ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
MetaΠρομηθέας, η τρίτη καλλιτεχνική Δράση του MetARTum Project
Η φωτιά του Προμηθέα είναι ουσιαστικά η φλόγα της πνευματικής ιδέας των αριθμών, των γραμμάτων, των τεχνών, των άστρων, των βοτάνων, της μαντικής για την αρχέγονη εκεί αναβάθμιση της ανθρωπότητας
Θεός, Τιτάνας, Δαίμονας, ο Προμηθέας είναι ο κυρίαρχος συμβολισμός της μετάβασης του ανθρώπου από την αγριότητα στον εκπολιτισμό μέσα από τη συνειδητή θυσία του ίδιου ως τιμωρία για την αρπαγή της φωτιάς. Προμηθεύς σημαίνει ο εκ των προτέρων γνωρίζων (προ-Μητις).
Η φωτιά του Προμηθέα είναι ουσιαστικά η φλόγα της πνευματικής ιδέας των αριθμών, των γραμμάτων, των τεχνών, των άστρων, των βοτάνων, της μαντικής για την αρχέγονη εκεί αναβάθμιση της ανθρωπότητας, ανάλογη ίσως με το ψηφιακό upgrade (αναβάθμιση) του σήμερα.
Στη περιοχή-τοπωνύμιο “Μαύρος Κορμός” και στο μιτάτο των Ανωγειανών βοσκών Στελή και Γιάννη Χαιρέτη, πραγματοποιήθηκε η τρίτη καλλιτεχνική δράση του MetARTum project με τίτλο meta_Προμηθέας σε σύλληψη και δημιουργία του εικαστικού, συντηρητή έργων τέχνης και σκηνοθέτη Μορφέα Παπουτσάκη και το μουσικό αυτοσχεδιασμό στη λύρα του Έλληνα πρεσβευτή εκ μέρους της κοινωνίας των πολιτών για το μέλλον της Ευρώπης, Κωστή Ανδρεαδάκη.
Όπως ο ίδιος ο καλλιτέχνης Μορφέας Παπουτσάκης αφηγείται και μας παραθέτει:
Ήταν συνειδητή απόφαση να καταθέσω ένα Aντί-Eργο όταν μου ανατέθηκε να δημιουργήσω κάτι βασισμένο το μύθο του Προμηθέα.
Ένα Αντί-Εργο που θα κοίταζε κατάματα την μεταιχμιακή εποχή που διανύουμε ως ανθρωπότητα με άπουσα την κριτική σκέψη παρόλα τα τεχνολογικά μας επιτεύγματα.
Ένα Αντί-Εργο που θα στέκονταν οριακά μεταξύ εννοιών όπως: Φθορά- Αφθαρσία, Πλαστικότητα- Πρωτόλεια ύλη, Αρσενικό- Θηλυκό, Θεός-Ανθρωπος, Ανθρωπος και ζώο.
Αξιοποιώντας συνειρμικά αντίθετους πόλους ενέργειας καθιστώντας το ίδιο το γλυπτό όχι τόσο μία μορφή διαμαρτυρίας αλλά την αποτύπωση μιας συνειδητοποίησης πού στέκεται βουβή στο χρόνο.
Μιας συνειδητοποίησης δίχως προσμονή η ψευδαισθήσεις.
Το υλικό που επέλεξα να εργαστώ δεν είναι άλλο από απλό χώμα πού μπορούμε να βρούμε οπουδήποτε στη φύση ζυμωμένο με ελάχιστο νερό ενώ ο μεγάλος πρωταγωνιστής που δεν είναι άλλος από τη φωτιά/γνώση και θα συνέδεε το έργο με το μύθο του Προμηθέα είναι ο μεγάλος απών καθιστώντας με αυτό τον τρόπο το έργο σε "Αντί-Εργο" δίνοντάς του μία διπλή υπόσταση μιας και η φωτιά είναι αυτή που θα το σταθεροποιούσε στον χρόνο χαρίζοντας του μία μικρή "Αθανασία" τόσο ως μία αυτόνομη οντότητα όσο και ως μία δομημένη θέση πάνω στο πρωτόγονο αυτό υλικό από τα χέρια ενός σύγχρονου καλλιτέχνη.
Εν κατακλείδι δεν γνωρίζω αν τελικά έπλασα έναν Θεό ή έναν άνθρωπο ακόμη κι ένα πουλί. Ίσως να είναι όλα αυτά μαζί συμπυκνωμένα σε μία μορφή, Ίσως πάλι να είναι ένας απλός σωρός από χώμα του αδημονεί να επιστρέψει στην αγκαλιά της εντροπίας.
Με την ολοκλήρωση της τρίτης καλλιτεχνικής δράσης, κλείνει ένας πρώτο κύκλος έργων και συμπράξεων ανάμεσα στο λαϊκό και το σύγχρονο πολιτισμό που εγκαινιάζει τη μετάβαση του Ψηλορείτη στο χώροχρόνο του Meta- verse και της επαυξημένης πραγματικότητας μέσα από την τέχνη.
Η Androidus Project Tank ως ομάδα παραγωγής σε συνεργασία με το ερευνητή Θοδωρή Ευδαίμονα (Εργαστήριο Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου Υπολογιστή-ΙΤΕ) και τον κινηματογραφιστή Μανώλη Παπαδάκη, ευχαριστεί θερμά τον Μορφέα Παπουτσάκη και τον Κώστα Ανδρεδάκη για την αποδοχή της πρόσκλησης μας και την προσφορά του στον τόπο και τα βουνά μέσα από το καλλιτεχνική τους συνύπαρξη, τον χρόνο και την αφοσίωση τους σε μια συλλογική ιδέα.
Ευχαριστούμε εξίσου θερμά τον βοσκό Στελή Χαιρέτη για τη φιλοξενία στο μιτάτο και ξενάγηση στις αποστροφές του, σε μια περιοχή γεμάτη θρύλους και παραδόσεις που διέσωσε η μνήμη και η διαχρονική παρουσία του ανθρώπου στην περιοχή.