ΕΛΛAΔΑ
Τέμπη: Ενώπιον της Επιτροπής Διαφάνειας οι τρεις τελευταίοι υπουργοί Μεταφορών
Η συζήτηση μεταφέρεται τη Δευτέρα 20/3 στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, όπου θα τοποθετηθεί -για πρώτη φορά δημοσίως- ο Κώστας Καραμανλής.
Στα άκρα οδηγείται η πολιτική αντιπαράθεση για την πολύνεκρη τραγωδία των Τεμπών, λίγες ώρες πριν την εμφάνιση ενώπιον της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας των τριών τελευταίων υπουργών Μεταφορών, προκειμένου να δώσουν εξηγήσεις για τη μη υλοποίηση της επίμαχης σύμβασης με τη Hellenic Train. O πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης δεσμεύτηκε προσωπικά για την εύρεση λύσης και χαρακτήρισε απολύτως δικαιολογημένες τις αντιδράσεις του κόσμου. Για αλαζονεία και αμετροέπεια εγκαλεί την κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ, πυρ ομαδόν και από τα άλλα κόμματα. Απόδοση δικαιοσύνης σε κάθε βαθμίδα ευθύνης ζητούν από την πλευρά τους οι συγγενείς των 57 θυμάτων, αλλά και όσοι επέζησαν από την κόλαση της 28ης Φεβρουαρίου.
Το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη και τα λάθη και οι παραλείψεις των εργαζομένων αλλά και τον αρμοδίων φορέων συνεχίζουν να αποτελούν αντικείμενο πολιτικής αντιπαράθεσης με εκατέρωθεν δηλώσεις.
Τη Δευτέρα (20/3), η συζήτηση μεταφέρεται στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, όπου θα τοποθετηθεί -για πρώτη φορά δημοσίως- ο Κώστας Καραμανλής, ενώ έχουν κληθεί και οι πρώην υπουργοί Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης και Μιχάλης Χρυσοχοϊδης. Αντικείμενο σχολιασμού αποτελούν οι αλλαγές στη σύνθεση της επιτροπής ενώ η αντιπολίτευση προϊδεάζει για «θερμό κλίμα» κατά τη διάρκειά της.
Βαριές κατηγορίες για τους τρεις κατηγορούμενους
Αντιμέτωποι με κακουργηματικού αλλά και πλημμεληματικού χαρακτήρα, αδικήματα βρίσκονται ο επιθεωρητής και οι δύο σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας.
Ο προφυλακισμένος σταθμάρχης, σύμφωνα με το περιβάλλον του, περιμένει τις απολογίες των τριών συγκατηγορουμένων του για να δει, πως θα διαμορφώσει την υπερασπιστική του γραμμή. Ο 59χρονος κατηγορείται για το κακούργημα της διατάραξης της ασφάλειας συγκοινωνιών, που είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο πολλών ανθρώπων.
«Θα μιλήσουμε, αφού καταθέσουν οι τρεις τα απολογητικά υπομνήματα και ανάλογα, με το τι, θα πουν. Μείζον ζήτημα θεωρούμε, πως είναι το έγγραφο της ΡΑΣ, για την ελλιπή εκπαίδευση των σταθμαρχών. Επίσης, έχει γίνει σαφές πια, ότι η τηλεδιοίκηση δεν λειτουργεί στο Σταθμό της Λάρισας», δήλωσε ο συνήγορος του προφυλακισμένου σταθμάρχη.
Ο ένας από τους δύο σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας στο σταθμό Λάρισας, που φέρεται να είχε φύγει από την εργασία του πριν από τη λήξη της βάρδιάς του, και ο οποίος θα απολογηθεί την ερχόμενη Παρασκευή, σύμφωνα με πληροφορίες θα ισχυριστεί ότι σχολούσε στις 23.00μμ οπότε και εάν έφευγε στην ώρα του δε θα είχε ευθύνη, γιατί το τρένο έφτασε στο σταθμό της Λάρισας 23.02 μμ.
Σωρεία λαθών και παραλείψεων το μοιραίο βράδυ της τραγωδίας στα Τέμπη καταγράφει μηχανοδηγός που θέλει να κρατήσει την ανωνυμία του και ο οποίος, μίλησε στην ΕΡΤ.
Έγιναν παραλείψεις με βάση τον Γενικό Κανονισμό κυκλοφορίας του ΟΣΕ. Ο σταθμάρχης δεν έδωσε, όπως έπρεπε, το τηλεγράφημα 1001, που είναι δελτίο ειδοποίησης της κίνησης του τρένου. Ο σταθμάρχης δεν διευκρινίζει στον οδηγό την γραμμή στην οποία κινείται. Δεν του λέει ότι κινείται σε διπλή γραμμή.
Σύμφωνα με τον μηχανοδηγό, εάν είχε εφαρμοστεί ο Γενικός Κανονισμός κυκλοφορίας, ενδεχομένως το δυστύχημα να είχε αποφευχθεί.
Οι μηχανοδηγοί του επιβατικού έπρεπε από την αρχή να ρωτήσουν σε ποια γραμμή κυκλοφορούν. Θα έπρεπε να σταματήσουν πριν μπει στη διακλάδωση που τους έστελνε στη γραμμή καθόδου και να ζητήσουν εξηγήσεις. Ο μηχανοδηγός του επιβατικού φέρεται 2 λεπτά αφότου ξεκίνησε από τον σταθμό να ρωτάει: «Λάρισα ακούει;» Δεν του απάντησε κανείς. Ξαναρωτάει μπαίνοντας στη διασταύρωση: «Λάρισα τι κάνω το 62;» Και εκεί του απαντάει ο σταθμάρχης: «Αφού σου είπα μέχρι Νέους πόρους».
Αναφορικά με την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου, η επιβατική γραμμή που αναμένεται να τεθεί πρώτη σε λειτουργία είναι αυτή που εξυπηρετεί τη διαδρομή Αθήνα – Χαλκίδα – Αεροδρόμιο.
Δείτε επίσης: