Τα κόλπα με τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Το πρόβλημα με τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων δεν απασχολεί μόνο τις ελληνικές φορολογικές αρχές, αλλά και την Ευρωπαϊκή Ενωση.

Οκτακόσιοι ογδόντα ιδιοκτήτες που αγόρασαν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από το εξωτερικό βρίσκονται αντιμέτωποι με κατάσχεση του οχήματός τους και αδυνατούν να το πωλήσουν, αλλά και με ποινικές διώξεις, σύμφωνα με στοιχεία της φορολογικής διοίκησης. Και αυτό καθώς ακολουθήθηκαν παράνομες μέθοδοι, σε συνεργασία σε αρκετές περιπτώσεις με εμπόρους μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, με στόχο την αποφυγή πληρωμής του ΦΠΑ αλλά και των τελών ταξινόμησης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, το Β΄ τελωνείο Πειραιά εντόπισε 880 περιπτώσεις επί 3.800 ελέγχων που έγιναν την περίοδο 2011-2016 και διαπιστώθηκε ότι παρανόμως δεν κατεβλήθησαν ο ΦΠΑ και το τέλος ταξινόμησης, με αποτέλεσμα να καταλογιστούν εις βάρος των ιδιοκτητών παραβάσεις και λαθρεμπορία στους εμπόρους που κρύβονται πίσω από τους ανυποψίαστους (όχι πάντα) αγοραστές.

Το πρόβλημα με τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων δεν απασχολεί μόνο τις ελληνικές φορολογικές αρχές, αλλά και την Ευρωπαϊκή Ενωση. Στοιχεία της Κομισιόν δείχνουν ότι η απάτη στον τομέα του ΦΠΑ μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια εσόδων ύψους άνω των 50 δισ. ευρώ ετησίως για τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. – χρήματα που πρέπει να διατίθενται για δημόσιες επενδύσεις, όπως νοσοκομεία, σχολεία και δρόμοι.

H εμπορία αυτοκινήτων αποτελεί, επίσης, αντικείμενο απάτης λόγω της διαφοράς στον τρόπο με τον οποίο επιβάλλεται ο ΦΠΑ στα καινούργια και στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Τα πρόσφατα ή τα καινούργια αυτοκίνητα, στα οποία φορολογείται το συνολικό ποσό, μπορούν να πωληθούν ως μεταχειρισμένα εμπορεύματα στα οποία μόνο το περιθώριο κέρδους υπόκειται σε ΦΠΑ. Για να αντιμετωπιστεί αυτό το είδος απάτης, οι υπάλληλοι του Eurofisc θα έχουν πλέον πρόσβαση σε δεδομένα άλλων κρατών-μελών σχετικά με ταξινομήσεις αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με τη νομοθεσία:

Το τέλος ταξινόμησης. Το τέλος ταξινόμησης προσδιορίζεται με βάση αυτό που θα πλήρωνε ένα ίδιο μοντέλο, με ίδιο εξοπλισμό καινούργιο, συν ένα πέναλτι αν είναι παλαιότερης τεχνολογίας από τη σημερινή, μείον έκπτωση λόγω ηλικίας (έως και -96%) καθώς και έκπτωσης 10%, αν έχει «πολλά χιλιόμετρα».

Ο ΦΠΑ. Καταβάλλεται, δηλαδή αν πρόκειται για αυτοκίνητα που εξέρχονται του leasing και οφείλουν τον ΦΠΑ για να πωληθούν σε ιδιώτη, είτε στη χώρα προέλευσης είτε σε άλλη χώρα.

Ο ΦΠΑ δεν οφείλεται αν το αυτοκίνητο ανήκε σε ιδιώτη στη χώρα προέλευσης, οπότε ο ΦΠΑ κατεβλήθη και εισπράχθηκε οριστικά.

Σημειώνεται ότι το 99% των εισαγωγών μεταχειρισμένων είναι αυτοκίνητα που προέρχονται από leasing και οφείλουν ΦΠΑ.


Πηγή: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ