ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Η Μαίρη Νταγιαντά εκθέτει τα «Άυπνα Σπίτια»

Τα άυπνα σπίτια, μια αυτοβιογραφική ζωγραφική περιπέτεια των δυο τελευταίων ετών, υπήρξαν το προσωπικό αντίδοτο της ζωγράφου στη μοναξι

Η Μαίρη Νταγιαντά εκθέτει τα «Άυπνα Σπίτια»

Στη νέα ατομική της έκθεση «Άυπνα Σπίτια», η Μαίρη Νταγιαντά περπατά αθόρυβα και αθέατα μέσα στη δεκτική νύχτα. Δομώντας τους τυφλούς όγκους των κοιμισμένων σπιτιών από την αρχή, μετακινώντας τις αστικές πυκνώσεις σαν πολύχρωμα παιδικά τουβλάκια, ανατρέποντας το έξω και αντικαθιστώντας το με την εσωτερική φόδρα του «μέσα». Eπινοώντας νέα εδάφη χτισμένα από χρώμα και αποτμήσεις χαρτιού, ανυψούμενα μέσα από τις ίδιες τους τις αντανακλάσεις.

Μαίρη Νταγιαντά

Η ενότητα αυτή που γεννήθηκε μέσα στον εγκλεισμό ως οργανικός τρόπος διάσωσης, χαράσσει έναν ευκρινή διάλογο του μέσα με το έξω. Ορίζει τη σχέση του σπιτιού και ό,τι αυτό συμβολίζει με την επανενεργοποιούμενη γύρω του πόλη. Αδράττει τη νύχτα ως τόπο και χρόνο μη ορατής δραστηριότητας, αποκρυπτογραφώντας την και αναζητώντας το γεωγραφικό και το ψυχογραφικό της στίγμα κάτω από το διαθλούμενο υπαινικτικό φως.

Και στη συνέχεια επικαλείται το βλέμμα των φίλων, συλλέγοντας τη δική τους θέαση. Συγκεντρώνοντας σπαράγματα φωτογραφιών με υπαινιγμούς παρουσίας στα απέναντι τζάμια και γραπτά μυστικά μηνύματα. Υφαίνοντάς τα στη συνέχεια και αυτά στο ίδιο παλίμψηστο. Επινοώντας ένα διαφορετικό είδος αυτόματης γραφής που δομείται με αναρίθμητα εγκλωβιζόμενα στη ζωγραφική επιφάνεια και μετακινούμενα στη συνέχεια χαρτάκια, που οργώνεται με τα δάχτυλα, που ζυμώνεται με το ευκίνητο χρώμα. Θυμίζοντας άλλοτε την διεσταλμένη από βουβή ανθρωπότητα ατμόσφαιρα των νυχτερινών έργων του Hopper, και άλλοτε ένα συμβολιστικό αφαιρετικό αλφαβητάριο οπτικής ποίησης. 

Τρέποντας το έγκλειστο κατά μόνας σε μια ζωγραφική ομαδική περιπέτεια με ανεπίδοτα γράμματα, με άδεια καθίσματα και μορφές άυλες που λειτουργούν ως επίμονη ηχώ παρουσίας, ενθέτοντας μυστικά κάτοπτρα παρατήρησης του εγώ και του άλλου και εφευρίσκοντας νέες σημάνσεις πολλαπλών διαδρομών, η Μαίρη Νταγιαντά ανασυντάσσει το περίκλειστο του τόπου και του χρόνου με τολμηρή ψυχογραφική ενδελέχεια. 

Μαίρη Νταγιαντά

Τα άυπνα σπίτια, μια αυτοβιογραφική ζωγραφική περιπέτεια των δυο τελευταίων ετών, υπήρξαν το προσωπικό αντίδοτο της ζωγράφου στη μοναξιά. Αιωρούμενα ανάμεσα σε δυο κόσμους, αναζητώντας τα λεπταίσθητα χρώματα της νύχτας και επινοώντας μια τονική και πρωτόλεια αφήγηση ανάμεσα στις σκιές και τα ξέφωτα, ορίζουν διασωστικές συντεταγμένες, δίνουν σχήμα και χρώμα στην καθαρή εσωτερική όραση.

Ίρις Κρητικού / Μάρτιος 2022

 

Η καλλιτέχνης

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στο Κέντρο Διακοσμητικών και Εφαρμοσμένων Σπουδών Βακαλό και στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, με καθηγητή τον Δημοσθένη Κοκκινίδη. Εργάστηκε στον χώρο της διαφήμισης, έχει δημιουργήσει σκηνικά και κοστούμια για θεατρικές παραστάσεις και έχει φιλοτεχνήσει εξώφυλλα βιβλίων. Έχει κάνει 2 ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Στην gallery genesis παρουσίασε την ατομική της έκθεση με τίτλο «Διαδρομές» τον Ιανουάριο του 2017.

 

Info
Gallery Genesis
Χάριτος 35, Κολωνάκι
211 7100566
Εγκαίνια: Τρίτη 15 Μαρτίου 2022 / Ώρα 20:00 
Διάρκεια έκθεσης: 15 Μαρτίου έως 2 Απριλίου 2022

Πηγή:clickatlife.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση