ΑΠΟΨΕΙΣ
Τα Κρητικά κρασιά και η Ένωση Ηρακλείου "σαρώνουν" τα βραβεία
"Μπράβο σε όλους τους Κρητικούς οινοποιούς που επένδυσαν στις τοπικές γηγενείς ποικιλίες και σάρωσαν μαζί με την Ενωση τα βραβεία"
Του Σταύρου Γαβαλά*
Μέσα σε όλα τα βουνά από προβλήματα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά, έρχονται και τα καλά νέα που σε κάνουν να παίρνεις κουράγιο και να συνεχίζεις τον αγώνα για την οικονομική ανάταξη της Ένωσης και τη συνέχιση της λειτουργίας της, πάντα για το συμφέρον του παραγωγού και την ανάδειξη των τοπικών προϊόντων.
Δώδεκα βραβεία κέρδισε η Ένωση Ηρακλείου στον διεθνή διαγωνισμό οίνου Θεσσαλονίκης πράγμα που μας κάνει όλους περήφανους με τη βηλάνα, το βιδιανό, το θραψαθήρι, το μαντηλάρι, το λιάτικο, το κοτσιφάλι και τις υπόλοιπες κρητικές ποικιλίες να ... φωνάζουν "παρών" κόντρα στις ξενικές που για ένα διάστημα απείλησαν την ύπαρξη τους.
Μπράβο λοιπόν σε όλους τους Κρητικούς οινοποιούς που επένδυσαν στις τοπικές γηγενείς ποικιλίες και σάρωσαν μαζί με την Ενωση τα βραβεία στο διαγωνισμό δείχνοντας έμπρακτα τη σοβαρή προσπάθεια που γίνεται τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια για την ανάδειξη του κρητικού κρασιού.
Να μην παραλείψουμε να αναφερθούμε και στο Δίκτυο Οινοποιών Κρήτης που μέσα από αυτό γίνονται συντονισμένες δράσεις για το κρητικό κρασί δείχνοντας ότι ... η ισχύς εν τη ενώσει. Είναι πολύ σημαντικό και πρέπει να γίνει και στα άλλα κρητικά προϊόντα.
Θέλοντας να παραδειγματιστούμε από το κρασί πρέπει να κάνουμε βήματα και στα άλλα προϊόντα, όπως το ελαιόλαδο, το μέλι, την τσικουδιά, το τυρί, τη σταφίδα, τα κηπευτικά, το κρέας μας και όποια άλλα μπορούν να ενώσουν δυνάμεις και να βγούνε μαζί να διεκδικήσουν ένα καλύτερο μέλλον μιας και καθένας μόνος του είναι αδύναμος.
Η Περιφέρεια Κρήτης λοιπόν, πρέπει να αναλάβει το ρόλο του συντονιστή και να βάλει το στοίχημα να γίνει - δε θα πω σιγά σιγά αλλά γρήγορα γρήγορα - η συνένωση δυνάμεων, για να καταστεί η Κρήτη ένας παγκόσμιος γαστρονομικός προορισμός, αναδεικνύοντας τους διατροφικούς θησαυρούς που έχουμε την τύχη να παράγονται στο νησί μας.
Κατά τους ... δρόμους του κρασιού θα μπορούσαν να γίνουν και οι δρόμοι του τυριού, του μελιού, της τσικουδιάς, του ελαιόλαδου φέρνοντας με αυτόν τον τρόπο τον επισκέπτη του νησιού στην ενδοχώρα, δίνοντάς του το έναυσμα να δοκιμάσει τα προϊόντα μας και να γίνει ο καλύτερος πρεσβευτής στο εξωτερικό διαφημίζοντας τα.
Άντε λοιπόν εκεί στην Περιφέρεια! Σηκώστε τα μανίκια και ξεκινήστε δράσεις για τα προϊόντα, στοχευμένα και σοβαρά! Οι καιροί ου μενετοί που λέγαν και οι αρχαίοι ημων πρόγονοι. Θέστε ως βασική προτεραιότητα τα προϊόντα μας και αφήστε τις δράσεις και τις ενέργειες που σπαταλούν χρόνο, χρήμα και ενέργεια παράγοντας μόνο επικοινωνιακά αποτελέσματα.
Εμείς δημιουργήσαμε ένα καλαίσθητο χώρο στην "καρδιά" της αγοράς, στην 1826, σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Ηρακλείου - και το ευχαριστούμε για αυτό - για να έχουν την ευκαιρία οι επισκέπτες αλλά και οι συντοπίτες μας να δοκιμάσουν τα κρασιά που βγάζει η Ένωση και να τα αξιολογήσουν ανάλογα.
Δεν θα μπορούσε όλα αυτά τα χρόνια να είχε γίνει κάτι αντίστοιχο - ένα εκθετήριο δηλαδή - με όλα τα προιόντα σε συνδυασμό με γευστικές δοκιμές και προωθητικές δράσεις σε ένα χώρο που θα μπορούσαμε να επισκεφτούμε όλοι εμείς και όλοι οι επισκέπτες;