ΕΙΔΑ-ΑΚΟΥΣΑ
Γ. Λιονάκης: "Μοιραίοι, θλιβεροί και μαυροφορεμένοι"
Με αφορμή τα νέα θανατηφόρα τροχαία στην Κρήτη ο πρόεδρος του Ε.ΣΥ.ΠΡΟ.ΤΑ επισημαίνει ότι "όλοι κάνουμε λάθη στις μετακινήσεις μας, τα λάθη αυτά όμως δεν πρέπει να μας σκοτώνουν"
SHARE:
Στον διπλό παράγοντα της έλλειψης υποδομών και την ευθύνη του ανθρώπου αναφέρεται ο πρόεδρος του Ε.ΣΥ.ΠΡΟ.ΤΑ Γιάννης Λιονάκης με αφορμή τα πρόσφατα θανατηφόρα τροχαία στην Κρήτη. Σε ανάρτησή του επισημαίνει:
"Ο άνθρωπος ή ο δρόμος; Επειδή με την αύξηση των τροχαίων πάλι το τελευταίο διάστημα στο νησί μας έχει ξεκινήσει η ίδια συζήτηση και υπάρχουν πολλοί φίλοι οι οποίοι μου τηλεφώνησαν στο ραδιόφωνο ή και εδώ μέσα, ότι για όλα φταίει ο άνθρωπος, θέλω να παρατηρήσω δυο τρία πραγματα. Αν σκεφτούμε πως όλα σ’αυτή τη ζωή τα κάνει ο άνθρωπος και η τύχη ας πούμε, τότε πραγματικά ο άνθρωπος είναι υπεύθυνος για όλα με αυτή την έννοια. Ο άνθρωπος οδηγεί, ο άνθρωπος κατασκευάζει, ο άνθρωπος αστυνομεύει κ.ο.κ
Μ' αυτή την έννοια προφανώς ο άνθρωπος είναι υπεύθυνος για όλα. Πάμε να δούμε όμως δύο διαφορετικές παραμέτρους που προσδιορίζουν το πρόβλημα. Στις δημοκρατίες, Ο άνθρωπος πρέπει να έχει την φροντίδα της πολιτείας του στον υψιστο βαθμό. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι πρέπει, για το θέμα που συζητάμε, να μπορεί να μετακινείται με ΠΟΙΟΤΗΤΑ,ΔΕΔΟΜΕΝΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ,ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, και ΑΣΦΑΛΕΙΑ!
Και το πιο σημαντικό στις δημοκρατίες και στο νομικό μας πολιτισμό πρέπει να έχει ισχύ η αναλογικότητα και ι ισοπολιτεία. Και το πολύ σημαντικό.Το οδικό δίκτυο που προσφέρεται για τις μεταφορές πρέπει να είναι συγχωρητικό. Το λάθος θα γίνει. Όλοι ανεξαιρέτως θα κάνουμε λάθος. Αυτό το λάθος δεν πρέπει να σε σκοτώσει. Είναι λάθος πχ να τρέχεις, είναι λάθος να πίνεις, είναι λάθος να οδηγείς με το κινητό στο αυτί. Έπειδή όμως αυτά τα λάθη θα τα κάνεις, πρέπει να βρεθεί ο τρόπος αυτά τα λάθη να μη σε σκοτώσουν. Θα σας δώσω μόλις δυο τρία παραδείγματα. Από τα Λινοπεράματα μέχρι το ΚΤΕΟ είχαμε κατά μέσο όρο οκτώ νεκρούς κάθε χρόνο, μέχρι το 2003. Από τότε που παραδόθηκε και ολοκληρώθηκε το διαχωριστικό στηθαίο έχουμε τα τελευταία 18 χρόνια δύο μόλις νεκρούς. Άλλο παράδειγμα. Στο δυσκολότερο δρόμο της Ελλάδας Κόρινθος- Πάτρα είχαμε μέχρι το 2017,28 νεκρούς κατά μέσο όρο το χρόνο. Από το 17 μέχρι σήμερα έχουμε έξι νεκρούς τα πέντε χρόνια. Έχουμε σαν αποτέλεσμα δικαστικών πράξεων ,άρα έξη επιβεβαιωμένους θανάτους τα τελευταία 10 χρόνια εντός πόλεων από λακκούβες! Ήταν θάνατοι αναβατών μηχανής. Στους περισσότερους απ’ αυτούς δικάστηκαν υπεύθυνοι δημοτικοί άρχοντες και αποζημιώθηκε η οικογένεια. Στο Ηράκλειο έχουμε δικαστική απόφαση για έλλειψη στηθαίου σε τεχνικό έργο που έχασε τη ζωή του πολίτης, και είχαμε παρόμοια δικαστική απόφαση. Στο Ρέθυμνο δικάστηκε το δημόσιο και αποζημίωσε πολιτη για ακρωτηριασμό λόγω παλαιού κακοτοποθετημένου στηθαίου στην Ε.Ο.
Θα θυμηθώ ομιλία μου στον άγιο Νικόλαο στα τέλη της δεκαετίας του 1990, όπου παράγοντας του νομού, όταν άρθρωσα λόγο και πρόταση, αναφέροντας ότι ο νομός υστερεί σε υποδομές, πήρε το λόγο και είπε «δε χρειαζόμαστε τις υποδομές γιατί θα αρχίσει να σκοτώνεται κόσμος ενώ τώρα δεν έχουμε τροχαία»!!Απάντησα πως αν γίνεται χρήση τετράποδων για τις μετακινήσεις μας προφανώς και δεν θα έχουμε κανένα τροχαίο. Δείτε τα χάλια σήμερα. Το τροχαίο λοιπόν είναι πολυπαραγοντικό ζήτημα με κύριο υπαίτιο τον άνθρωπο σε ποσοστό που προφανώς φτάνει στο 90 και πάνω %.Ωστόσο στο νησί μας τα πράγματα είναι διαφορετικά. Όποιοι και όποτε μελέτησαν την συμμετοχή των υποδομών στην πρόκληση τροχαίων, βρήκαν τα ποσοστά συμμετοχής τους πολύ υψηλότερα από το παραπάνω όριο που σας αναφέρω. Προφανώς και είναι η νοοτροπία, η αντίληψη για τα πράγματα ,η τάξη που θέλει ο καθένας τη ζωή του, το μεγάλωμα, η εκπαίδευση ,η παιδεία της οικογένειας. Είναι η αστυνόμευση, είναι οικονομία,(χώρες οικονομικά προηγμένες έχουν πολύ λιγότερα τροχαία),είναι το περιβάλλον κλπ.
Όταν έχεις ένα οδικό δίκτυο το οποίο έχει πεθάνει, έρχεται από την κατοχή ακόμη, με σχεδόν παντελή έλλειψη συντήρησης δεν μπορούμε να αθωώνουμε αυτή την έλλειψη και να τα ρίχνουμε όλα στον άνθρωπο. Όταν έχεις κάπου απανωτούς θανάτους δεν μπορεί να κάνεις πως δεν καταλαβαίνεις και να τελειώνεις με το έτρεχε, ήπιε ,ξενυχτήσει κλπ. Γιατί η ζωή εξελίσσεται, γιατί πρέπει να γίνεται καλύτερη, γιατί πρέπει να γίνεται ασφαλέστερη. Ναι με προμετωπίδα τον άνθρωπο. Όχι όμως αφημένο κυριολεκτικά στο έλεος της κακομοιριάς των υποδομών. Και προς θεού όχι σαν άλλοθι να εξακολουθούμε να ζούμε στην κακομοιριά μας, μοιραίοι, θλιβεροί και μαυροφορεμένοι.."
Δείτε την ανάρτησή του:
Διαβάστε επίσης:
Δύο νεκροί σε νέο θανατηφόρο τροχαίο στην Κρήτη
Βαρύ το πένθος για τον Νίκο- η μαντινάδα που του αφιέρωσαν
Θρήνος στο Αρκαλοχώρι για τη Δέσποινα και τον Νίκο, τα νέα θύματα της ασφάλτου
Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο