ΕΛΛAΔΑ
Ψηφιακή ταυτότητα: Τι αλλάζει για ΑΜΚΑ, συντάξεις, αδειοδοτήσεις, διαδικασίες & έγγραφα
Με πρώτο σημαντικό σταθμό τα τέλη του τρέχοντος έτους, στον οποίο, όπως τονίζεται, «τα αποτελέσματα πρέπει να είναι πλήρως μετρήσιμα και ορατά»
SHARE:
Σημαντικές αλλαγές στην e-εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων (σ.σ. που έχει άμεση συνάφεια με την ανάπτυξη) έως το τέλους του χρόνου, με απώτερο στόχο την δημιουργία, επιτέλους, της κάρτας του πολίτη –ψηφιακής ταυτότητας για την οποία μίλησε ο πρωθυπουργός, σχεδιάζει, σύμφωνα με πληροφορίες της aftodioikisi.gr, η κυβέρνηση.
Κομβικός σε αυτό το εγχείρημα, είναι ο ρόλος του (νεοσύστατου) υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το οποίο, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, με νομοσχέδιο που θα έρθει σύντομα στη Βουλή θα γίνει συνιδιοκτήτης όλων των δεδομένων των υπουργείων πλην των διαβαθμισμένων. Ήδη, μάλιστα, με το ΠΔ 81 81 για τη «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους – Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων», το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει πρόσβαση στα Πληροφοριακά Συστήματα του υπουργείου Οικονομικών (Τaxis) και της ΗΔΙΚΑ.
Δεν είναι, άλλωστε, τυχαίο ότι:
-Το συγκεκριμένο υπουργείο ήταν το δεύτερο, κατά σειρά, (μετά το Παιδείας), που επισκέφθηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
-Συμμετέχουν σε αυτό δύο τεχνοκράτες (ο υπουργός Κυριάκος Πιερρακάκης, πρώην Διευθυντής Ερευνών του ανεξάρτητου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού ερευνών «διαΝΕΟσις» και ο υφυπουργός για θέματα Ψηφιακής Στρατηγικής Γρηγόρης Ζαρειφόπουλος, μέχρι πρόσφατα Περιφερειακός Διευθυντής Νοτιοανατολικής Ευρώπης της Google) και ένας πολιτικός: Ο υφυπουργός Απλούστευσης Διαδικασιών, βουλευτής Κιλκίς και πρώην Τομεάρχης Διοικητικής Ανασυγκρότησης της ΝΔ, Γιώργος Γεωργαντάς, του οποίου ο ρόλος θα είναι κομβικός σε σχέση με την μείωση του αριθμού των εγγράφων και των διαδικασιών που απαιτούνται στο Δημόσιο.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο πρώτος στόχος είναι η κατάργηση πλήθους διαδικασιών και εγγράφων που απαιτούνται για 270 αδειοδοτήσεις (σ.σ. όπως για παράδειγμα την άδεια μικροπωλητή) που δίνουν τα υπουργεία, προκειμένου να γίνει πιο εύκολη η ζωή των ενδιαφερομένων.
Ένα άλλο αυτονόητο το οποίο σκοπεύει να προχωρήσει, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες της aftodioikisi.gr, η πολιτική ηγεσία του νεοσύστατου υπουργείου είναι η παροχή ΑΜΚΑ να γίνεται αυτόματα με τη γέννηση (εγγραφή στο Δημοτολόγιο) όπως και η διακοπή της συνταξιοδότησης, με το θάνατο (ληξιαρχική Πράξη θανάτου).
Παράλληλα στόχος είναι να προχωρήσει πλήρως η ψηφιοποίηση του εργασιακού βίου των ασφαλισμένων, αλλά και να γίνουν ενιαία τα πιστοποιητικά που απαιτούνται για μια συναλλαγή πολίτη -επιχείρησης με το Δημόσιο. Για παράδειγμα, αυτή τη στιγμή για τον διορισμό ενός οριστικά επιτυχόντα της προκήρυξης 3Κ/2018 του ΑΣΕΠ, ζητούνται διαφορετικά πιστοποιητικά από δήμο σε δήμο! «Αυτό θα πρέπει να σταματήσει», τονίζεται από αρμόδιες πηγές του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Με πρώτο σημαντικό σταθμό τα τέλη του τρέχοντος έτους, στον οποίο, όπως τονίζεται, «τα αποτελέσματα πρέπει να είναι πλήρως μετρήσιμα και ορατά», ο στόχος του υπουργείου, εφόσον καταργηθούν και ενοποιηθούν διαδικασίες και έγγραφα είναι η δημιουργίας μιας κεντρικής πύλης εξυπηρέτησης του πολίτη όπως η ermis (http://ekep.ermis.gov.gr) των ΚΕΠ, στην οποία θα έχουν πρόσβαση όλοι μέσω της κάρτας του πολίτη -ψηφιακής ταυτότητα