Σπίρτζης: Χωρίς καθυστερήσεις η κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι

Τι είπε ο υπουργός για υδατοδρόμια και την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport

Χωρίς καθυστερήσεις θα προχωρήσουν οι διαδικασίες για το αεροδρόμιο Καστελλίου σύμφωνα με τον Υπουργό Χρ. Σπίρτζη αν και εφόσον οι Επιτροπές κρίνουν ότι η προσφορά των Ινδών επενδυτών είναι σύμφωνη με τους όρους του διαγωνισμού. 

Ο ίδιος σε συνέντευξή του αναφέρθηκε και στην κατασκευή των υδατοδρομίων τονίζοντας ότι μέσα στο 2017 θα έχουμε τις πρώτες πτήσεις υδροπλάνων σημειώνοντας ότι ήδη έχουν εγκριθεί πολλές περιβαλλοντικές μελέτες και οι διαδικασίες προχωρούν. Στόχος της Κυβέρνησης ανέφερε είναι η ανάπτυξη ενός εκτεταμένου δικτύου στη νησιωτική χώρα. 

Παράλληλα ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε και στην παράδοση των 14 αεροδρομίων στη Fraport :

"Να παραδώσουμε τα αεροδρόμια πρώτα. Έχει πάρει μια παράταση με αίτημα της Frapport για τον Ιανουάριο η παράδοση των αεροδρομίων. Εκεί το σημαντικό για μας, ήταν η διαπραγμάτευση που κάναμε για την τύχη και τον εκσυγχρονισμό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας στο σύνολό της, που παρέμεινε η λειτουργία της σε δυο δημόσιες Υπηρεσίες. Όχι μόνο δε θα χάσει κάποιος τη δουλειά του αλλά πρέπει να στελεχώσουμε αυτές τις δυο δημόσιες Υπηρεσίες με τις ευλογίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και να έχουμε ένα σύγχρονο πλαίσιο και σύγχρονες υπηρεσίες για τις αερομεταφορές και τα αεροδρόμιά μας και τα υδατοδρόμια που θα φτιαχτούν. Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό και για μας. Eκεί ήταν το στοίχημα."

Στη συνέντευξη που παραχώρησε μεταξύ άλλων αναφέρει : 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να μείνω λίγο στα υδατοδρόμια. Έχει γίνει μια κριτική ότι υπάρχει πολύ σημαντικός, πιο πολύ από όσο πρέπει, ο ρόλος της πολιτείας στη διαδικασία λειτουργίας και αδειοδότησης; Είναι έτσι;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι δεν είναι έτσι.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Από τις εταιρείες έχει γίνει.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Καλά, οι εταιρείες έχουν ένα δίκιο γιατί πρέπει να αντιμετωπιστεί το ζήτημα της μεγάλης γραφειοκρατίας όχι μόνο για τα υδατοδρόμια, για πολλές αδειοδοτήσεις.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Προχωρούν όμως οι περιβαλλοντικές μελέτες από ό, τι διαβάζω.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως και έχουμε και σχέδιο νόμου για να διευκολύνουμε όλη αυτή τη διαδικασία και να γίνει πολύ πιο γρήγορα. Αλλά είναι άλλο να πηγαίνεις σε καλύτερες διαδικασίες και ταχύτερες διαδικασίες και άλλο σε κατάργηση διαδικασιών. Δεν πάμε να κάνουμε αυτό. Αυτό είναι το ένα.

Το δεύτερο είναι ότι πρέπει να μπει ένα νέο θεσμικό πλαίσιο γενικότερα για τη λειτουργία των αερομεταφορών μέσω υδροπλάνων που δεν υπήρχε μέχρι σήμερα και των υδατοδρομίων.

Αυτό που θέλουμε να κάνουμε, είναι ένα εκτεταμένο Δίκτυο στη χώρα σε όλη τη νησιωτική χώρα και όχι μόνο υδατοδρομίων, που δε θα περιλαμβάνει μόνο εμπορικές γραμμές και εμπορικούς προορισμούς.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τούτων δοθέντων πότε βλέπετε να υπάρχει η πρώτη προσθαλάσσωση; Γιατί ακούμε δυο τρία χρόνια παλεύουν εκεί, πότε;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είναι πάρα πολύ κοντά. Ήδη έχουν δοθεί αδειοδοτήσεις σε υδατοδρόμια, ήδη πάρα πολλές περιβαλλοντικές έχουν εγκριθεί, πιστεύω ότι επιτέλους μέσα στο ’17 θα έχουμε πτήσεις υδροπλάνων και θα είναι μια δραστηριότητα που θα διευκολύνει πάρα πολύ όχι τους τουριστικούς προορισμούς, αλλά προορισμούς που δεν έχουν μεγάλη τουριστική κίνηση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ επειδή μας πιέζουν και από το κοντρόλ ούτως ή άλλως μας πιέζει ο χρόνος, μια λέξη μόνο για τη νέα Γραμμή 4 του Μετρό από το Άλσος Βεΐκου στο Γουδί. Είναι πολύ σημαντικό αυτό γιατί αφορά πολύ κόσμο.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Η Γραμμή 4 του Μετρό θα είναι από το Άλσος Βεΐκου μέχρι τα βόρεια προάστια, είναι η Γραμμή «U»

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όταν λέτε μέχρι τα «βόρεια», μέχρι που.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα κατεβαίνει κέντρο και θα ξανανεβαίνει πάνω.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Θα περνάει από το Μαρούσι, θα πηγαίνει Κηφισιά και τα λοιπά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και πότε αναμένεται να δημοπρατηθεί αυτό;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αυτό στις αρχές, τους πρώτους μήνες του 2017 θα δημοπρατηθεί ως δημόσιο έργο το πρώτο τμήμα που είναι της τάξης του 1,5 δις το έργο αυτό και αυτή τη στιγμή αναζητούμε χρηματοδότηση για το υπόλοιπο της Γραμμής που είναι άλλα 2,5 δις ευρώ.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μια τελευταία κουβέντα για το Καστέλλι. Έγινε δημοπράτηση, είναι οι Ινδοί και ο ελληνικός Όμιλος. Τι θα γίνει; Θα προχωρήσει;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αν η οικονομική και τεχνική προσφορά είναι σύμφωνα με τους όρους τους διαγωνισμού και μας εισηγηθούν οι Επιτροπές, θα προχωρήσει, δεν έχουμε λόγο να το καθυστερήσουμε.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ