ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς θα φορολογηθείτε αν χρησιμοποιείτε εταιρικά αυτοκίνητα

Δεν αποτελεί εισόδημα, προς έναν εργαζόμενο ή εταίρο ή μέτοχο η παραχώρηση ενός οχήματος μηδενικών ή χαμηλών ρύπων έως 50 g. CO2 ανά km, με Λιανική Τιμή Προ Φόρων (ΛΤΠΦ) έως 40.000 ευρώ

No profile pic

Του Κοκολάκη Κ. Γρηγόρη επιστημονικού συνεργάτη μας*


Απαντήσεις σε απλές οικονομικές ερωτήσεις


Τι άλλαξε με τον νέο νόμο στην φορολόγηση χρήσης των εταιρικών αυτοκινήτων;

Με τον νέο νόμο έχουμε νέες διατάξεις που αλλάζουν όσα ξέραμε για την φορολόγηση της χρήσης των εταιρικών αυτοκινήτω.

Ποιες είναι αυτές;

Δεν φορολογείτε η παροχή χρήσης ενός οχήματος που είναι απαραίτητη για την εκτέλεση της εργασίας τους με Λιανική Τιμή Πώλησης προ Φόρων έως 17.000 ευρώ.

Ο νόμος δεν κάνει διάκριση και η απαλλαγή του φόρου ισχύει για όλα τα πρόσωπα χωρίς εξαιρέσεις, δηλαδή περιλαμβάνει εργαζόμενους, εταίρους και μετόχους.

Τα οχήματα που δεν παραχωρούνται αποκλειστικά για επαγγελματικούς σκοπούς αλλά ως παροχή (ως bonus ) φορολογούνται;

Ο νόμος ρητά ορίζει ότι σε αυτήν την περίπτωση για αυτόν που χρησιμοποιεί εταιρικό αυτοκίνητο ως παροχή προκύπτει εισόδημα χωρίς μάλιστα να κάνει διάκριση αν αυτό δίδετε σε εργαζόμενο ή εταίρο ή μέτοχο και , για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα εντός του φορολογικού έτους

Πως υπολογίζεται ο φόρος αυτός;

Ο φόρος υπολογίζεται με βάση κλίμακα ως ποσοστό της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων (ΛΤΠΦ) του οχήματος και ξεκινάει από τέσσερα τοις εκατό (4%) της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα, για οχήματα με ΛΤΠΦ από 0 έως 14.000 ευρώ και φτάνει το είκοσι τοις εκατό (20%) της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα, για οχήματα με ΛΤΠΦ πλέον των 30.001 ευρώ

Έχει σημασία αν το αυτοκίνητο το έχω αγοράσει ή το έχω ενοικιάσει;

Όχι για αυτόν που χρησιμοποιεί το αυτοκίνητα θα δηλωθεί το αναλογούν επιπλέον ετήσιο εισόδημα, ανεξάρτητα αν το όχημα ανήκει στην επιχείρηση ή είναι μισθωμένο με οποιονδήποτε τρόπο στα ανωτέρω πρόσωπα.

Μπορώ να δηλώσω ότι το ίδιο αυτοκίνητο το χρησιμοποιούν ταυτόχρονα περισσότεροι από ένας άνθρωπος;

Όχι το ποσοστό καθενός οχήματος δεν επιμερίζεται σε περισσότερα του ενός πρόσωπα.

Η αξία της παραχώρησης του οχήματος μειώνεται βάσει παλαιότητας

Ναι ως εξής: Για 0-2 έτη καμία μείωση . Για 3-5 έτη μείωση δέκα τοις εκατό (10%)

Για 6-9 έτη μείωση είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) και τέλος

Από 10 έτη και μετά μείωση πενήντα τοις εκατό (50%).

Υπάρχουν κίνητρα για ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα

Ναι δεν αποτελεί εισόδημα η παραχώρηση ενός οχήματος μηδενικών ή χαμηλών ρύπων έως 50 g. CO2 ανά km, με Λιανική Τιμή Προ Φόρων (ΛΤΠΦ) έως 40.000 ευρώ, προς έναν εργαζόμενο ή εταίρο ή μέτοχο από ένα φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα ενός φορολογικού έτους, με στόχο να δοθεί κίνητρο στις επιχειρήσεις να προβούν στην αγορά μη ρυπογόνων οχημάτων. Επιπλέον, χορηγείται έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων, κατά το χρόνο πραγματοποίησης της δαπάνης, προσαυξημένης κατά 30%: α) για τις περιπτώσεις δαπανών μίσθωσης εταιρικών οχημάτων μηδενικών ή χαμηλών ρύπων έως 50 g. CO2 ανά km με μέγιστη ΛΤΠΦ έως 40.000 ευρώ και β) για τη δαπάνη αγοράς, εγκατάστασης και λειτουργίας δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης οχημάτων μηδενικών ή χαμηλών ρύπων έως 50 g. CO2 ανά km.

Ο Κοκολάκης Γρηγόρης είναι Λογιστής Οικονομολόγος Σύμβουλος οικονομικού προγραμματισμού με Master στην Διοίκηση Επιχειρήσεων



Γενικός Διευθυντής της Εταιρίας tax-profit.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση