ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πτώση των πωλήσεων «έξυπνων» οικιακών συσκευών το 2022
Στη δίνη της παγκόσμιας οικονομικής αβεβαιότητας βρίσκεται η παγκόσμια αγορά των «έξυπνων» οικιακών συσκευών
Στη δίνη της παγκόσμιας οικονομικής αβεβαιότητας βρίσκεται η παγκόσμια αγορά των «έξυπνων» οικιακών συσκευών. Καθώς οι προϋπολογισμοί των καταναλωτών σε όλο τον κόσμο πιέζονται από τις πληθωριστικές πιέσεις, οι πωλήσεις –που σχετίζονται με το smart home– κινούνται και αυτές σε στενωπό.
Η επιδείνωση των μακροοικονομικών συνθηκών οδήγησε σε μείωση των παγκόσμιων πωλήσεων «έξυπνων» οικιακών συσκευών το 2022, αναφέρει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδος (ΣΕΠΕ). Σύμφωνα με το Worldwide Quarterly Smart Home Device Tracker της International Data Corporation (IDC), οι πωλήσεις οικιακών συσκευών smart home υπολογίζεται ότι μειώθηκαν τη χρονιά που πέρασε κατά 2,6% και διαμορφώθηκαν στα επίπεδα των 874 εκατ. μονάδων. Τα «έξυπνα» ηχεία, οι συσκευές ψυχαγωγίας βίντεο, όπως και οι τηλεοράσεις και οι συσκευές ροής, ήταν οι κατηγορίες οι οποίες –σύμφωνα με τους αναλυτές– σήκωσαν το μεγαλύτερο βάρος της πτώσης. «Οι αποστολές “έξυπνων” οικιακών συσκευών έχουν επηρεαστεί σημαντικά από τις συνεχιζόμενες διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας. Επιπλέον, διαπιστώνουμε πτωτικές τάσεις στη ζήτηση το 2022, καθώς ο πληθωρισμός συνεχίζει να πιέζει τα πορτοφόλια των καταναλωτών», αναφέρει η IDC σε σχετικό report της, το οποίο επικαλείται ο ΣΕΠΕ. Οι αναλυτές της εταιρείας εκτιμούν ότι η μακροοικονομική αστάθεια θα συνεχίσει να εμποδίζει την ανάπτυξη της αγοράς smart home σε παγκόσμιο επίπεδο και το 2023.
Μειώθηκαν κατά 2,6% σε παγκόσμιο επίπεδο.
Αν και η παγκόσμια αγορά προβλέπεται να επιστρέψει σε ανάπτυξη το 2023, αυτή αναμένεται να παραμείνει σχετικά χαμηλή, με τις πωλήσεις να αυξάνονται σε ποσοστό της τάξης του 4,6%. Σύμφωνα με την ανάλυση της IDC, το μεγαλύτερο μέρος αυτής της ανάπτυξης θα προέρχεται από τις αναδυόμενες αγορές, καθώς και από την Κίνα. Αν και τα «έξυπνα» ηχεία αναμφισβήτητα βοήθησαν στην άνοδο των πωλήσεων στην κατηγορία των «έξυπνων» οικιακών συσκευών, η λάμψη αυτών των προϊόντων έχει σε μεγάλο βαθμό ξεθωριάσει για τους καταναλωτές σε ανεπτυγμένες αγορές, όπως οι ΗΠΑ και η Κίνα. Ως αποτέλεσμα, οι πωλήσεις τους αναμένεται να μειωθούν μακροπρόθεσμα. «Πλέον η ανάπτυξη της συγκεκριμένης προϊοντικής κατηγορίας θα στηρίζεται κυρίως σε αναδυόμενες αγορές και σε μέρη όπως η Ευρώπη, όπου η γλώσσα και η έλλειψη υπηρεσιών ήταν εμπόδιο στην υιοθέτηση στο παρελθόν», αναφέρουν οι αναλυτές της IDC. «Τα ακραία υψηλά επίπεδα αγορών, που έχουν σημειωθεί από την έναρξη της πανδημίας, πλησιάζουν στο τέλος τους για έξυπνα ηχεία, τηλεοράσεις και συσκευές ροής, καθώς η ζήτηση για αυτές τις κατηγορίες θα παραμείνει στάσιμη έως ότου η οικονομία δει κάποια βελτίωση, κάτι το οποίο αναμένεται το 2024», σχολιάζει η IDC. Στον αντίποδα, τα προϊόντα παρακολούθησης – ασφαλείας του σπιτιού, όπως «έξυπνες» κάμερες, κλειδαριές, καθώς και προϊόντα smart φωτισμού και ψυχαγωγίας βίντεο, θα κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο και θα έχουν τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης στην αγορά του smart home τα επόμενα χρόνια.