Η Κρητικοπούλα σχεδιάστρια που διαπρέπει στο Ντουμπάϊ!

Αυτή την περίοδο ετοιμάζει την συλλογή που θα παρουσιάσει την επόμενη σεζόν στο fashion week της Νέας Υόρκης.

Συνέντευξη στην Πηνελόπη Μασσούρη


Η Μυρτώ Δραμουντάνη είναι Ελληνίδα σχεδιάστρια μόδας που δραστηριοποιείται στο Ντουμπάϊ. Έχει καταγωγή από τα Ανώγεια, Κρήτης.Αυτή την περίοδο ετοιμάζει την συλλογή που θα παρουσιάσει την επόμενη σεζόν στο fashion week της Νεας Υόρκης.

 

Πως διαχειρίζεσαι το ένστικτο του "κρητικού dna"που έχεις κληρονομήσει από τους γονείς σου και τους παππούδες σου ζώντας σε μεγαλουπόλεις τόσο πιεστικές και αγχωτικές όπου οι άξιες και οι ρυθμοί ζωής απέχουν παρασάγγας ;

Το κρητικό DNΑ προσδιορίζει όλους εμάς όπου και αν πάμε, όσο μακριά και αν φύγουμε από τον τόπο μας. Μας προσδίδει χαρακτηριστικά που μας ακολουθούν και ταξιδεύουν μαζί μας. Είναι η ιδιοσυγκρασία μας, ο τρόπος σκέψης μας, οι καταβολές και οι ρίζες μας, οι αξίες μας. Αυτά είναι που έχουμε ακούσια κληρονομήσει και που τα κουβαλάμε κατά τρόπο αυτονόητο, όπου και αν βρισκόμαστε  .  

Πες μας δυο έντονες αναμνήσεις σου από το νησί, μικρή και  τώρα. 

Για μένα το νησί είναι συνυφασμένο με πολλές αναμνήσεις που όλες μαζί κάνουν ένα ιδιαίτερο μωσαϊκό εικόνων από τα ετερόκλητα κρητικά τοπία (όπως τα άγρια ορεινά τοπία που κατάγομαι έως τα χαλαρωτικά καταγάλανα νερά που μου αρέσει να επισκέπτομαι), αλλά και από τα παραδοσιακά γλέντια στις κεντρικές πλατείες των χωριών με τους λυράρηδες να παίζουν μέχρι το πρωί παρασύροντας σε ατελείωτους χορούς όλες τις γενιές. Και στις εικόνες αυτές έρχονται να προστεθούν μουσικές, μαντινάδες, μυρωδιές από τη φύση και τις τοπικές νοστιμιές μας. Πάνω από όλα όμως έχω να θυμάμαι ωραίους ανθρώπους, λεβέντες, που δέσποζαν με τις έντονες προσωπικότητές τους αλλά και τις επιβλητικές ενδυμασίες τους. Από τα παιδικά μου χρόνια, ξεχωρίζω την ανάμνηση του Λουδοβίκου να δεσπόζει στην πλατεία των Ανωγείων και να με συνεπαίρνει η παρουσία του, που στα μάτια μου ως παιδί έμοιαζε σα να βγήκε από παραμύθι. Πρόσφατα, όχι τυχαία επέλεξα τα Ανώγεια και συγκεκριμένα το ναό του Αγίου Υακίνθου για τη βάπτιση της μεγάλης μου κόρης ως φόρο τιμής σε όλα όσα έχω ζήσει σε αυτή τη γή. Οι καλεσμένοι είχαν την ευκαιρία να παρευρεθούν στα Υακίνθεια.     

Mίλησε μας για τη διαδρομή σου μέχρι να φτάσεις εδώ που είσαι.

H διαδρομή μου ξεκίνησε από έναν χώρο φαινομενικά διαφορετικό από αυτόν της μόδας. Μεγάλωσα στην Αθήνα, σπούδασα Αρχιτεκτονική στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο και εργάστηκα ως αρχιτέκτων, αλλά γρήγορα συνειδητοποίησα τη γοητεία που μου ασκούσε η μόδα. Οι δύο χώροι έχουν πολλά κοινά ως προς τις τεχνικές, τους κώδικες, τις λογικές. Η μετάβαση από τον έναν στον άλλο δεν ήταν ουτοπική και έτσι βρέθηκα στη Νέα Υόρκη να σπουδάζω στο Parsons The New Schoοl for Desing και μετά να συνεργάζομαι, μεταξύ άλλων, με τους Magaschoni και Victor de Souza. Παράλληλα έκανα την πρώτη μου collection η οποία πωλήθηκε στο Imilla road pop up store στο SoHo στη Νέα Υόρκη. Αμέσως μετά βρέθηκα στο Λονδίνο σχεδιάζοντας με τη δική μου ετικέτα.

Ποιο ήταν το κίνητρο σου για να γίνεις σχεδιάστρια να αφήσεις τη χώρα σου και να ρισκάρεις για την επιτυχία;

Η μόδα για εμένα έχει μία αρχιτεκτονική διάσταση και εφαρμογή. Κατασκευάζουμε ρούχα για τον ίδιο λόγο που κατασκευάζουμε ένα σπίτι: αναζητούμε καταφύγιο για το σώμα μας και το πετυχαίνουμε μέσα από γεωμετρικούς σχεδιασμούς. Τα ρούχα μας φιλοξενούν, μας προστατεύουν, δημιουργούν αισθήματα και εντυπώσεις, συλλειτουργούν μαζί μας. Από την Ελλάδα έφυγα για να αποκτήσω μία ευρύτητα ερεθισμάτων και εμπειριών. Όσο για την επιτυχία, δεν είναι ο αυτοσκοπός.

 Ποιοι άνθρωποι σε βοήθησαν;

Σε αυτό το εκ πρώτης όψεως "ανορθόδοξο" πέρασμα από την αρχιτεκτονική στη μόδα, δε θα μπορούσα να λειτουργήσω χωρίς την αμέριστη συμπαράσταση, στήριξη και υπομονή των δικών μου ανθρώπων: της οικογένειας και των φίλων μου. Επίσης, ως παιδί της Κρήτης είχα την τύχη να έχω υποτροφία από το Ίδρυμα Βαρδινογιάννη για τις σπουδές στη Νέα Υόρκη.           

Πόσο δύσκολο ήταν να δημιουργήσεις το δικό σου στιλ μετά τη συνεργασία σου με άλλα brands; 

Η αναζήτηση του προσωπικού στυλ είναι το ζητούμενο για κάθε σχεδιαστή. Είναι η ταυτότητα που τον κάνει να ξεχωρίζει. Αυτό δε σημαίνει ότι δε δέχεται επιρροές από άλλους, όχι μόνο στο σχεδιασμό, αλλά και στον τρόπο προσέγγισης της μόδας, στις μεθόδους που θα ακολουθήσει και στις τεχνικές που θα αναπτύξει. Δουλεύοντας δίπλα σε τόσο καταξιωμένους σχεδιαστές, όπως οι Magaschoni Apparel Group και Victor De Souza, μου δόθηκε η δυνατότητα να αποκτήσω μεγάλη και ανεκτίμητη εμπειρία, να δω τις αντοχές μου και να κάνω τα δικά μου προσωπικά  σχέδια για το μέλλον. 

 

 Η Ελληνίδα είναι κομψή;

Η Ελληνίδα είναι σύγχρονη και πλέον τολμά. Οι σχεδιαστές δίνουμε τις τάσεις, οι γυναίκες αποφασίζουν ποιες θα επιλέξουν ανάλογα με το προσωπικό τους στυλ, την προσωπικότητά τους, τον τρόπο που ζουν και κινούνται. Η κομψότητα δεν επιβάλλεται, αλλά προκύπτει κατ΄ επιλογή.

Ποια είναι τα επόμενα σχέδια σου;

Συνεχίζω ακάθεκτη, χωρίς εκπτώσεις και υποχωρήσεις στον τρόπο που βλέπω τη μόδα. Εκτός από το ταλέντο,

στη βιομηχανία της μόδας χρειάζεται να πουλιούνται τα ρούχα σου. 

Τι πιστεύεις ότι ζητάει η αγορά από σένα;

Φρέσκιες ιδέες, διαφορετικές προσεγγίσεις, νέο αέρα. Χρησιμοποιώ ψηφιακά προγράμματα, που συναντάμε στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό, και τεχνικές laser δημιουργώντας τρισδιάστατες εγκοπές και ανάγλυφες επιφάνειες. Δίνω πολύ ενεργεία στη δουλειά μου προκειμένου να υπάρχει ένα καλό αποτέλεσμα.

Ποιο είναι το δυνατό σημείο στις συλλογές σου;

Ο τρόπος που χειρίζομαι το ύφασμα. Η παρεμβατικότητά μου σε αυτό με διαφορετικές μεθόδους (κυρίως μέσω lasercut) δίνει μία τρισδιάστατη και μοναδική υφή. 

Πώς σε έχει υποδεχθεί η Ελλάδα;

Μπορεί να ζω στο εξωτερικό, αλλά δεν νιώθω ότι ξέκοψα ποτέ από την Ελλάδα για να με υποδεχθεί πίσω. 

Ποια είναι τα σχέδια σου για το άμεσο μέλλον;

Μετά από το πρόσφατο ταξίδι μου στη Νέα Υόρκη με κάλεσαν να συμμετέχω στο Society Fashion Week στην εβδομάδα μόδας της Νέας Υόρκης.

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ