ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Προβληματισμός για την κατανάλωση μπύρας – Στροφή σε premium μάρκες

Ιδιοκτήτες καταστημάτων εστίασης του Ηρακλείου υπογραμμίζουν στο Cretalive ότι ο Ιούλιος εξελίχθηκε καλά, ενώ και ο Αύγουστος φαίνεται να δείχνει θετικά αποτελέσματα για την κατανάλωση.

No profile pic

Προβληματισμός επικρατεί στους κόλπους της ελληνικής αγοράς μπύρας καθώς το κενό που έχει δημιουργηθεί στην κατανάλωση, εξαιτίας των άστατων καιρικών συνθηκών του διμήνου Μαΐου – Ιουνίου δύσκολα θα αναπληρωθεί.

«Περιμέναμε ότι δεν θα ξεκινήσει καλά η χρονιά»

Παράγοντες της αγοράς εξηγούν στο Cretalive ότι αυτό δεν αποτελεί έκπληξη για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο νησί αλλά και για τα τοπικά καταστήματα εστίασης, μιας και η πορεία της αγοράς δεν ήταν η αναμενόμενη αρχές της φετινής σεζόν. 

Οι μήνες Μάϊος και Ιούνιος, που ουσιαστικά σηματοδοτούν και τους πρώτους μήνες της σεζόν, καταγράφουν παραδοσιακά την μεγαλύτερη δυναμική στην κατανάλωση από τους υπόλοιπους μήνες του έτους. 

Θετικά σχόλια για Ιούλιο και Αύγουστο

Ιδιοκτήτες καταστημάτων εστίασης του Ηρακλείου υπογραμμίζουν στο Cretalive ότι ο Ιούλιος εξελίχθηκε καλά, ενώ και ο Αύγουστος φαίνεται να δείχνει θετικά αποτελέσματα για την κατανάλωση. «Εκεί που φοβηθήκαμε ότι δεν θα πουλήσουμε ούτε μπουκάλι τα πράγματα εξελίσσονται καλά. Τουλάχιστον καλύτερα από το προηγούμενο διάστημα» λένε χαρακτηριστικά. Διευκρινίζουν όμως ότι θα φανεί εάν οι πωλήσεις Ιουλίου και Αυγούστου θα καλύψουν τις απώλειες των προηγούμενων μηνών.

«Ούτως ή άλλως η φετινή σεζόν δεν θα είναι αντίστοιχη των προσδοκιών του κλάδου και της αγοράς. Δύσκολα δηλαδή θα πιάσουμε τα νούμερα του 2022».

Τι προτιμούν οι καταναλωτές (εξάμηνο 2023 vs εξάμηνο 2022)

Το πληθωριστικό περιβάλλον έχει οδηγήσει τους καταναλωτές να στηρίζουν περισσότερο premium μάρκες μπύρας ή ακόμα και μπύρες που έχουν παραχθεί από μικροζυθοποιούς. Με βάση στοιχεία (Ιανουάριος - Ιούνιος 2022) από την αγορά οι πωλήσεις premium μαρκών μπύρας και μικροζυθοποιίας έχουν αυξηθεί κατά 8% και 26,4% αντίστοιχα σε αξία.

Ανθεκτική η αγορά μπύρας διεθνώς – Τι γίνεται σε Κίνα και ΗΠΑ

Ωστόσο, η εταιρεία ερευνών IWSR εκτιμά ότι φέτος, η κατηγορία της μπύρας θα παραμείνει ανοδική προβλέποντας αύξηση του όγκου μεταξύ 1% και 2%. Επίσης παρά την αβεβαιότητα που δημιουργείται από τις συνεχιζόμενες μακροοικονομικές και γεωπολιτικές προκλήσεις, και πολλές είναι οι αγορές που είναι αντιμέτωπες με κρίση του κόστους ζωής, η μπύρα θα παραμείνει σε μεγάλο βαθμό ανθεκτική.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι η Κίνα, που αποτελεί την μεγαλύτερη αγορά μπύρας παγκοσμίως, παρουσίασε χαμηλές επιδόσεις πέρυσι, λόγω της επιστροφής σε αυστηρούς όρους καραντίνας. Στις ΗΠΑ, στοιχεία του 2022 δείχνουν ότι ενώ η συνολική αγορά της μπύρας συνεχίζει να ανακάμπτει από τις απώλειες της πανδημίας, οι εισαγωγές (με ηγέτιδα τη μεξικάνικη μπύρα) παρουσίασαν θετικά κέρδη όγκου (4%) για το έτος.  

 

 

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση