ΕΛΛAΔΑ
Αύριο η συνεδρίαση στη Βουλή για τα Τέμπη
Στον ανακριτή τις επόμενες ημέρες οι τρεις σταθμάρχες
Εβδομάδα εξελίξεων είναι η ερχόμενη, μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Από την Τετάρτη τα τρένα ξαναμπαίνουν -σταδιακά- στις ράγες, με ενισχυμένους κανόνες ασφαλείας, όπως αποφασίστηκε το Σάββατο κατά την πρώτη συνεδρίαση του νέου Συντονιστικού Κέντρου Ασφάλειας Σιδηροδρόμων.
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένονται και οι καταθέσεις -ενώπιον του Ανακριτή- των δύο υπαλλήλων, που είχαν βάρδια το μοιραίο βράδυ, αλλά και του επιθεωρητή του ΟΣΕ, στον σταθμό της Λάρισας.
Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ ο συμβασιούχος σταθμάρχης, την προσεχή Παρασκευή, θα υποστηρίξει στην απολογία του, πως δεν αναχώρησε νωρίτερα από την θέση του, αλλά παρέμεινε σε αυτή και 15 λεπτά παραπάνω.
«Εργάστηκα επί 8 ώρες. Αναχώρησα στις 22:15, δηλαδή περίμενα ένα τέταρτο επιπλέον. Οι προϊστάμενοί μου, μου είχαν πει ότι 8ωρη εργασία θα προσφέρω και δεν δικαιούμαι υπερωρίες. Εργαζόμουν από 1/2/2023 και ολόκληρο τον μήνα αναχωρούσα στις 22.15 παίρνοντας το τελευταίο τρένο για Βόλο, όπως μου είχαν πει οι προϊστάμενοί μου. Όταν αναχώρησα από την εργασία μου ήταν όλα τακτοποιημένα. Δεν υπήρχε κάποια εκκρεμότητα» θα υποστηρίξει, σύμφωνα με πληροφορίες.
Αντίστοιχα, ο επιθεωρητής κυκλοφορίας που τοποθέτησε στις νυχτερινές βάρδιες τον προφυλακισμένο σταθμάρχη, θα βρεθεί ενώπιον του ανακριτή στις 30 Μαρτίου και σύμφωνα με πληροφορίες, θα υποστηρίξει:
«Δεν είχα ειδοποίηση από κανέναν από τους τρεις σταθμάρχες βάρδιας (μεταξύ 22:00 – 23:00) ότι η IC62 είχε καθυστέρηση 55 λεπτά. Τον σταθμάρχη που προφυλακίστηκε άλλοι τον εκπαίδευσαν, άλλοι τον πιστοποίησαν. Ως πιστοποιημένος σταθμάρχης μπορούσε να μπει βάρδια σε οποιονδήποτε σταθμό. Μετά τις 23.00 το βράδυ που θα ήταν μόνος του, είχε λιγότερη κίνηση. Επτά αμαξοστοιχίες θα περνούσαν, εκ των οποίων οι τέσσερις ήταν εμπορικές και θα έκαναν απλώς διέλευση από τον σταθμό».
Την ανάδειξη όλων των ενόχων ζητούν οι συγγενείς των θυμάτων
Στο μεταξύ, 19 ημέρες μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, οι συγγενείς των 57 θυμάτων, αλλά και όσοι επέζησαν από την κόλαση της 28ης Φεβρουαρίου, ζητούν Δικαιοσύνη προς πάσα κατεύθυνση και την ανάδειξη των ενόχων σε κάθε βαθμίδα ευθύνης.
«Στο δικόγραφο της μηνυτήριας αναφοράς ενσωματώνουμε όλες αυτές τις αιτιάσεις, τις δημόσιες παρεμβάσεις των εκπροσώπων των εργαζομένων, που ούτε λίγο, ούτε πολύ μιλούν για μια σε βάθος χρόνου, για μια διαρκή, εγκατάλειψη και απαξίωση του οργανισμού. Οι ευθύνες πρέπει να αναζητηθούν και να επεκταθούν συνολικά σε όσους είχαν την ευθύνη, στις διοικήσεις του οργανισμού και σε όσους είχαν την ευθύνη για την πολιτική εποπτεία» τονίζει ο δικηγόρος των θυμάτων, Θεόδωρος Μαντάς.
Ως προς το πόσο «πίσω» θα πάει η σχετική έρευνα, τόνισε: «Εξαρτάται από την εισαγγελική παραγγελία, αν διερευνηθούν αδικήματα σε βαθμό κακουργήματος πάμε πίσω 15 χρόνια, εάν διερευνηθούν αδικήματα σε βαθμό πλημμελήματος πάμε πίσω 5 χρόνια».
Την Τετάρτη η επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου
Τα τρένα ξαναμπαίνουν στις ράγες από την Τετάρτη, σταδιακά σε όλη τη χώρα με νέες γραμμές να προστίθενται ανά πενθήμερο, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, μετά τη χθεσινή σύσκεψη του νεοσυσταθέντος Συντονιστικού Κέντρου Ασφάλειας Σιδηροδρόμων για τη συντήρηση και αναβάθμιση των υποδομών ασφαλείας. «Έχουμε στα πολύ άμεσα σχέδια την αναβάθμιση και της επιτήρησης με ηλεκτρονικές κάμερες» σημείωσε μεταξύ άλλων ο ίδιος.
Στο πλαίσιο της επανεκκίνησης εντάσσονται:
- Πιστή τήρηση του κανονισμού κυκλοφορίας
- Κανόνες πυρασφάλειας και πυρανίχνευσης
- Μόνο μία αμαξοστοιχία εντός των σηράγγων
«Εμείς σαν εργαζόμενοι βάλαμε και 2-3 θέματα που δεν ήταν μέσα στις ανακοινώσεις και έχει να κάνει με την ασφάλεια στα τούνελ, αφύλακτες σιδηροδρομικές διαβάσεις που θα πρέπει να είναι και αυτά έτοιμα, όπως και σε κάποια σημεία του δικτύου που θα πρέπει άμεσα η γραμμή να ανακαινιστεί, με χαρακτηριστικό παράδειγμα, αν θέλετε από όλο το δίκτυο είναι η περιοχή του Στρυμόνα, στην Βόρεια Ελλάδα» επισημαίνει ο ΓΓ της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Αλέξανδρος Τζαμπαζλής.
Σημειώνεται ότι η επιβατική γραμμή που αναμένεται να τεθεί πρώτη σε λειτουργία είναι αυτή που εξυπηρετεί τη διαδρομή Αθήνα – Χαλκίδα – Αεροδρόμιο, ενώ το τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη αναμένεται να επανεκκινήσει στις αρχές Απριλίου.
Δείτε επίσης: