ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πως κατάφερε η ΚΡΙ ΚΡΙ να αυξήσει μερίδια και εξαγωγές

Αύξηση τζίρου αλλά μείωση περιθωρίου κέρδους

Πως κατάφερε η ΚΡΙ ΚΡΙ να αυξήσει μερίδια και εξαγωγές

Διψήφια αύξηση (22,6%), ξεπερνώντας τα €46 εκατ, έκλεισε το εννεάμηνο για την ΚΡΙ ΚΡΙ στην ελληνική αγορά γιαουρτιού.

Όπως σημειώνει η γαλακτοβιομηχανία η τρέχουσα συγκυρία (υψηλός πληθωρισμός), έχει προκαλέσει αναταράξεις στο σύνολο της αγοράς και πλέον, με βάση τα στοιχεία IRI σε αξία για το εννεάμηνο του 2022, η συνολική αξία της αγοράς γιαουρτιού βρίσκεται σε θετικό έδαφος +1,4% παρά την πτώση της σε όγκο. 
 

Αύξηση τζίρου αλλά μείωση περιθωρίου κέρδους

Ο τζίρος της ΚΡΙ ΚΡΙ στο εννεάμηνο έκλεισε με αύξηση 24,5% στα €137,26 εκατ., ενώ οι υψηλές τιμές των υλικών και της ενέργειας οδήγησαν στη μείωση των περιθωρίων κέρδους, ως αποτέλεσμα της συνειδητής απόφασης της εταιρείας, στη δύσκολη αυτή περίοδο να δείξει έμπρακτα τη στήριξη της σε καταναλωτές, κτηνοτρόφους και εργαζόμενους.

Στον κλάδο γιαουρτιού, συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 26,6% σε αξία και 16,5% σε όγκο. 
 

Γιατί μειώθηκε το περιθώριο κέρδους 

Οι υψηλές τιμές των υλικών και της ενέργειας οδήγησαν στη μείωση των περιθωρίων κέρδους, ως αποτέλεσμα της συνειδητής απόφασης της εταιρίας, στη δύσκολη αυτή περίοδο να δείξει έμπρακτα τη στήριξη της σε καταναλωτές, κτηνοτρόφους και εργαζόμενους. 

Σε ό,τι αφορά τους καταναλωτές, έγινε προσπάθεια για συγκράτηση των τιμών πώλησης των προϊόντων γιαούρτης και παγωτού, παρά την εκτίναξη στις τιμές πρώτων υλών, μεταφορών και ενέργειας.

Στους συνεργαζόμενους παραγωγούς - κτηνοτρόφους η ΚΡΙ ΚΡΙ παρείχε δίκαιη αμοιβή στους παραγωγούς γάλακτος προσφέροντας ανταγωνιστικές τιμές αγοράς για το φρέσκο γάλα.

Επιπλέον παρείχε οριζόντια στήριξη των εργαζομένων με "επιδόματα ακρίβειας" και στοχευμένες μισθολογικές αυξήσεις σε χαμηλόμισθα στρώματα.

Τέλος σε ό,τι αφορά τον τομέα του περιβάλλοντος και την εξοικονόμηση ενέργειας, η γαλακτοβιομηχανία επένδυσε σε μονάδα βιοαερίου και φωτοβολταϊκού πάρκου με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και παράλληλα την ενεργειακή εξοικονόμηση και τη συγκράτηση του κόστους των παραγόμενων προϊόντων

 

Αύξηση εξαγωγών

Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσιάζουν ισχυρή διψήφια ανάπτυξη, +30,2%, ξεπερνώντας τα €54 εκατ., με την αγορά της Ιταλίας, που αυξήθηκε κατά 38,5% να δίνει σημαντική ώθηση στον τομέα των εξαγωγών. Ακολουθεί το Ηνωμένο Βασίλειο, με αύξηση 20% και άλλες χώρες όπως η Σουηδία, η Γερμανία και η Αυστρία. 

Σημειώνεται ότι στο δεκάμηνο, οι πωλήσεις γιαουρτιού στο εξωτερικό συνεχίζουν με αντίστοιχο ρυθμό ανάπτυξης, που ξεπερνά το +31%.

Ορισμένες υποκατηγορίες της αγοράς όπως αυτές των παιδικών, των βρεφικών και των λειτουργικών γιαουρτιών, στις οποίες η ΚΡΙ-ΚΡΙ έχει ισχυρή παρουσία, παρουσιάζουν υψηλή ανελαστικότητα, με αποτέλεσμα η πτώση τους να είναι πολύ περιορισμένη ή και να ενισχύονται. 

 

Ενισχύεται το μερίδιο αγοράς των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας

Με βάση στοιχεία της IRI, το μερίδιο αγοράς των γιαουρτιών ΚΡΙ-ΚΡΙ διαμορφώνεται πλέον σε 17,1%, αυξημένο κατά 0,7 ποσοστιαίες μονάδες, σε αξία για το εννεάμηνο. Παράλληλα, την δεδομένη περίοδο αναδεικνύεται η τάση ενίσχυσης του μεριδίου αγοράς των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, αποτέλεσμα της στροφής των καταναλωτών σε value for money προϊόντα. 

Από αυτή την τάση αναμένεται να προκύψει όφελος για την ΚΡΙ-ΚΡΙ, μιας και αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας. Πλέον, στο δεκάμηνο η ανάπτυξη των εγχώριων πωλήσεων γιαουρτιού ξεπερνά το +23%.

 

Αυξήθηκε οριακά το μερίδιο στο παγωτό

Σε ό,τι αφορά τον τομέα του παγωτού στην Ελλάδα, οι πωλήσεις της ΚΡΙ-ΚΡΙ εμφάνισαν διψήφια αύξηση της τάξεως του +13,1%. Για την άνοδο αυτή, σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε, κυρίως, η επέκταση του δικτύου πωλήσεων και το λανσάρισμα της νέας σειράς premium παγωτών Master Rich, σε συνδυασμό με την ενίσχυση των τουριστικών ροών από το εξωτερικό. 

Το μερίδιο αγοράς των παγωτών ΚΡΙ-ΚΡΙ αυξήθηκε κατά 0,6 ποσοστιαίες μονάδες σε όγκο (15,6%) και μειώθηκε κατά -0,1 ποσοστιαία μονάδα σε αξία (15,8%), όπως προκύπτει από στοιχεία της NielsenIQ για το οκτάμηνο του 2022.


 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση