Επικίνδυνο σημείο για ατυχήματα ο κόμβος του Καρτερού

Τι επισημαίνει αναγνώστης του Cretalive, με αφορμή το τροχαίο που σημειώθηκε στον ΒΟΑΚ το μεσημέρι της Κυριακής

Αγαπητό Cretalive, 

Σχετικά με το άρθρο σας για το ατύχημα στο ύψος του Καρτερού, θέλω να σημειώσω τα εξής.

Στο σημείο υπάρχει μεγάλος κίνδυνος ατυχημάτων εδώ και πάρα πολυ καιρό, αλλά μάλλον το όλο θέμα είναι "λεπτομέρεια" για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.

Οι οδηγοί που κατηφορίζουν από το αεροδρόμιο έχοντας περάσει τον κόμβο του αεροδρομίου και το λογικό όριο ταχύτητας του, ξαφνικά έρχονται αντιμέτωποι με την κάμερα δεξιά και το σχετικό όριο των 70 χιλιομέτρων που δικαιολογεί την ύπαρξη της κάμερας στο συγκεκριμένο σημείο.
Υπάρχουν αρκετά προβλήματα με το συγκεκριμένο σημείο αλλά ας μείνω στα βασικά.

Πρόβλημα πρώτο. Δεν υπάρχει λόγος να τελειώνει το όριο ταχύτητας του κόμβου του αεροδρομίου για να επανέλθει 200 μέτρα μετά, εκτός και αν...
Πρόβλημα δεύτερο. Σε τι εξυπηρετεί το όριο στο συγκεκριμένο σημείο και για μήκος ίσως λιγότερο των 200 μέτρων, εκτός και αν...

Εκτός και αν χρειάζεται για εισπρακτικούς λόγους. Γιατί αυτός είναι ο μόνος λόγος ύπαρξης του συγκεκριμένου ορίου και της συγκεκριμένης κάμερας.

Το όριο είχε μπει εκεί όταν υπήρχε η έξοδος για την Πρασσά. Μια έξοδος παράνομη, αυθαίρετη και φυσικά επικίνδυνη συνολικά, από αυτές που είναι της μόδας όταν αφορούν κατασκευές του ελληνικού δημοσίου. Μια έξοδος κάθετη, χωρίς ρεύμα εξόδου και με επανείσοδο μέσα από το χώρο του βενζινάδικου (!!!). Παλιότερα, πριν μπει το διαχωριστικό στηθαίο, ήταν και είσοδος στην εθνκή οδό, με παραβίαση του αντίθετου ρεύματος, πραγματικά εγκληματική η ύπαρξη της. Η έξοδος αυτή έχει κλείσει εδώ και χρόνια, το αυθαίρετο, παράνομο και παράτυπο όριο των 70 χιλιομέτρων της εθνικής οδού στο συγκεκριμένο σημείο παραμένει, παρέα με την κάμερα για να εισπράττει ο κρατικός προϋπολογισμός ζεστό παραδάκι εις βάρος των κορόιδων.

Στο συγκεκριμένο σημείο γίνονται τραγελαφικά πράγματα, ειδικότερα το καλοκαίρι που ο δρόμος γενικότερα επιβαρύνεται από τους πρόσθετους τουρίστες οδηγούς. Οι περισσότεροι από τους επισκέπτες οδηγούν με GPS και βλέπουν την κάμερα στην οθόνη τους, γιατί οι τοπικοί οδηγοί γνωρίζουν ήδη τη θέση της. Το αποτέλεσμα είναι απότομα φρεναρίσματα των προπορευόμενων οχημάτων με αρκετά οχήματα πίσω τους να πέφτουν απότομα στα φρένα, σε ένα σημείο που δεν υπάρχει απολύτως κανένας λόγος φρεναρίσματος! Αρκετοί οδηγοί το συνδυάζουν αυτό με αλλαγές λωρίδας, τουλάχιστον αυτοί οι ομολογουμένως λίγοι που οδηγούν σε λωρίδες, γιατί υπάρχουν και αυτοί που πάνε όπου τους κατέβει, εντός Λ.Ε.Α., μερικώς εντός Λ.Ε.Α. ή με 2 τροχούς στην αριστερή και 2 στη δεξιά λωρίδα.

Αναλογιστείτε το λιγάκι. Οδηγείτε κανονικά, είναι κατηφόρα, έχετε μόλις αφήσει πίσω τον κόμβο του αεροδρομίου και το όριο ταχύτητας και λογικά επιταχύνετε για να πιάσετε το επιτρεπτό όριο και ξαφνικά ερχόσαστε αντιμέτωποι με όριο 70 χιλιομέτρων επειδή...κάποτε εκεί υπήρχε μια κάθετη έξοδος, ακολουθούμενο από μια κάμερα για τον έλεγχο της ταχύτητας, της οποίας η λειτουργία είναι χαριτωμένη, στην πραγματικότητα δεν είναι τίποτα άλλο παρά μια κάμερα...εισπράξεων. Τα απότομα φρεναρίσματα προπορευόμενων οχημάτων που κινούνται με κάποια ταχύτητα προκαλούν φρενάρισμα πανικού στα επερχόμενα οχήματα και αυτό δεν είναι κάτι καινούριο φυσικά, το γνωρίζουν οι πάντες. Φρενάρετε λοιπόν απότομα αν δεν είστε ντόπιος, αλλάζετε συνδυαστικά και λωρίδα επίσης απότομα επειδή επιβραδύνετε. Αν είστε ντόπιος και γνωρίζετε, φρενάρετε πριν την κάμερα και όσοι πίσω σας δεν είναι ντόπιοι πανικοβάλλονται από το φρενάρισμα των μπροστινών οχημάτων και φρενάρουν ακόμα περισσότερο, με κίνδυνο να δημιουργηθεί ατύχημα στο συγκεκριμένο σημείο.

Κύριοι, το ατύχημα αυτό μπορεί να είναι αποτέλεσμα των καταστάσεων που περιγράφω παραπάνω, μπορεί και όχι. Όσοι κινούνται συχνά σε αυτό το σημείο είμαι σίγουρος πως έχουν παρατηρήσει παρόμοιες καταστάσεις σαν αυτές που περιγράφω. Δεν είναι φανταστικές καταστάσεις τα παραπάνω, είναι καθημερινές καταγραφές σε αυτό ακριβώς το σημείο. Η είσοδος για Πρασσά μπορεί να έκλεισε αλλά το ελληνικό δημόσιο θεώρησε πως δεν υπάρχει λόγος να αφαιρεθεί το όριο των 70 χιλιομέτρων στο εντελώς πεντακάθαρο και ασφαλές αυτό σημείο της εθνικής οδού, πιθανώς για να διατηρήσει την κάμερα και το αναφαίρετο "δικαίωμα" να στέλνει κλήσεις για το απόλυτο τίποτα, με σκοπό τι άλλο, την αύξηση των εσόδων του εις βάρος των ανυπεράσπιστων οδηγών.

Να ευχηθώ περαστικά στον οδηγό και μεγάλη προσοχή στους οδηγούς σε αυτό το σημείο της εθνικής οδού. Και επιτέλους, οι οδηγοί δεν είναι μόνο για να πληρώνουν, έχουν και απαιτήσεις για ασφαλές οδικό δίκτυο. Σας παρακαλώ αναδείξτε το θέμα με το αδικαιολόγητο όριο ταχύτητας στο συγκεκριμένο σημείο, καθώς και την σχετική αναγηλσία των εμπλεκόμενων φορέων με την κάμερα στο σημείο. Δεν γίνεται να ξεχνούν συνεχώς τις υποχρεώσεις τους προς τους πολίτες και οδηγούς σε όλα τα επίπεδα, αλλά να μη ξεχνούν ποτέ την αναζήτηση περισσότερων εσόδων, χωρίς μάλιστα να εκπληρώνουν τις συμβατικές τους υποχρεώσεις. Επίσης αδιανόητο είναι να αδιαφορείς ως κράτος για την ασφάλεια των πολιτών αλλά να δημιουργείς και να εφευρίσκεις τις προϋποθέσεις "παραβίασης" μόνο και μόνο για να εισπράξεις χρήματα από κάτι ανύπαρκτο.

Τελειώνοντας να προσθέσω πως μου κάνει μεγάλη εντύπωση που κανείς δεν διαμαρτύρεται για το συγκεκριμένο θέμα και δεκάδες άλλα παρόμοια θέματα του οδικού δικτύου της Κρήτης. Το φυσιολογικό Θα ήταν όλοι οι οδηγοί να διαμαρτύρονται όταν υπάρχουν όρια που είναι απομεινάρια των κατασκευών που είχαν γίνει πριν αρκετές δεκαετίες και τα οποία παραμένουν στις θέσεις τους αποκλειστικά για εισπρακτικούς λόγους. Να διαμαρτύρονται φυσικά πριν λάβουν κλήση για να πληρώσουν, όχι μέτα...

Ευχαριστώ.

Δημήτρης Κασαπάκης

Διαβάστε επίσης:

Σοβαρός τραυματισμός 33χρονου στον ΒΟΑΚ - Το όχημα "καβάλησε" το στηθαίο

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ