ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θα πληρώνατε για τα social media; Η Meta και το Twitter θέλουν να ξέρουν

Τι θα συμβεί στην «ηλεκτρονική» ζωή όσων αποφασίσουν να μην πληρώνουν για τις πλατφόρμες στο μέλλον;

Θα πληρώνατε για τα social media; Η Meta και το Twitter θέλουν να ξέρουν

Όποιος θέλει περισσότερη ασφάλεια και μεγαλύτερη προστασία της ταυτότητάς του στα social media, θα πρέπει να είναι προετοιμασμένος να πληρώσει συνδρομή. Το ίδιο ισχύει και για όσους στοχεύουν σε αναρτήσεις που θα έχουν μεγαλύτερη απήχηση. 

Προ ημερών, η Meta, η μητρική των Facebook και Instagram, ανακοίνωσε τα σχέδιά της για την υπηρεσία Meta Verified, ένα μηνιαίο συνδρομητικό πακέτο που θα προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια και απήχηση σε Facebook και Instagram καθώς και μια ειδική υπηρεσία εξυπηρέτησης πελατών. Το Twitter έχει ήδη λανσάρει την υπηρεσία Twitter Blue και, από τον επόμενο μήνα, μόνο οι συνδρομητές της πλατφόρμας θα μπορούν να επικυρώνουν τους λογαριασμούς τους μέσω κινητού τηλεφώνου. Το Snap παρουσίασε τη δική του συνδρομητική υπηρεσία, τον περασμένο Ιούνιο. 

Οι χρήστες θα κληθούν να αξιολογήσουν τι από όλα αυτά τους ενδιαφέρει και η Wall Street Journal αναρωτιέται τι θα συμβεί στην ηλεκτρονική ζωή όσων αποφασίσουν να μην πληρώνουν για τις πλατφόρμες στο μέλλον. Ο επικεφαλής του Instagram, Άνταμ Μοζέρι, σχολίασε την Τρίτη πως πια παρατηρείται μια γενικότερη στροφή στη «βιομηχανία» των social media.

Θα πληρώνατε για τα social media; Η Meta και το Twitter θέλουν να ξέρουν-1
Πηγή φωτογραφίας Unsplash

Γιατί ζητούν χρήματα από τους χρήστες;

Εταιρείες όπως η Meta στηρίζονται κυρίως στα διαφημιστικά έσοδα. Οι ανησυχίες για την υφεσιακή πορεία της οικονομίας συμπιέζουν, ωστόσο, τις διαφημιστικές δαπάνες και οι ρυθμοί ανάπτυξης των κοινωνικών δικτύων επιβραδύνθηκαν τους τελευταίους 12 μήνες. Εξάλλου, από το 2021 η Apple έχει αλλάξει την πολιτική απορρήτου, θέτοντας έμμεσο φραγμό στις στοχευμένες διαφημίσεις, πράγμα που μείωσε τα κονδύλια για διαφήμιση. Μέσα σε ένα τέτοιο περιβάλλον, οι εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης ελπίζουν πως οι συνδρομές θα αποτελέσουν μια νέα πηγή εσόδων

Η χρέωση των χρηστών είχε, πάντως, ανάμεικτα αποτελέσματα μέχρι στιγμής. Εξωτερικοί εμπειρογνώμονες που επικαλείται η WSJ εκτιμούν ότι μόνο 300.000 καθημερινά ενεργοί χρήστες έχουν εγγραφεί στο Twitter Blue από τον Ιανουάριο, τη στιγμή που η πλατφόρμα μετρά συνολικά περισσότερους από 230 εκατομμύρια χρήστες.

Η Snap δήλωσε πρόσφατα ότι ξεπέρασε τους 2,5 εκατομμύρια συνδρομητές στο Snapchat+. Αυτά παραμένει ωστόσο ένα μικρό υποσύνολο της συνολικής βάσης των χρηστών της, και η Snap έχει παραδεχθεί ότι δεν αναμένει τα έσοδα από τις συνδρομές να φτάσουν στα επίπεδα των εσόδων από διαφημίσεις.

Η Meta θα μπορούσε να έχει έως και 12 εκατομμύρια συνδρομητές μέσα σε περίπου έναν χρόνο, σύμφωνα με την Bank of America. Η Bank of America εκτιμά, μάλιστα, ότι η εταιρεία πίσω από το Facebook και το Instagram θα μπορούσε να εξασφαλίσει πρόσθετα έσοδα ύψους 1,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Θα πληρώνατε για τα social media; Η Meta και το Twitter θέλουν να ξέρουν-2
Πηγή φωτογραφίας Instragram
 

Μεγάλο μέρος των επιπλέον λειτουργιών και δυνατοτήτων απευθύνεται στους χρήστες με μεγάλη απήχηση που προσπαθούν να προσεγγίσουν ακόμα μεγαλύτερο κοινό, καθώς και σε εκείνους που έχουν ανάγκη από περισσότερη ασφάλεια. «Για τους περισσότερους, οι χρεώσεις – οι οποίες μπορεί να κοστίζουν περισσότερο από μια συνδρομή στο Netflix – μπορεί να μην αξίζουν τον κόπο», σχολιάζει η WSJ.

Facebook και Instagram

Η υπηρεσία Meta Verified για το Instagram και το Facebook θα γίνει διαθέσιμη για τους χρήστες στις ΗΠΑ εντός του 2023, μετά από δοκιμές στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία. Η απευθείας συνδρομή μέσω web browser θα κοστίζει 11,99 δολάρια μηνιαίως, ενώ 14,99 δολάρια τον μήνα θα στοιχίζει η αντίστοιχη υπηρεσία μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων εφαρμογών της Apple και της Google (App Store, Google Play). Οποιοσδήποτε θέλει σήματα επαλήθευσης και στις δύο πλατφόρμες, θα πρέπει να πληρώσει ξεχωριστές συνδρομές, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας, προσθέτοντας ότι η Meta σχεδιάζει να προσφέρει αργότερα ένα «πακέτο» προσφοράς.

Η υπηρεσία Meta Verified θα εξασφαλίζει στους χρήστες το ειδικό σήμα επαλήθευσης και μεγαλύτερη απήχηση μέσω των αλγορίθμων της. Το προφίλ τους θα εμφανίζεται ψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης, οι δημοσιεύσεις θα φτάνουν σε περισσότερους χρήστες και τα σχόλιά τους θα είναι σε εμφανή θέση, σύμφωνα με όσα υπόσχεται η Meta.

Άλλα προνόμια περιλαμβάνουν την πρόσθετη προστασία του λογαριασμού και την άμεση πρόσβαση σε προσωπικό υποστήριξης πελατών για βοήθεια. Παρά τη συνδρομή, η συχνότητα των διαφημίσεων θα παραμείνει ίδια με αυτή στα Newsfeed της δωρεάν έκδοσης.

Twitter

Το Twitter λάνσαρε τον Δεκέμβριο τη συνδρομητική υπηρεσία του, στο πλαίσιο της προσπάθειας του νέου ιδιοκτήτη Έλον Μασκ να μειώσει την εξάρτηση της εταιρείας από τα διαφημιστικά έσοδα. Η υπηρεσία κοστίζει 8 δολάρια μηνιαίως στο διαδίκτυο και 11 δολάρια μηνιαίως μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα.

Το Twitter Blue προσθέτει το χαρακτηριστικό μπλε σήμα επαλήθευσης στο προφίλ και ενισχύει τη θέση του λογαριασμού στα αποτελέσματα αναζήτησης, στις απαντήσεις και στις αναφορές, προσφέροντας παράλληλα πρώιμη πρόσβαση σε νέες λειτουργίες

Άλλα πλεονεκτήματα του Twitter Blue είναι η δυνατότητα επεξεργασίας των tweets έως και 30 λεπτά μετά τη δημοσίευσή τους, η δυνατότητα ανάκλησης των tweets πριν αυτά γίνουν ορατά στους ακολούθους, η ανάρτηση μεγαλύτερων βίντεο και η σύνταξη μεγαλύτερων tweets, με όριο 4.000 χαρακτήρων έναντι 280 για τους χρήστες που δεν πληρώνουν συνδρομή

Το Twitter ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι από τις 20 Μαρτίου, μόνο οι συνδρομητές του Twitter Blue θα μπορούν να χρησιμοποιούν μηνύματα SMS για να προστατεύουν τους λογαριασμούς τους με έλεγχο ταυτότητας δύο παραγόντων. Οι υπόλοιποι θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν άλλες εφαρμογές πιστοποίησης ταυτότητας.

Σύντομα, το Twitter θα μειώσει κατά 50% και τις διαφημίσεις που προβάλλονται στους συνδρομητές

Snap

Η συνδρομητική υπηρεσία του Snap, Snapchat+, κοστίζει 3,99 δολάρια το μήνα και δίνει στους χρήστες πρόσβαση σε ένα σύνολο λειτουργιών που τους επιτρέπει να εξατομικεύσουν στοιχεία της εφαρμογής

Για παράδειγμα, οι συνδρομητές μπορούν να δημιουργήσουν προσαρμοσμένους ήχους ειδοποιήσεων για τους φίλους τους, να αλλάξουν την εικόνα στις ιδιωτικές συνομιλίες τους και να αναδείξουν κάποιον ως τον καλύτερο φίλο τους. Η συνδρομή επιτρέπει στους χρήστες να βλέπουν πόσοι έχουν ξαναδεί τις ιστορίες τους και να προσθέτουν προσαρμοσμένα εικονίδια της εφαρμογής στην αρχική τους οθόνη, όπως ανέφερε η Snap. Παρέχει επίσης υποστήριξη κατά προτεραιότητα.

Πηγή: Wall Street Journal /  kathimerini.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση