ΕΛΛAΔΑ
Βραχιόλι panic button, που μπορεί να σώσει ζωές, δημιούργησαν μαθητές λυκείου
Ερέθισμα για την δημιουργία του βραχιολιού αποτέλεσαν τα αυξημένα περιστατικά δολοφονιών γυναικών
SHARE:
Τα αυξημένα περιστατικά με δολοφονίες γυναικών που σόκαραν την ελληνική κοινωνία, αποτέλεσαν το ερέθισμα για τους μαθητές του 6ου Γενικού Λυκείου Καβάλας ώστε να δημιουργήσουν ένα βραχιόλι panic button, που όταν το πατάει ο κάτοχός του στέλνει μήνυμα κινδύνου σε κάποιο φιλικό ή συγγενικό του πρόσωπο.
Η δημιουργία του βραχιολιού, με την ονομασία «Β-Safe», έγινε στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος επιχειρηματικότητας του Junior Achievement Greece, (JA Greece), όπου συμμετέχει τα τελευταία χρόνια το σχολείο τους. Μάλιστα, τα παιδιά, προκειμένου να προωθήσουν τη εικονική τους επιχείρηση δημιούργησαν ένα βίντεο, με το οποίο κέρδισαν τη 2η θέση στον διαγωνισμό «Καλύτερο Promo Video Εικονικών Επιχειρήσεων 2022».
Συνολικά 27 μαθητές της Α' τάξης λυκείου, μαζί με τις υπεύθυνες καθηγήτριες του προγράμματος Αναστασία Τσακμάκη και Μαρία Μουτάφη, την υποδιευθύντρια Στέλλα Μαντατζή -κι έχοντας πάντα την υποστήριξη του διευθυντή του σχολείου Δανιήλ Εμμανουηλίδη- δούλεψαν ομαδικά και κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα καινοτόμο τεχνολογικό μέσο, που στόχο έχει να προσφέρει βοήθεια σε όσες και όσους νιώθουν ότι βρίσκονται σε κίνδυνο.
Φέτος το πρόγραμμα προέβλεπε κάθε μαθητική ομάδα επιχειρηματικότητας να έχει κι ένα μέντορα (Inspirational Mentor), ο οποίος θα αναλάμβανε να εμψυχώσει και να καθοδηγήσει τα παιδιά στην προσπάθειά τους. Ο δημοσιογράφος Μανόλης Καψής, διευθυντής του «The TOC», ήταν ο μέντορας των μαθητών του 6ου Γενικού Λυκείου Καβάλας. Μάλιστα, ο κ. Καψής επισκέφθηκε τα παιδιά στο σχολείο τους και είχε μαζί τους μια άκρως ενδιαφέρουσα επικοινωνία, παρουσία και της διευθύντριας επικοινωνίας του JA Greece Μαρίας Γιαννέτου.
Όπως εξηγεί η κ. Τσακμάκη, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, «τα παιδιά αρχικά κατέθεσαν διάφορες ιδέες για το αντικείμενο της εικονικής επιχείρησης που ήθελαν να δημιουργήσουν. Επικράτησε η ιδέα μιας μαθήτριας για το βραχιόλι καθώς υπήρχε μεγάλη ευαισθητοποίησης πάνω στο θέμα των γυναικοκτονιών. Τα παιδιά ξεκίνησαν την επιχειρηματική δράση από το μηδέν, δούλεψαν ομαδικά πάνω σε ένα μέσο τεχνολογίας για το οποίο γνώριζαν ελάχιστα. Το αποτέλεσμα δικαίωσε τις προσπάθειες και τον κόπο τους. Το βραχιόλι πανικού είναι κατασκευασμένο σε 3D εκτυπωτή από υλικά φιλικά προς το περιβάλλον. Κατασκευάστηκαν δυο βραχιόλια, ένα για δεξιόχειρα κι ένα για αριστερόχειρα, ανάλογα το πώς θα πατάει το κουμπί».
Με το πάτημα του κουμπιού που βρίσκεται πάνω στο βραχιόλι πανικού εκπέμπεται σήμα κινδύνου, που αποστέλλεται μέσω e-mail σ' ένα γνώριμο πρόσωπο που θα επιλέξει ο κάτοχος του. Στόχος είναι να τον ενημερώσει ότι βρίσκεται σε κίνδυνο, οπότε χρειάζεται βοήθεια. Το μήνυμα κινδύνου που διαβάζει το άτομο στο οποίο στέλνεται, επιλέγεται και συντάσσεται από την επιχειρηματική ομάδα. Όπως σημειώνει η κ. Τσακμάκη επιλέχθηκε η διαδικασία μέσω e-mail κι όχι με μήνυμα σε κινητό καθώς αυτή η διαδικασία είναι περισσότερο πρακτική και λιγότερο δαπανηρή στο πλαίσιο της ανταγωνιστικότητας του προϊόντος.
Αναφερόμενη στη συνάντηση με τον δημοσιογράφο Μανόλη Καψή, η κ. Τσακμάκη σημείωσε πως ήταν εξαιρετικά εποικοδομητική και ενδιαφέρουσα, με τις μαθήτριες και μαθητές που μετέχουν στο πρόγραμμα να τού περιγράφουν με λεπτομέρειες πώς λειτουργεί η καινοτόμα συσκευή τους, κύριο μέλημα της οποίας είναι να βοηθήσει να νιώθουν μεγαλύτερη ασφάλεια τα παιδιά και οι γονείς, αλλά και να εξαλειφθούν και τα φαινόμενα βίας κατά των γυναικών.
Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Καψής δεν έκρυψε την αμηχανία αλλά και τον θαυμασμό που ένιωσε από την επικοινωνία με τα παιδιά. «Η αλήθεια είναι ότι πήγαινα μαγκωμένος», τονίζει κι εξηγεί: «η πρώτη επαφή με τα παιδιά ήταν διαδικτυακή, οπότε δεν είχα ιδέα πώς θα ήταν η διά ζώσης επαφή. Μήπως τα παιδιά θα βαριόντουσαν αφόρητα, άλλη μια ομιλία από έναν μεγάλο; Τι να τους έλεγα για να τους τραβήξω το ενδιαφέρον; Αδίκως ανησυχούσα. Δεν χρειάστηκε κανένα κόλπο. Τα παιδιά είχαν κέφι, ζωντάνια, ασχολήθηκαν ώρες πολλές με το προϊόν που ετοίμασαν, είχαν διάθεση να μιλήσουν για το project, είχαν καθηγήτριες που φαινόταν ότι όχι απλώς τις εκτιμούσαν αλλά και τις αγαπούσαν και όλα κύλησαν όμορφα. Τόσο που κάποια στιγμή ξεφύγαμε από τα σχέδια για την επιχείρηση ή τις σπουδές τους και αρχίσαμε να μιλάμε για ταξίδια. Ταξίδια στην Ορεστιάδα και στην Πόλη. Καθόλου τυχαίο…».
«Τα ταξίδια δεν μας επιτρέπουν να δούμε τον κόσμο διαφορετικά; Δεν μας ανοίγουν παράθυρα; Αυτό δεν κάνει και το πρόγραμμα της εικονικής επιχείρησης για τους μαθητές; Δεν τους ανοίγει ένα παράθυρο να δουν και να ονειρευτούν αυτά που μπορούν να πετύχουν στη ζωή, με μια φρέσκια ιδέα, με συστηματική δουλειά και συνεργατικό πνεύμα; », τονίζει ο γνωστός δημοσιογράφος, συμβουλεύοντας τα παιδιά « να κάνουν ό,τι κάνουν με πάθος και για την απόλαυσή τους» καθώς αυτή είναι «συνταγή επιτυχίας».
Ο διαγωνισμός του εκπαιδευτικού προγράμματος επιχειρηματικότητας του Junior Achievement Greece, (JA Greece) τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας και πραγματοποιείται κάθε χρόνο με την έγκριση του υπουργείου Παιδείας.