότι δεν υπήρχαν φιάλες υγραερίου στο τρένο.
Ολόκληρη η ανακοίνωση της εταιρείας έχει ως εξής:
«Οι ημέρες που διανύουμε είναι ιδιαίτερα δύσκολες για όλη τη χώρα και για την εταιρεία μας, η οποία έχασε 9 εργαζόμενους στο δυστύχημα. Η Hellenic Train εκφράζει τα συλλυπητήριά της στους συγγενείς των θυμάτων στους οποίους προσφέρει με κάθε τρόπο την στήριξή της.
Η Hellenic Train, εταιρεία επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών, συνεργάζεται στενά με τους διασώστες και τους φορείς ήδη από τις πρώτες στιγμές μετά το δυστύχημα που προκλήθηκε από τη σύγκρουση των δύο συρμών στα Τέμπη, στο ύψος του Ευαγγελισμού.
Το προσωπικό της Hellenic Train βρισκόταν από την πρώτη στιγμή στον τόπο του δυστυχήματος και παρείχε υποστήριξη, σε συνεργασία με τις αρχές, την Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας και τις ομάδες διάσωσης, ενώ μέσω της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας υποστήριξε την κινητοποίηση των ψυχολόγων που θα βρίσκονταν στα νοσοκομεία.
Επιπλέον, η Hellenic Train παρείχε λεωφορεία για να διευκολύνει τη μεταφορά των επιβατών που κατάφεραν να αποβιβαστούν προκειμένου να μεταφερθούν στη Θεσσαλονίκη που ήταν ο τελικός προορισμός. Αμέσως μετά το συμβάν, τέθηκε σε πλήρη λειτουργία ειδικό τηλεφωνικό κέντρο της εταιρείας, με σκοπό να παρέχει πληροφορίες και να παραπέμπει στις αρμόδιες αρχές για πληροφορίες σχετικά με το ατύχημα.
Η Hellenic Train διευκρινίζει ότι ο κατάλογος των ονομάτων των επιβατών που δόθηκε στις αρχές περιλαμβάνει μόνο τους επιβάτες που είχαν αγοράσει διαδικτυακό εισιτήριο.
Στην περίπτωση των επιβατών που αγόρασαν εισιτήρια στα εκδοτήρια εισιτηρίων, το εισιτήριό τους, αν και αντιστοιχεί σε συγκεκριμένη θέση, δεν ήταν ονομαστικό.Η εταιρεία ενημερώνει ότι ο αριθμός των εισιτηρίων που πωλούνται δεν υπερβαίνει ποτέ τον αριθμό των προσφερόμενων θέσεων.
Στους υπεραστικούς συρμούς, όλα τα εισιτήρια αντιστοιχούν σε συγκεκριμένες θέσεις και, ως εκ τούτου, ανεξαρτήτως τρόπου αγοράς, είτε μέσω διαδικτύου είτε μέσω του εκδοτηρίου ή στο τρένο, ο αριθμός των εισιτηρίων που πωλούνται δεν μπορεί ποτέ να υπερβαίνει τον αριθμό των διαθέσιμων θέσεων.
Η Hellenic Train επιβεβαιώνει ότι δεν υπάρχουν φιάλες υγραερίου στο τρένο. Ο εξοπλισμός εξυπηρέτησης στο βαγόνι του εστιατορίου είναι ηλεκτρικός.
Η εταιρεία συνεχίζει το έργο της, βοηθώντας και υποστηρίζοντας τα θύματα, σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών και όλες τις αρμόδιες αρχές» .
με πληροφορίες από kathimerini.gr/ skai.gr, ertnews
Φωτογραφία Eurokinissi
Δείτε επίσης
Τέμπη: «Κουβαλάω 35 φέρετρα στην πλάτη μου»
Τέμπη: Κερδίζει τη «μάχη» για τη ζωή ο μοναδικός επιζών του 1ου βαγονιού