ΠΟΛΙΤΕΣ

Η κατάληψη, ο διευθυντής του Γυμνασίου και οι δύο πλευρές του νομίσματος

"Αμέριστη συμπαράσταση στον -άγνωστο σε εμένα- Διευθυντή Γυμνασίου, ο οποίος αντί να επαναπαυτεί στις πληρωμένες αργίες που του προσέφερε η κατάληψη, επέλεξε να μην παρακολουθεί άπραγος και άβουλος"

Η κατάληψη, ο διευθυντής του Γυμνασίου και οι δύο πλευρές του νομίσματος

Aγαπητό cretalive,

Πάμπολλες συζητήσεις αναφορικά με τα πολλαπλά και σύνθετα προβλήματα που ταλανίζουν την κοινωνία μας, καταλήγουν στο συμπέρασμα, οτι ολα ξεκινάνε απο την παιδεία και οτι στον ευαίσθητο αυτό τομέα οφείλουμε σαν κοινωνία και σαν Πολιτεία να εστιάσουμε, προκειμένου να επουλωθούν μελλοντικα οι οποιες κοινωνικές αγκυλώσεις. Η πρόσφατη ιστορία με τον «τολμηρό» διευθυντή του Γυμνασίου στο Ηράκλειο Κρήτης, αναδεικνύει νοοτροπίες και συμπεριφορές του τρίπτυχου των δρώντων (μαθητές- εκπαιδευτικοί- γονείς) στον ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης.

Αρχικά, μικρή μερίδα μαθητών του συγκεκριμένου γυμνασίου, και ενω έχει συμπληρωθεί μόλις ενας μήνας απο την έναρξη της εκπαιδευτικής χρονιάς, επιλέγει να βάλει λουκέτο στο σχολείο. Τούτο τους το επιτρέπει αυτό το ιδιότυπο εθιμικό δίκαιο που ισχύει εδώ και πολλές δεκαετίες στη χώρα μας και πουθενά αλλού στον πολιτισμένο κόσμο. Οποτεδήποτε μια μερίδα μαθητών βαρεθεί το πρωινό ξύπνημα, το φορτωμένο πρόγραμμα των μαθημάτων και τις εν γένει υποχρεώσεις του μαθητικού βίου, επιλέγει να βάλει λουκέτο στο σχολείο.

Ακολούθως, υπάρχει μια μερίδα εκπαιδευτικών-συνδικαλιστών, οι οποίοι τάσσονται αναφανδόν στο πλευρό των καταληψιών μαθητών, ενσπείροντας σε αυτούς τους εφήβους τις ιδεοληπτικές και παρακμιακές αντιλήψεις τους και παρακινώντας τους σε «αγώνες ανυπακοής» χωρίς κανένα απολύτως αντίκρισμα. Ιδεοληψία και παρακμή είναι να θεωρεί κάποιος οτι το λουκέτο σε ενα εκπαιδευτικό ίδρυμα αποτελεί «δημοκρατικό δικαίωμα». Ιδεοληψία και παρακμή είναι να θεωρείς μορφή «πάλης» την διακοπή των μαθημάτων. Ιδεοληψία και παρακμή, είναι να εξυπηρετείς μικροκομματικά συμφέροντα στην πλάτη της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ιδεοληψία, παρακμή και συνάμα ανηθικότητα είναι να εγκαλείς εναν διευθυντή εκπαιδευτικού ιδρύματος ως «αυταρχικό» και «αντιδημοκράτη», στοχοποιόντας τον στα μάτια μαθητών, γονέων και κοινωνίας, ενώ έχει κάνει χρήση των δικαιωμάτων που του δίδει ο Νόμος.

Μόνο θλίψη και οργή μπορεί να προκαλέσει η ανακοίνωση- κομματικό μανιφέστο της ΕΛΜΕ Ηρακλείου, η οποία αφού στοχοποιεί τον εν λόγω Διευθυντή Γυμνασίου, καταλήγει : «Χωρίς την ολοκληρωτική απομόνωση παρόμοιων συμπεριφορών ορισμένων διευθυντών από κάθε εκπαιδευτικό κινημα και από το οργανωμένο μαθητικό κίνημα, το κίνημα των γονέων, τα εργατικά σωματεία,  η τρομοκρατία, η καταστολή, η χειραγώγηση του μαθητικού κινήματος, του εργατικού – λαϊκού κινήματος θα επιτείνεται. Τέτοιες συμπεριφορές καλλιεργούν το ήθος του αυταρχισμού και εδραιώνουν την κουλτούρα της καταστολής απέναντι σε όποιον σηκώνει κεφάλι. Αυτό δεν θα το επιτρέψουμε! Η μαζική συμμετοχή στην απεργία στις 9/11, πρέπει να είναι μια αποφασιστική απάντηση και σε τέτοιες αντιδραστικές προθέσεις, εκτός των αποφασισμένων κρίσιμων για τη ζωή μας και για το σχολείο διεκδικήσεων και αιτημάτων».

Όαση στην ως άνω περιγραφόμενη παρακμιακή νοοτροπία αποτελούν τόσο οι κινήσεις του διευθυντή του σχολείου, οσο και η ανακοίνωση των καθηγητών του σχολείου : «Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες, Σήμερα Τετάρτη 26 Οκτωβρίου, 9 μέλη του 15μελούς αποφάσισαν να κλείσουν το σχολείο με κατάληψη χωρίς φυσικά να έχει προηγηθεί συνέλευση με τους μαθητές. Σας διαβεβαιώνω απόλυτα ότι στο γραφείο της διεύθυνσης δεν ήρθε χθες κάποιο αίτημα τους προς συζήτηση, ούτε στο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, αντιθέτως την προηγούμενη Παρασκευή συζητούσαν με τον Σύλλογο για την πολυήμερη εκδρομή που θέλουν να διοργανώσουν! Τη Δευτέρα 24 Οκτωβρίου έκλεισαν οι ίδιοι μαθητές το σχολείο με το πρόσχημα ότι και άλλα πολλά σχολεία κάνουν (μόνο 10 σε όλο το νομό με 100 σχολεία!) και είναι πανελλαδική. Σήμερα, τα αιτήματα που καταθέσανε δεν δικαιολογούν την κατάληψη. Επειδή δεν ανεχόμαστε άλλο μια μικρή μερίδα μαθητών να κλείνει το σχολείο επειδή «μπορούν» και παρόλο που θεωρούμε ότι ο φυσικός χώρος των μαθητών για μάθημα είναι η αίθουσα και όχι το ψηφιακό δωμάτιο του webex, ξεκινάμε μαθήματα μέσω webex. Οι μαθητές την ημέρα της κατάληψης θα πρέπει να βρίσκονται στο χώρο του σχολείου για να ψηφίσουν για την κατάληψη, που σε κάθε περίπτωση είναι παράνομη. Οι μαθητές που δεν θα βρίσκονται ενώ έχουν μάθημα στο σχολείο γιατί θα έχουν ειδοποιηθεί μέσω κοινωνικών δικτύων ή οι μαθητές που θα ψηφίσουν υπέρ της κατάληψης, τότε σύμφωνα με τον νόμο, δεν μπορούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα μέσω webex και θα πάρουν απουσίες τόσες ώρες όσες έχουν στο ημερήσιο πρόγραμμα. Δεν είναι αυτός ο ρόλος του 15μελούς! Η ανοχή και η κατανόηση μας έχει εξαντληθεί.»

Αναφορικά με τις αντιδράσεις μερίδας γονέων, έκπληκτοι διαβάζουμε στο έγκριτο site σας: «Οι γονείς, από την πλευρά τους, επικοινώνησαν με το Cretalive και κάνουν λόγο για πρωτοφανή ενέργεια που δημιουργεί μείζον ζήτημα στη λειτουργία του σχολείου, ενώ επικαλούνται την ψυχολογική φόρτιση γονιών και μαθητών, με κάποια από τα παιδιά να εμφανίζουν και προβλήματα υγείας, μετά τη γνωστοποίηση της μήνυσης». Μείζον ζήτημα στη λειτουργία του σχολείου αποτελεί κατ΄αυτούς η καθ΄ολα νόμιμη συμπεριφορά του διοικούντος το εκπαιδευτικό ίδρυμα και οχι η συμπεριφορά των παιδιών τους!

Οι ως άνω περιγραφόμενες συμπεριφορες και νοοτροπίες καταγράφονται και εναπόκεινται στην κρίση του καθενός. Ως απλός πολίτης ,θα ήθελα να εκφράσω την αμέριστη συμπαράσταση μου στον -άγνωστο σε εμένα- Διευθυντή Γυμνασίου, ο οποίος αντί να επαναπαυτεί στις πληρωμένες αργίες που του προσέφερε η κατάληψη, επέλεξε να μην παρακολουθεί άπραγος και άβουλος τις παθογένειες να οργιάζουν στον χώρο που διευθύνει και να τις πατάξει με τα δικαιώματα που του δίνει ο Νόμος.

 

Με εκτίμηση,

Δημητριος Ι. Ζάχος

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση