ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σούπερ μάρκετ: Οι τρεις κατηγορίες με άνοδο στις αγορές των καταναλωτών
Τα συσκευασμένα τρόφιμα, τα σνακ και τα μη αλκοολούχα ποτά εμφάνισαν άνοδο στον όγκο πωλήσεων κατά 1,9%, 1% και 0,2% αντίστοιχα, την περίοδο Ιανουάριος – Αύγουστος 2022
Σε μόλις τρεις επιμέρους κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ καταγράφηκε έστω και οριακή αύξηση πωλήσεων σε όγκο, το 8μηνο του έτους, βάσει των πρόσφατων στοιχείων της εταιρείας μετρήσεων IRI.
Πρόκειται για τα συσκευασμένα τρόφιμα, τα σνακ και τα μη αλκοολούχα ποτά που εμφάνισαν άνοδο κατά 1,9%, 1% και 0,2% αντίστοιχα, την περίοδο Ιανουάριος – Αύγουστος 2022.
Σε όλες τις υπόλοιπες 8 κατηγορίες που μελετά η IRI καταγράφηκε μείωση του όγκου των πωλήσεων με μεγαλύτερες:
- στα αλκοολούχα ποτά 6,9%,
- στα καθαριστικά 6,5%,
- στα είδη νοικοκυριού 6,1%
- στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς 5,2%
- στα κατεψυγμένα τρόφιμα 5%
- και στα γαλακτοκομικά 4,8%
Συνολικά επίσης, η γενικότερη κατηγορία των προϊόντων για το σπίτι εμφάνισε πτώση 6,3%, απώλειες κατά4,9% εμφάνισε η κατηγορία των ειδών ατομικής υγιεινής και ομορφιάς ενώ 0,9% η κατηγορία των τροφίμων.
Αύξηση του τζίρου λόγω ανατιμήσεων
Στο 8μηνο, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ διαμορφώθηκε στα 5,419 δισ. ευρώ αυξημένος κατά 3,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρσι γεγονός που οφείλεται στις ανατιμήσεις, με την αύξηση των τιμών ανά προϊόν να υπολογίζεται μεσοσταθμικά στο 4,7%, σύμφωνα με την IRI.
Από την πλευρά των σούπερ μάρκετ καταγράφεται επίσης μείωση των προσφορών και προωθητικών ενεργειών κατά 1,4 μονάδα συνολικά. Αναλυτικά, στα προϊόντα για το σπίτι μειώθηκαν κατά 3,3 μονάδες, στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής κατά 2,1 μονάδες και στα τρόφιμα κατά 1 μονάδα, διαβάζουμε στο CNN.gr.
Υπενθυμίζεται τέλος ότι εντός του Οκτωβρίου οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ θα παρουσιάσουν η καθεμία το δικό της «καλάθι» των 50 προϊόντων στα οποία θα επιδιωχθεί να υπάρξει συγκράτηση των ανατιμήσεων στο πλαίσιο όσων συμφωνήθηκαν στην πρόσφατη συνάντησή τους με τον υπουργό Ανάπτυξης.