Πώς μπορείτε να «κλείσετε» το μπλοκάκι

Το κύμα «του ακυρώνω το μπλοκάκι» είναι απολύτως δικαιολογημένο. Με το νέο σύστημα, η επιβάρυνση για κάθε ποσό που θα λαμβάνεται με απόδειξη παροχής υπηρεσιών ξεκινά από το 43%.

Μεγαλώνουν, όσο περνούν οι μέρες, οι «ουρές» στα μητρώα των Δ.Ο.Υ όσων σπεύδουν να ακυρώσουν τα μπλοκάκια τους για να γλιτώσουν το διπλό χαράτσι του φόρου και υποχρεωτικής ασφαλιστικής εισφοράς 26,95% που επιβάλλει το νέο ασφαλιστικό.

Η υποχρεωτική ασφάλιση από κάθε εισόδημα που προέρχεται από επιχειρηματική δραστηριότητα γίνεται διπλή. Είναι τυχερός-άτυχος και έχει παράλληλο εισόδημα από μισθωτή εργασία οπότε λογικά πληρώνει ήδη ασφαλιστικές εισφορές. 

Το κύμα «του ακυρώνω το μπλοκάκι» είναι απολύτως δικαιολογημένο. Με το νέο σύστημα, η επιβάρυνση για κάθε ποσό που θα λαμβάνεται με απόδειξη παροχής υπηρεσιών ξεκινά από το 43%. 

Από το ποσό θα πρέπει να αποδίδεται το 26,95% και του ποσού που απομένει θα επιβάλλεται και ο φόρος εισοδήματος ο οποίος με βάση την ενιαία φορολογική κλίμακα θα κλιμακώνεται από 22% για εισοδήματα έως 20.000 ευρώ μέχρι και 45% για εισοδήματα πάνω από 40.000 ευρώ για το συνολικό εισόδημα που προέρχεται από επιχειρηματική δραστηριότητα. 

Αυτό σημαίνει ότι για μηνιαία μικτή αμοιβή 1000 ευρώ στον φορολογούμενο θα μένουν καθαρά και 570 ευρώ ενώ τα 430 θα πηγαίνουν για φόρους και ασφαλιστικές εισφορές. Τούτο χωρίς να υπολογίζουμε και το ειδικό τέλος αλληλεγγύης των 650 ευρώ το οποίο καταβάλλεται εφάπαξ με την εκκαθάριση της δήλωσης 

Σε απόφαση του ΓΓΔΕ κ Γιώργου Πιτσιλή προβλέπεται ότι οι φορολογούμενοι μπορούν να υποβάλουν στην Δ.Ο.Υ. της έδρας της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας δήλωση διακοπής εργασιών εντός 30 ημερών από την ημερομηνία του πραγματικού χρόνου παύσης των εργασιών τους. 

Σε περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής της δήλωσης θα επιβάλλεται πρόστιμο 100 ευρώ και η διαδικασία διακοπής εργασιών θα προχωρά σύμφωνα με τα οριζόμενα στην απόφαση. 

Αυτό σημαίνει ότι η διακοπή μπορεί να γίνει μέχρι και 30 ημέρες μετά την έκδοση του τελευταίου παραστατικού συναλλαγής . Στην περίπτωση της παροχής υπηρεσιών αυτό σημαίνει 30 ημέρες μετά την έκδοση της τελευταίας απόδειξης παροχής υπηρεσιών 

Πως κάνουμε διακοπή  

Η διαδικασία της διακοπής δραστηριότητας είναι σχετικά απλή και μπορεί να τελειώσει αυθημερόν αν κάποιος είναι «φορολογικά εντάξει». 

Αυτό σημαίνει να έχει σωστά ενημερωμένο βιβλίο εσόδων-εξόδων, να έχει κάνει όλες τις περιοδικές καταστάσεις πελατών και προμηθευτών, να μην έχει λάθη ή παραλείψεις στις εκδοθείσες αποδείξεις και φυσικά να μην χρωστά φόρους εισοδήματος ΕΝΦΙΑ και ΦΠΑ. 

Στην συνέχει πρέπει να προσέλθει στην υπηρεσία μητρώου της Δ.Ο.Υ. με την αστυνομική του ταυτότητα ή να στείλει εξουσιοδοτημένο άτομο με εξουσιοδότηση θεωρημένη με το γνήσιο της υπογραφής του από ΚΕΠ ή Αστυνομία.

Από εκεί και πέρα οι διαδικασίες είναι τέσσερις: 

1. Η συμπλήρωση του εντύπου Μ4. Η συμπλήρωση του εντύπου δεν παρουσιάζει καμία δυσκολία, αφού αφορά προσωπικά στοιχεία και την αιτία της διακοπής όπου μπορείτε να αναγράψετε απλά «παύση εργασιών». Σημειώνουμε εδώ, ότι για να είναι εμπρόθεσμη η δήλωση διακοπής εργασιών η ένδειξη «Ημερ/νια Διακοπής», δεν θα πρέπει να είναι μεγαλύτερη των 30 ημερών από την ημέρα της επίσκεψης σας στη Δ.Ο.Υ, για τη δήλωση της διακοπής. 

2. Το τμήμα μητρώου όπου κατατίθεται το έντυπο Μ4, ελέγχει τα στοιχεία και δίδει στον φορολογούμενο ένα έντυπο με το οποίο θα πρέπει να περάσει από τα τμήματα της Εφορίας (ορίζονται στο έντυπο που δίνει το Μητρώο) και να μαζέψει τις απαραίτητες υπογραφές, με τελευταίο το τμήμα του πρώην ΚΦΑΣ ή ΚΒΣ όπου αν έχετε -έστω και πλήρως χρησιμοποιημένα θεωρημένα (τρυπημένα) μπλοκ ή τιμολόγια κλπ- θα πρέπει να συμπληρώσετε το Έντυπο Β1.

3. Στα τμήματα της Δ.Ο.Υ που θα «επισκεφτείτε», είναι πιθανόν να περιλαμβάνεται και το Τμήμα Ελέγχου της Δ.Ο.Υ, όπου μπορεί να ζητηθεί να συμπληρώσετε μια υπεύθυνη δήλωσή του με τα παρακάτω δεδομένα: «ότι κατά την ημέρα αυτή η επιχείρηση δεν διαθέτει πάγια στοιχεία και η επιχείρηση επίσης ΔΕΝ διαθέτει επαγγελματικό αυτοκίνητο» όπως επίσης και τα στοιχεία της επαγγελματικής σας έδρας.

4. Μετά το «πέρασμα» από τα τμήματα καταλήγετε και πάλι στο τμήμα Μητρώου, όπου γίνεται η διακοπή των εργασιών και λαμβάνετε τη σχετική Βεβαίωση Διακοπής.

Αν πάντως έχετε αμφιβολίες ή ελλείψεις στα βιβλία σας απευθυνθείτε σε ένα φοροτεχνικό για να τα καλύψετε γιατί κάθε σφάλμα στο γκισέ της εφορίας τιμωρείται με πρόστιμο.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ