ΑΠΟΨΕΙΣ
Στο ίδιο έργο θεατές!
"Αν όλη αυτή την ενέργεια και τις ατέλειωτες εργατοώρες που χάνονται σε συναντήσεις και διαβουλεύσεις τη διοχετεύαμε στην πραγματική αγροτική οικονομία, σε μια ειλικρινή κουβέντα με σχέδιο, τότε, τα πράγματα θα ήταν τελείως διαφορετικά"
Του Σταύρου Γαβαλά
Στο ίδιο έργο θεατές! Αποζημιώσεις - επιδοτήσεις ή αν θέλετε επιδοτήσεις - αποζημιώσεις είναι ο μόνιμος καβγάς ανάμεσα στους αγρότες και τους κτηνοτρόφους με το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, δικαίως, ή αδίκως θα έλεγα εγώ!
Αν όλη αυτή την ενέργεια και τις ατέλειωτες εργατοώρες που χάνονται σε συναντήσεις, διαβουλεύσεις, συζητήσεις, διαπραγματεύσεις τη διοχετεύαμε στην πραγματική αγροτική οικονομία, σε μια ειλικρινή κουβέντα με σχέδιο, με όραμα και με συνεργασία από όλους μας όπως κάνουν οι φίλοι μας οι Ευρωπαίοι, τότε, τα πράγματα θα ήταν τελείως διαφορετικά.
Είδατε και είδαμε όλοι μας φέτος το παράδειγμα του ελαιόλαδου, το οποίο από μόνο του έφερε στην Κρήτη πάνω από μισό και πλέον δισεκατομμύριο σε ευρώ, όταν οι επιδοτήσεις που έρχονται στο νησί δεν ξεπερνούν τα 200 εκατομμύρια. Αντιλαμβανόμαστε αμέσως ότι πρέπει να εστιάσουμε στο προϊόν και όχι στην επιδότηση και την αποζημίωση που βεβαίως και είναι καλοδεχούμενες, αλλά, όχι αυτοσκοπός, όχι πανάκεια, όχι πάνω από το προϊόν.
Ωφελήθηκε όλη η οικονομία της Κρήτης, ''λαδώθηκε το αντεράκι μας" και όλοι οι κλάδοι της τοπικής οικονομίας πήραν ένα μέρος από αυτό το εισόδημα, άλλος περισσότερο και άλλος λιγότερο, αλλά στο σύνολο βγήκαμε όλοι κερδισμένοι.
Τι κάνουμε λάθος και δεν μπορούμε να αξιοποιήσουμε τους διατροφικούς θησαυρούς του νησιού; Αυτό θα ήταν τροφή για σκέψη για όλους εμάς που ασχολούμαστε με τα κοινά και πραγματικά όποιος ή όποιοι έδιναν τη λύση σε αυτό το πρόβλημα θα τους έγραφε η ιστορία με χρυσά γράμματα.
Το να ξαναβρεθούμε όμως σε συσκέψεις και να πούμε τα ίδια και τα ίδια που λέμε τα τελευταία είκοσι χρόνια και προφανώς δεν τα εφαρμόζουμε θα ήταν για μια ακόμη φορά χάσιμο χρόνου και τίποτα άλλο.
Κυρίες και κύριοι, αν δεν μπορούμε να βρούμε λύσεις για τον πρωτογενή τομέα της Κρήτης τότε μάλλον δεν είμαστε άξιοι να το κάνουμε βάζοντας και τον εαυτό μου μέσα και πρέπει να αντικατασταθούμε από άλλους πιο ικανούς, ειδάλλως αν μπορούμε εμείς να το λύσουμε ας το κάνουμε πράξη, όχι με μεγάλα λόγια αλλά με μικρά βήματα στοχευμένα και εφικτά χρόνο με τον χρόνο, χτίζοντας το BRAND Κρήτη όπως πραγματικά αξίζει στους παραγωγούς μας και στα απίστευτα προϊόντα που παράγουν.
Φωτογραφία από AndrewLozovyi via vista.create