ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς οι χαρτοσακούλες έγιναν είδος πολυτελείας

Στον καιρό του Instagram

Πώς οι χαρτοσακούλες έγιναν είδος πολυτελείας

Αν κανείς μπει στο μετρό σε οποιαδήποτε από τις ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις, αυτό τον καιρό, θα πιστέψει ότι οι fashionistas ξαφνικά κέρδισαν το λαχείο. Όλοι φαίνεται να κρατούν μια χάρτινη τσάντα από την Chanel, την Prada ή τη Louis Vuitton. Στην πραγματικότητα, δεν έχουν κάνει μια στάση για ψώνια πριν από τη δουλειά. Οι περισσότεροι κουβαλούν μέσα σε αυτές τις τσάντες το ταπεράκι με το μεσημεριανό τους.

Οι χάρτινες σακούλες των οίκων μόδας έχουν γίνει ξαφνικά «must», καθώς ακόμα και η Kim Kardashian, που κανονικά φωτογραφίζεται με Birkin αξίας δεκάδων χιλιάδων δολαρίων, εμφανίστηκε με μία τέτοια στο σόου της Balenciaga στο Λος Άντζελες.
 


Από πού προέρχονται όλες αυτές οι χάρτινες σακούλες; Στο eBay, οι άδειες τσάντες από οίκους όπως οι Chanel και Balmain φτάνουν έως και τα 75 ευρώ. Για να αγοράσει κανείς μία σακούλα της Hermes πρέπει να δώσει τουλάχιστον 50 ευρώ, ενώ ένα άδειο κουτί του οίκου ξεκινά από τα 230 ευρώ. Ένα σετ από σακούλες οκτώ διαφορετικών brands, όπως Gucci, Burberry και La Mer ξεκινά από τα 130 ευρώ, σύμφωνα με τον Guardian.

 

Βέβαια, στην περίπτωση της χαρτοσακούλας της Kardashian, τα πράγματα δεν ήταν όπως ακριβώς φαίνονταν. Όπως αποδείχθηκε εκ των υστέρων, η τσάντα αυτή ήταν μία συνεργασία μεταξύ της Balenciaga και της Erewhon, μιας αλυσίδας ακριβών μανάβικων που είναι η νέα μανία όσων προσέχουν την υγεία τους στις ΗΠΑ.

Ασφαλώς, οι αναγνωρίσιμες χαρτοσακούλες που λειτουργούν σαν σύμβολο του στάτους δεν είναι κάτι νέο. Η αλυσίδα πολυκαταστημάτων Bloomingdale’s κυκλοφόρησε την χάρτινη «Little Brown Bag» της το 1973. Συμβολίζοντας ένα πολυτελές lifestyle έγινε περιζήτητη και έτσι το 1995 κυκλοφόρησε και η πλαστική εκδοχή της.

Για τους καταναλωτές που πληρώνουν για να αγοράσουν μια μεταχειρισμένη χαρτοσακούλα της Chanel στο eBay, υπάρχουν διάφοροι λόγοι. Κάποιοι θέλουν να την στολίσουν στο σπίτι τους, όπως οι γιαγιάδες τους στόλιζαν κάποτε τα καλά τους πιάτα. Άλλοι θέλουν να δημιουργήσουν μια ψευδαίσθηση πλούτου, είτε όταν περπατούν στον δρόμο είτε όταν φωτογραφίζονται για τα social media.

Το Instagram και το Tiktok είναι γεμάτα με βίντεο όπου influencers κάνουν το περίφημο «unboxing», ανοίγουν δηλαδή με θεατρικότητα τα πακέτα από τις πιο πρόσφατες αγορές τους.

Κάποιοι αγοράζουν αληθινές χαρτοσακούλες για να συνοδεύσουν μία τσάντα-μαϊμού την οποία σκοπεύουν να κάνουν δώρο. Άλλοι έχουν αγοράσει μία αυθεντική τσάντα σε κάποιο σάιτ μεταπώλησης και θέλουν την αληθινή χαρτοσακούλα για να την δωρίσουν.

Στο TikTok θα βρει κανείς ακόμα και βιντεάκια για το πώς μπορεί να κάνει την χαρτοσακούλα του πιο ανθεκτική, τυλίγοντάς την με πλαστικό.


Πηγή: moneyreview.gr 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση