ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ηλεκτρονικά βιβλία: Ανατροπή μέσα στο 2020 για επιχειρήσεις κι ελεύθερους επαγγελματίες
Η Infosector, με πολυετή εμπειρία στη μελέτη διαδικασιών και στην αναδιάταξη των λειτουργιών μιας επιχείρησης (Business Process Reengineering), μας βοηθά να απαντήσουμε σε κρίσιμα ερωτήματα
SHARE:
Μέσα στο 2020, οι έλληνες επιχειρηματίες και ελεύθεροι επαγγελματίες, θα βρεθούν αντιμέτωποι με ευχάριστες εκπλήξεις, καθώς η ΑΑΔΕ έχει ήδη ανακοινώσει την εγκαθίδρυση μιας νέας ψηφιακής μεθόδου Φορολογικής Διοίκησης, που όπως όλα δείχνουν θα συμβάλλει στη μείωση του διοικητικού κόστους, την αποφυγή λογιστικών λαθών, καθώς και την πιο εύκολη και διαφανή διεκδίκηση επιστροφής φόρων!
Ο λόγος για το myDATA (Digital Accounting and Tax Application), μια νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα, στην οποία επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες, θα έχουν την δυνατότητα και υποχρέωση να κρατούν σε ηλεκτρονική μορφή τα -έως τώρα- φυσικά λογιστικά τους βιβλία. Το ψηφιακό αυτό περιβάλλον, θα επιτρέπει την αυτοματοποίηση των φορολογικών δηλώσεων, τη διασταύρωση των οικονομικών αυτών πληροφοριών από την αρμόδια αρχή, ενώ θα απαλλάσσει τις εταιρείες από την υποχρέωση της υποβολής Καταστάσεων Πελατών – Προμηθευτών (ΜΥΦ).
Παρόλα αυτά, όσο και αν η προσπάθεια εκσυγχρονισμού του τρόπου τήρησης βιβλίων από το ελληνικό κράτος οδεύει προς μια θετική κατεύθυνση, άλλο τόσο δημιουργεί ερωτηματικά, για το πώς μπορεί να γίνει ομαλά η μετάβαση των ελληνικών επιχειρήσεων στην Online τήρηση των βιβλίων τους. Η Infosector, με πολυετή εμπειρία στη μελέτη διαδικασιών και στην αναδιάταξη των λειτουργιών μιας επιχείρησης (Business Process Reengineering), μας βοηθά να απαντήσουμε τα παρακάτω ερωτήματα:
1.Η επιχείρησή μου δε διαθέτει λογιστική μηχανογράφηση. Θα μπορώ να κάνω χρήση του myData;
Σε επιχειρήσεις ή ελεύθερους επαγγελματίες, που δε διαθέτουν μηχανογραφημένα λογιστήρια, η πλατφόρμα myDATA της ΑΑΔΕ θα δίνει τη δυνατότητα καταχώρησης των εγγράφων μέσω ειδικής φόρμας καταχώρησης. Αυτό όμως θα είναι μια επίπονη διαδικασία που θα αυξήσει κατακόρυφα το λογιστικό κόστος.
Είναι επομένως προτιμότερο να εγκατασταθεί στην επιχείρηση ένα σύγχρονο λογισμικό, που όχι μόνο θα συμφωνεί με τη διαδικασία myDATA αλλά θα είναι ικανό να αυτοματοποιήσει και λοιπές επιχειρηματικές διαδικασίες. Στην Infosector, έχουμε επεξεργαστεί λύσεις ανάλογα με τη μηχανογραφική κατάσταση της κάθε επιχείρησης, ώστε να εναρμονιστεί με το μικρότερο κόστος και κόπο.
2.Εφόσον η επιχείρησή μου διαθέτει μηχανογραφικό σύστημα, χρειάζεται κάτι επιπλέον για χρήση της νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας;
Εάν το επιχειρηματικό λογισμικό είναι σύγχρονο, τότε πρέπει απλώς να αναβαθμιστεί στην τελευταία του έκδοση που ενσωματώνει την απαραίτητη λειτουργικότητα για την αυτοματοποίηση της διαδικασίας.
Για τις επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν ακόμη λογισμικό παλαιάς τεχνολογίας το οποίο δεν μπορεί να εναρμονιστεί με το myDATA, υπάρχει λύση μέσω της εγκατάστασης ενός πακέτου ηλεκτρονικής τιμολόγησης. Στην Infosector εκπροσωπούμε δύο δημοφιλείς πλατφόρμες ηλεκτρονικής τιμολόγησης που μπορούν να λύσουν το πρόβλημα.
3. Ποιες είναι οι πιθανές δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσει μια επιχείρηση με το νέο σύστημα;
Με χαρά βλέπουμε ότι για πρώτη φορά το Ελληνικό δημόσιο σχεδίασε μια συγκροτημένη πλατφόρμα με πολύ χαμηλό αντίκτυπο (low impact) στη λειτουργία της εναρμονισμένης επιχείρησης. Προβλήματα θα αντιμετωπίσουν οι επιχειρήσεις μόνο από μη εναρμονισμένους συναλλασσόμενους, στην επίλυση των οποίων όμως, βοηθάει πολύ ο σχεδιασμός της ΑΑΔΕ.
Είναι αναμενόμενο βέβαια πως κάθε νέα αλλαγή στη λειτουργία μιας επιχείρησης, φέρνει αναστάτωση, ανησυχία και πρακτικά προβλήματα μέχρι να ενσωματωθεί αυτή η αλλαγή (roll-out) και να ομαλοποιηθεί εκ νέου η λειτουργία.
Ως πάροχος υπηρεσιών πληροφορικής η Infosector έχει σχεδιάσει διαδικασίες υποστήριξης για να βοηθήσει τις επιχειρήσεις ώστε η μετάβαση να είναι ανώδυνη.
4. Ποιό είναι το συμπέρασμα τελικά; Είναι ένα βήμα προόδου ή άλλη μια γραφειοκρατική διαδικασία;
Η ομάδα της Infosector θεωρεί, ότι για πρώτη φορά το Ελληνικό δημόσιο διά της ΑΑΔΕ κάνει ουσιαστική πρόοδο προς τη μείωση της γραφειοκρατίας, την αυτοματοποίηση και αντικειμενικοποίηση των διαδικασιών, την αποπροσωποποίηση των συναλλαγών με το δημόσιο (και άρα τη διαφάνεια), αλλά και στην μείωση έκδοσης πλαστών στοιχείων που μέχρι σήμερα αποτελούν ένα από τα βασικά «εργαλεία» φοροαποφυγής.
Αυτό θα έχει θετική επήρεια στην παραγωγικότητα των επιχειρήσεων και στη μείωση του λειτουργικού κόστους, καθώς δεν θα δαπανώνται πόροι σε αναχρονιστικές διαδικασίες και θα γίνεται εύκολα η αναζήτηση στις επιστροφές φόρων. Εκτιμάμε ότι μεσο-μακροπρόθεσμα, η διαδικασία θα βοηθήσει το ΥΠΟΙΚ στην έγκαιρη χαρτογράφηση της οικονομίας και στη μείωση εν τέλει των φορολογικών συντελεστών.
5.Βλέπετε κινδύνους στη διαδικασία εναρμονισμού των επιχειρήσεων;
Ναι! Επειδή το 2020 θεωρείται έτος δοκιμαστικής εφαρμογής, εκτιμούμε ότι η πλειοψηφία των επιχειρήσεων θα ενεργοποιήσει τη διαδικασία το Δεκέμβρη του 2020, με όλα τα επακόλουθα που φαντάζεστε. Εμείς στην Infosector θεωρούμε ότι θα έπρεπε να υπάρξει σταδιακή υποχρεωτικότητα εναρμονισμού των επιχειρήσεων, π.χ. ανά μήνα, βάσει του τελευταίου ψηφίου του ΑΦΜ. Με τον παραπάνω τρόπο, θα μπορούσε να δοθεί και περισσότερος χρόνος στους παρόχους πληροφορικής να εξυπηρετήσουν καλύτερα τους πελάτες τους αλλά και στην ΑΑΔΕ να δοκιμάσει τα συστήματά της, σε φόρτο εργασίας που θα αυξάνεται σταδιακά.
H Infosector εξειδικεύεται στη μελέτη, σχεδίαση και ανάπτυξη λογισμικού διαχείρισης επιχειρηματικών πόρων & ανάλυσης επιχειρησιακών μεγεθών. Μέσα από εκτενή μελέτη και ανάλυση των αναγκών της επιχείρησης, έχει καθιερωθεί πλέον ως πρωτοπόρος εταιρεία βελτίωσης της υποδομής και του εκσυγχρονισμού απαιτητικών επιχειρήσεων.
- Παρέχει Επιχειρησιακή Έρευνα
Μελετώντας τις ανάγκες της επιχείρησης, βάζει τους πυλώνες για την ανάπτυξη της επιχείρησης μέσω της μηχανογράφησης - Αναδιατάσσει τις λειτουργίες και το συστημα αναφορών της επιχείρησης
Ο τρόπος λειτουργίας αυτοματοποιείται και γινεται πιο αποτελεσματικός - Δίνει αξία στο λογισμικό
Εφαρμόζει εξατομικευμένες λύσεις και αναπτύσσει πρόσθετο λογισμικό