Ξανά master plan για το...φιλέτο του λιμανιού!

Είχε ακυρωθεί με απόφαση του ΣτΕ η προηγούμενη προσπάθεια- Έρχονται ιδιωτικές επενδύσεις στο λιμάνι του Ηρακλείου παρά τα όσα λέει ο υπουργός

Νέα μάχη για το…φιλέτο της Χερσαίας Ζώνης του λιμένα Ηρακλείου φαίνεται πως θα έχουμε σύντομα εάν ο δήμος Ηρακλείου αντιδράσει ξανά στο μάστερ πλαν όπως έγινε τα τελευταία χρόνια με την προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας!

Μάλιστα όλα δείχνουν ότι το λιμάνι του Ηρακλείου θα έχει…ιδιωτικές επενδύσεις παρότι μόλις προχθές ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, εξέφρασε τη διαφωνία του με τις ιδιωτικοποιήσεις λέγοντας πως δεν περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ. Είπε χαρακτηριστικά μεταξύ άλλων :

"Δεν συμφωνούμε προγραμματικά με τις ιδιωτικοποιήσεις. Δεν είναι στο ιδεολογικό, πολιτικό , στρατηγικό και αναπτυξιακό οπλοστάσιο ενός κόμματος σαν τον ΣΥΡΙΖΑ οι ιδιωτικοποιήσεις. Δεχθήκαμε τον συμβιβασμό για αυτές τις εννέα ιδιωτικοποιήσεις που η διαδικασία τους είχε ήδη ξεκινήσει όταν υπογράφηκε η συμφωνία του περσινού καλοκαιριού. Αυτό ήταν το σημείο συμβιβασμού ως προς τις ιδιωτικοποιήσεις. Πέραν τούτου δεν υπάρχει άλλη συμφωνία της ελληνικής κυβέρνησης και του ελληνικού κράτους. Αυτές τις ιδιωτικοποιήσεις δεν δεσμευτήκαμε ότι θα τις κάνουμε με όρους αποικίας αλλά με τους αξιοπρεπέστερους όρους ως προς τον ελληνικό λαό''.

Ωστόσο, μια πρόσφατη  Απόφαση 1 του 15ου ΔΣ του ΟΛΗ επαναφέρει το μάστερ πλαν που είχε ακυρωθεί με απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας στο οποίο είχε προσφύγει ο δήμος Ηρακλείου:

«ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΛΙΜΕΝΟΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ (ΜASTER PLAN), ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΔΟΜΗΣΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΣΕΙΣ ΓΗΣ, ΕΠΕΙΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΚΥΡΩΣΗ ΤΩΝ ΕΝ ΛΟΓΩ ΠΡΑΞΕΩΝ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΜΕ ΤΗΝ ΑΡ. 716/2015 ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ Σ.Τ.Ε.» .

Ο στόχος του ΟΛΗ όπως αναγράφεται στην Απόφαση, είναι : Ο επαναπροσδιορισμός των όρων και χρήσεων γης να υπακούει στο πλαίσιο αναπτυξιακού προγραμματισμού, να προσαρμόζει τον σχεδιασμό στην υπηρεσία σύγχρονων αναγκών, στην ανάγκη δημιουργίας θεσμικών και οικονομικών κινήτρων για τη συνεργασία συναρμόδιων φορέων στη διασφάλιση της συναίνεσης και της συμμετοχής τοπικών εταίρων στο σχεδιασμό και την υλοποίηση αναπτυξιακών προβλημάτων», και όποιος ….κατάλαβε, κατάλαβε.

Με την Απόφαση αυτή δηλαδή, το ΔΣ του ΟΛΗ αποφάσισε για το νέο ΜASTER PLAN του λιμανιού τους ίδιους όρους δόμησης και τις ίδιες χρήσεις όπως αυτές, που μετά από προσφυγή του Δήμου Ηρακλείου στο ΣΤΕ …ακυρώθηκαν.

Τι σημαίνει άραγε αυτό παρά το ότι ετοιμάζονται ιδιωτικές επενδύσεις; Διότι έτσι κι αλλιως δεν υπάρχουν κρατικά λεφτά για οτιδήποτε άλλο!

Βεβαια τα ερωτήματα είναι πολλά, αλλά τρία τα βασικότερα:

Πρώτον : Είναι ή όχι το λιμάνι μας στις συμφωνημένες εννέα ιδιωτικοποιήσεις στις οποίες αναφέρθηκε προχθές ο Υπουργός κ. Δρίτσας;

Δεύτερον: Θα προσφύγει ο Δήμος ξανά στο ΣΤΕ για αυτή την Απόφαση;

Τρίτον : Επειδή είναι γνωστό ότι ο Δήμος από το 2013 έχει προσφύγει στο ΣΤΕ ζητώντας τροποποίηση της Χερσαίας Ζώνης για να φύγουν ο ΟΛΗ από περιοχές όπως τα μνημεία, ο Λαβύρινθος και το Μπεντενάκι, τι προτίθενται να πράξουν τώρα στη Λότζια;

 


Η συνεδρίαση

 

Πάντως η συνεδρίαση της διοικησης του ΟΛΗ είχε ενδιαφέρον.

Μετά την πρόταση του προέδρου, αναφέρεται ότι ακολούθησε διαλογική συζήτηση μεταξύ των μελών του Δ.Σ. κατά την οποία το μέλος κ. Παπαδάκης ανέφερε ότι σαν νέα διοίκηση και λαμβάνοντας υπόψη το διεθνές περιβάλλον και τις οικονομικές εξελίξεις θα πρέπει να επανεξετάσουμε συνολικά το Προγραμματικό Σχέδιο του Λιμανιού προσβλέποντας σε βάθος 20ετίας με τον σχεδιασμό ενός σύγχρονου λιμανιού. 

Οσον αφορά την μείωση των συντελεστών δόμησης στο ενετικό τμήμα του λιμανιού, συμφωνεί ότι θα πρέπει να σεβαστούμε την ιστορικότητα της περιοχής, για τα υπόλοιπα τμήματα όμως θεωρεί ότι δεν πρέπει να περιοριστεί ο συντελεστής, ούτε οι χρήσεις γης, αν θέλουμε ένα σύγχρονο λιμάνι. Τόνισε μάλιστα ότι εξ αρχής θα έπρεπε να επανεξεταστεί το Μaster Plan και να επικαιροποιηθεί προκειμένου να επανακαθοριστούν οι στρατηγικοί στόχοι και οι κατευθύνσεις για ένα σύγχρονο λιμάνι. 

Στην τοποθέτηση της η κ. Στεφανάκη ανέφερε ότι δεν συμφωνεί με την μείωση των συντελεστών δόμησης πέραν του ενετικού λιμένος . 

Eπεσήμανε την πρόβλεψη χώρου για την ανάπτυξη logistics και τον μη περιορισμό του επιτρεπόμενου ύψους σε άλλα λιμενικά τμήμα εκτός της περιοχής του ενετικού λιμανιού. 

Και ο κ. Μπαμιεδάκης στην τοποθέτηση του ανέφερε ότι οραματίζεται ένα σύγχρονο λιμάνι που μπορεί να περιλαμβάνει και μεγάλα κτίρια.

 Κλείνοντας ο κ. Πρόεδρος αναφέρει ότι οφείλουμε να συμμορφωθούμε με την σχετική Απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας και πρέπει άμεσα να προχωρήσει η διαδικασία της τροποποίησης του Master Plan, όσον αφορά τις χρήσεις γης και τους όρους δόμησης. Αυτή τη στιγμή με την ακύρωση που έχει γίνει στις χρήσεις και στη δόμηση αντιμετωπίζουμε μεγάλο πρόβλημα και αδυνατούμε να προχωρήσουμε σε παρεμβάσεις κτιριακές, οι οποίες απαιτούν έκδοση οικοδομικής αδείας. 

 Aναφορικά με τις τροποποιήσεις που προτείνουμε σε χρήσεις γης και όρους δόμησης, όπως φαίνονται αναλυτικά στο συνημμένο πίνακα, έγινε αναλυτική τεκμηρίωση από την Αντιπρόεδρο κ. Σμυρνάκη. Στην πρόταση των χρήσεων να συμπεριληφθεί και η πρόβλεψη, που αναφέρθηκε κατά την συζήτηση , για ανάπτυξη χώρων logistics. Οι τομείς ανάπτυξης του Λιμανιού που συμπεριλαμβάνονται στο Master Plan με τις τροποποιήσεις, που γίνονται σήμερα, πιστεύουμε ότι θα υπηρετήσουν ένα αναπτυξιακό μοντέλο για το λιμάνι μας, που είναι πόλη – λιμάνι στα πλαίσια των σύγχρονων αναγκών και στην παραγωγική ανασυγκρότηση του τόπου μας.  


 

 

 

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ