ΚΟΣΜΟΣ

Παρίσι: Ο μπλε «Διόνυσος» της τελετής έναρξης και η θέση της Εκκλησίας της Γαλλίας

Ο Γάλλος ηθοποιός και τραγουδιστής Phillippe Katerine έπαιζε τον ρόλο του Έλληνα θεού του κρασιού

Παρίσι: Ο μπλε «Διόνυσος» της τελετής έναρξης και η θέση της Εκκλησίας της Γαλλίας

Ο «γυμνός μπλε άνθρωπος» που πρωταγωνίστησε στην παρωδία του έργου «Μυστικός Δείπνος» στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024, στο Παρίσι, έσπασε τη σιωπή του για το αμφιλεγόμενο δρώμενο, στο οποίο εναντιώθηκε και η Γαλλική Εκκλησία.

Ο Γάλλος ηθοποιός και τραγουδιστής Phillippe Katerine έπαιζε τον ρόλο του Έλληνα θεού του κρασιού Διονύσου, σε μια κωμική αναπαράσταση της διάσημης βιβλικής σκηνής του Ιησού Χριστού και των δώδεκα Αποστόλων του να μοιράζονται το τελευταίο γεύμα πριν από τη σταύρωση.

Όμως η καλλιτεχνική απομίμηση, στην οποία συμμετείχε επίσης μια ομάδα drag queens και ένα τρανσέξουαλ μοντέλο, θεωρήθηκε προσβολή από ορισμένους χριστιανικούς κύκλους, οι οποίοι έκαναν λόγο για «χυδαία κοροϊδία» της θρησκείας.

Ωστόσο, ο κ. Katerine φάνηκε να απορρίπτει τους επικριτές, λέγοντας σήμερα στην τηλεόραση BFM: «Δεν θα ήταν διασκεδαστικό αν δεν υπήρχαν αντιπαραθέσεις. Δεν θα ήταν βαρετό αν όλοι συμφωνούσαν σε αυτόν τον πλανήτη;».

Κάποιοι πάντως δεν εντυπωσιάστηκαν. Κατηγόρησαν αντιθέτως τους διοργανωτές ότι δημιούργησαν μια «woke» παρωδία του εμβληματικού πίνακα του Λεονάρντο ντα Βίντσι «Μυστικός Δείπνος».

Το δρώμενο στην τελετή έδειχνε μοντέλα, χορευτές, είδωλα της μόδας και drag queens από την Γαλλία, καθώς συγκεντρώνονταν σε μια γέφυρα πάνω από τον Σηκουάνα, γύρω από ένα τραπέζι, το οποίο χρησίμευε και ως πασαρέλα. Στο κέντρο βρισκόταν μια γυναίκα μπροστά από εξοπλισμό DJ με ένα χρυσό στέμμα τύπου φωτοστέφανου, περιτριγυρισμένη από πολλές drag queens και δεκάδες χορευτές και καλλιτέχνες.

Μια επίδειξη μόδας που παρουσίαζε ρούχα σχεδιασμένα από μερικούς από τους πιο υποσχόμενους νέους σχεδιαστές της Γαλλίας βρέθηκε στο επίκεντρο της σκηνής, καθώς οι καθήμενοι εκατέρωθεν εκτελούσαν επιδέξια χορογραφία.

Μεταξύ των παρευρισκομένων ήταν και το είδωλο του Drag Race, η Nicky Doll, η οποία έχει εμφανιστεί στο γαλλικό franchise, RuPaul’s Drag Race UK vs The World και τώρα φιλοξενεί τη δική της εκδοχή στη Γαλλία.

Ορισμένοι τηλεθεατές έμειναν μπερδεμένοι και χαρακτήρισαν την απεικόνιση του  Phillippe Katerine, ως Διόνυσου, «στρουμφάκι» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ο  Phillippe Katerine φορούσε ένα στενό μπλε κορμάκι που άφηνε ελάχιστα στη φαντασία, και τον είδαν να αναπαύεται σε μια γιγαντιαία πιατέλα που ήταν στρωμένη με ψεύτικα φρούτα και άλλα τρόφιμα.

Η Καθολική Εκκλησία της Γαλλίας επέκρινε το δρώμενο. Η Διάσκεψη των Γάλλων επισκόπων εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία ανέφερε: «Η τελετή αυτή δυστυχώς περιελάμβανε σκηνές χλευασμού και εμπαιγμού του χριστιανισμού, τις οποίες αποδοκιμάζουμε βαθύτατα».

Η διαμάχη

Η διαμάχη για τον χριστιανισμό στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων κλιμακώνεται με τους ισχυρισμούς ότι οι Gojira «διαιωνίζουν τον σατανισμό.  Ο ιδιοκτήτης της Tesla και της SpaceX Elon Musk, ο οποίος πρόσφατα υποστήριξε τον Donald Trump από την προεδρία των ΗΠΑ μετά την απόπειρα δολοφονίας εναντίον του, υποστήριξε ότι η απεικόνιση του Μυστικού Δείπνου ήταν «εξαιρετικά ασεβής προς τους Χριστιανούς».

Αντιδρώντας στο γεγονός, ο καθολικός επίσκοπος Robert Barron, από τις ΗΠΑ, ανάρτησε  βίντεο στο διαδίκτυο και είπε: «Αγαπώ τους Ολυμπιακούς Αγώνες, γι’ αυτό και ενεργοποιώ την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων. Και τι βλέπω τώρα; Είναι στο Παρίσι της Γαλλίας, μια πόλη που αγαπώ, πέρασα τρία χρόνια ως διδακτορικός φοιτητής εκεί.  ‘Βλέπω αυτή την αηδιαστική παρωδία του Μυστικού Δείπνου και δεν θα το περιγράψω περαιτέρω.

Η σάτυρα στην Γαλλία

Η Γαλλία αισθάνθηκε προφανώς, καθώς επιδιώκει ένα τεράστιο πολιτιστικό βήμα, ότι το σωστό είναι να διακωμωδήσει αυτή την πολύ κεντρική στιγμή του χριστιανισμού, όπου ο Ιησούς στο τελευταίο δείπνο του δίνει το σώμα και το αίμα του εν αναμονή του σταυρού.  Παρουσιάζεται μέσω αυτής της χονδροειδούς ή επιπόλαιης κοροϊδίας. Η Γαλλία, η οποία συνήθιζε να αποκαλείται η παλαιότερη κόρη της εκκλησίας”.

Πρόσθεσε: «Η Γαλλία έχει στείλει καθολικούς οραματιστές σε όλο τον κόσμο. Η Γαλλία της οποίας ο πολιτισμός και εννοώ η τιμή του ατόμου, τα ανθρώπινα δικαιώματα και η ελευθερία εδράζονται σε μεγάλο βαθμό στον χριστιανισμό, ένιωσε [η Γαλλία] ότι το σωστό ήταν να χλευάσει τη χριστιανική πίστη.

‘Τώρα, ένα ερώτημα που θα έθετα, και όλοι γνωρίζουμε την απάντηση σε αυτό, θα τολμούσαν ποτέ να χλευάσουν το Ισλάμ με παρόμοιο τρόπο. Θα είχαν ποτέ ονειρευτεί να κοροϊδέψουν με αυτόν τον χυδαίο και δημόσιο τρόπο μια σκηνή από το Κοράνι. Και όπως είπα, όλοι ξέρουμε την απάντηση.

‘Αυτό που είναι ενδιαφέρον εδώ είναι ότι αυτή η βαθιά κοσμική, [μεταμοντέρνα κοινωνία ξέρει ποιοι είναι οι εχθροί της, τους κατονομάζει, και θα πρέπει να τους πιστέψουμε, γιατί αυτοί είναι. ‘Αλλά επιπλέον εμείς οι Χριστιανοί, οι Καθολικοί, δεν πρέπει να είμαστε δειλοί. Θα πρέπει να αντισταθούμε, θα πρέπει να κάνουμε τη φωνή μας να ακουστεί», είπε ο επίσκοπος.

Η ακροδεξιά Γαλλίδα πολιτικός Marion Marechal Lepen έγραψε στο Χ: «Προς όλους τους χριστιανούς του κόσμου που παρακολουθούν την τελετή #Paris2024 και αισθάνθηκαν προσβεβλημένοι από αυτή την drag queen παρωδία του Μυστικού Δείπνου, να γνωρίζουν ότι δεν μιλάει η Γαλλία αλλά μια αριστερή μειονότητα έτοιμη για κάθε πρόκληση».

Ο Ιταλός ομόλογός της, Ματέο Σαλβίνι, πρόσθεσε: «Η έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων προσβάλλοντας δισεκατομμύρια χριστιανούς στον κόσμο ήταν πραγματικά μια πολύ κακή αρχή, αγαπητοί Γάλλοι. Απαίσιο».

Η Γαλλία, ενώ είναι υπερήφανη για την πλούσια καθολική κληρονομιά της, έχει επίσης μακρά παράδοση σάρτυρας, κοσμικότητας και αποστάσεων από τον κλήρο. Η βλασφημία δεν είναι μόνο νόμιμη, αλλά και θεωρείται από πολλούς ως βασικός πυλώνας της ελευθερίας του λόγου σε μια δημοκρατική κοινωνία.

‘Στη Γαλλία, οι άνθρωποι είναι ελεύθεροι να αγαπούν όπως θέλουν, είναι ελεύθεροι να αγαπούν όποιον θέλουν, είναι ελεύθεροι να πιστεύουν ή να μην πιστεύουν’, δήλωσε ο Thomas Jolly, καλλιτεχνικός διευθυντής της τελετής, στους δημοσιογράφους το Σάββατο, όταν ρωτήθηκε για τις επικρίσεις.

Ορισμένοι σχολιαστές είπαν ότι η διαμάχη ήταν απλώς ένα ακόμη παράδειγμα πολιτιστικών πολέμων του 21ου αιώνα που επιταχύνονται από τον 24ωρο κύκλο ειδήσεων και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.


Πηγή: enikos.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση