ΑΠΟΨΕΙΣ

Και τι ζητάνε, τι ζητάνε , μια ευκαιρία στον παράδεισο να πάνε…

Ακόμη περιμένουν λύσεις...

No profile pic

της Άννας Στυλιανάκη

Ο λόγος για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου Λυκείου Ηρακλείου που διεκδικούν τα αυτονόητα…. Δηλαδή ένα σχολικό κτίριο που θα καλύπτει τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας τους. Αντ’ αυτού στεγάζονται προσωρινά… από το σχολικό έτος 2008-9 στην άκρη της πόλης και μακριά από τα βλέμματα του κόσμου σε ένα, επιεικώς απαράδεκτο, κτίριο που οι λυόμενες αίθουσες του-χωρίς θερμομόνωση και ηχομόνωση-πλημμυρίζουν με την πρώτη βροχή. Κάνουν διάλλειμα σε μιαν αυλή ολισθηρή το χειμώνα, λόγω της επίστρωσής της με πλακάκια εσωτερικού χώρου, και αποπνικτική τις ζεστές ημέρες.Για αίθουσα γυμναστικής ή πολλαπλών χρήσεων ούτε λόγος …Οι υπάρχουσες χαρακτηρίζονται έτσι κατ’ ευφημισμόν. Το προκάτ αυτό κτίριο «φιλοξενεί» σε άλλες, εξίσου απαράδεκτες, αίθουσες και κοινή αυλή και το ΕΕΕΕΚ Ηρακλείου.

To σχολείο λειτουργούσε ως Επάλ Ειδικής Αγωγής και (σύμφωνα με το ΦΕΚ Τεύχος Β’ 2103/19.06.2017) μετασχηματίστηκε σε Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο – Λύκειο. Το Ε.Ε.Ε.Γ.Λ Ηρακλείου είναι μία από τις μεγαλύτερες μονάδες Ειδικής Αγωγής στην Κρήτη, με περισσότερους από 100 μαθητές που προέρχονται από την ευρύτερη περιοχή του Ηρακλείου αλλά και από χωριά του νομού. Ανήκει στη Δευτεροβάθμια Ειδική Επαγγελματική Εκπαίδευση και απευθύνεται σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, οι οποίες δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά στις συνήθεις εκπαιδευτικές δομές. Διαθέτει 2 διαφορετικούς τομείς: Τομέα Πληροφορικής και Τομέα Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος. Παρέχει στους μαθητές που ολοκληρώνουν με επιτυχία τις σπουδές τους Απολυτήριο Ειδικού Επαγγελματικού Λυκείου και Πτυχίο Ειδικότητας.

Λόγω του συνεχώς αυξανόμενου αριθμού των μαθητών και των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών τους κρίνεται αναγκαία η άμεση και οριστική αντιμετώπιση του προβλήματος της σχολικής στέγης του Ε.Ε.Ε.Γ.Λ Ηρακλείου. Αναζητείται ένα κτίριο μέσα ή πολύ κοντά στην πόλη για να έχουν άμεση πρόσβαση σε υπηρεσίες, δρώμενα της πόλης με στόχο την ουσιαστική κοινωνικοποίησή τους. Ένα ασφαλές κτίριο,αποκλειστικά για την συγκεκριμένη δομή, με τον κατάλληλο εξοπλισμό (αίθουσα αισθητηριακής ολοκλήρωσης, πολλαπλών χρήσεων, γυμναστηρίου, Η/Υ, ειδικών εργαστηρίων κλπ).

Και βέβαια το κτιριακό-που η επίλυσή του είναι κατεξοχήν αρμοδιότητα του Δήμου- είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου…

Χρόνιο αίτημα μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων είναι η ύπαρξη ενός, αποκλειστικά σχεδιασμένου για τις κατηγορίες της Ειδικής Αγωγής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, αναλυτικού προγράμματος. Επίσης, οι μόνιμοι διορισμοί και η έγκαιρη τοποθέτηση εκπαιδευτικού,ειδικού επιστημονικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού που δημιουργούν κλίμα ασφάλειας και σταθερότητας στους μαθητές. Ακόμα, η μέριμνα για τη μετα-λυκειακή εκπαίδευση και τη δια-βίου μάθηση αυτών των μαθητών πράγμα που προϋποθέτει τη συνεργασία διαφόρων υπουργείων όπως Παιδείας, Εργασίας, Υγείας. Είναι κρίμα όλες οι δεξιότητες που έχουν κερδίσει με πολύ κόπο αυτοί οι μαθητές, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς τους, να ατονούν σταδιακά στην ενήλικη ζωή τους γιατί απουσιάζουν οι κατάλληλες δομές, τα κτίρια κλπ. Η κοινωνία είναι έτοιμη για τις αλλαγές, η πολιτεία έχει αργήσει …

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση