ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς η TN θα μπορούσε να αλλάξει για πάντα τη διαδικτυακή διαφήμιση

Meta, Alphabet και Amazon στοιχηματίζουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα είναι τελικά ο πυρήνας των επιχειρήσεων τους.

Πώς η TN θα μπορούσε να αλλάξει για πάντα τη διαδικτυακή διαφήμιση

Λίγο αφότου το ChatGPT κυκλοφόρησε στην αγορά πέρυσι και μπήκε αμέσως στα πρωτοσέλιδα για την ικανότητά του να εμφανίζεται ως άνθρωπος απαντώντας σε ερωτήματα των χρηστών, ο βετεράνος του ψηφιακού μάρκετινγκ Shane Rasnak άρχισε να πειραματίζεται.

Ως κάποιος που είχε μια καριέρα στη δημιουργία διαδικτυακών διαφημιστικών καμπανιών για πελάτες, ο Rasnak είδε πώς η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να μεταμορφώσει τον κλάδο του. 

Ο Rasnak είπε ότι οι δουλειές που θα του έπαιρναν 30 λεπτά έως μία ώρα, είναι τώρα έργα 15 λεπτών. Και αυτό είναι μόνο η αρχή, όπως μεταδίδει το CNBC.

Ο ίδιος παίζει επίσης με εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης όπως το Midjourney, το οποίο μετατρέπει τις προτροπές που βασίζονται σε κείμενο σε εικόνες, καθώς προσπαθεί να ονειρευτεί συναρπαστικά γραφικά που θα συνοδεύουν τις διαφημίσεις του Facebook. Το λογισμικό είναι ιδιαίτερα βολικό για κάποιον χωρίς υπόβαθρο γραφικού σχεδιασμού, είπε ο Rasnak, και μπορεί να βοηθήσει μαζί με δημοφιλή εργαλεία επεξεργασίας γραφικών από την Canva και την Adobe Photoshop.

Ενώ όλα είναι ακόμα καινούργια, ο Rasnak είπε ότι η γενετική τεχνητή νοημοσύνη είναι «σαν την έλευση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης» όσον αφορά τον αντίκτυπό της στη βιομηχανία ψηφιακών διαφημίσεων. Το Facebook και το Twitter έδωσαν τη δυνατότητα στους διαφημιστές να στοχεύουν καταναλωτές με βάση τις προτιμήσεις, τους φίλους και τα ενδιαφέροντά τους, και η γενετική τεχνητή νοημοσύνη τους δίνει τώρα τη δυνατότητα να δημιουργούν προσαρμοσμένα μηνύματα και γραφικά για τη δημιουργία καμπανιών.

Meta, Alphabet και Amazon, οι ηγέτες της διαδικτυακής διαφήμισης, στοιχηματίζουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα είναι τελικά ο πυρήνας των επιχειρήσεων τους. Έκαναν πρόσφατα το ντεμπούτο τους σε προϊόντα ή ανακοίνωσαν σχέδια να αναπτύξουν διάφορα εργαλεία για να βοηθήσουν τις εταιρείες να δημιουργούν πιο εύκολα μηνύματα, εικόνες και ακόμη και βίντεο για τις αντίστοιχες πλατφόρμες τους.

Τα προϊόντα τους είναι ως επί το πλείστον ακόμη σε δοκιμαστικές φάσεις και, σε ορισμένες περιπτώσεις, έχουν επικριθεί ότι εισήχθησαν εσπευσμένα στην αγορά, αλλά οι ειδικοί στις διαφημίσεις είπαν στο CNBC ότι, συνολικά, η γενετική τεχνητή νοημοσύνη αντιπροσωπεύει το επόμενο λογικό βήμα στη στοχευμένη διαδικτυακή διαφήμιση.

«Αυτό θα έχει σεισμικό αντίκτυπο στην ψηφιακή διαφήμιση», δήλωσε η Cristina Lawrence, εκτελεστική αντιπρόεδρος εμπειρίας καταναλωτών και περιεχομένου στη Razorfish, μια εταιρεία ψηφιακού μάρκετινγκ που ανήκει στον διαφημιστικό γίγαντα Publicis Groupe.

«Εξατομίκευση σε κλίμακα»

Καθώς αυτές οι νέες προσφορές βελτιώνονται με την πάροδο του χρόνου, μια εταιρεία ποδηλάτων, για παράδειγμα, θα μπορούσε θεωρητικά να στοχεύσει χρήστες του Facebook στη Γιούτα δείχνοντας γραφικά που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη ανθρώπων που κάνουν ποδήλατο στα φαράγγια της ερήμου, ενώ στους χρήστες στο Σαν Φρανσίσκο θα μπορούσαν να εμφανιστούν ποδηλάτες πάνω από τη γέφυρα Golden Gate, προβλέπουν οι ειδικοί στις διαφημίσεις. Το κείμενο της διαφήμισης θα μπορούσε να προσαρμοστεί με βάση την ηλικία και τα ενδιαφέροντα του ατόμου.

Ο Jay Pattisall, αναλυτής της Forrester, είπε ότι πολλά σημαντικά ζητήματα εμποδίζουν τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη να έχει σημαντικό άμεσο αντίκτυπο στον κλάδο των διαδικτυακών διαφημίσεων.

Το ένα είναι η ασφάλεια της μάρκας. Οι εταιρείες δεν νιώθουν άνετα να αναθέτουν εκστρατείες εξωτερικής ανάθεσης σε παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη, η οποία μπορεί να δημιουργήσει γραφικά και φράσεις που αντικατοπτρίζουν ορισμένες προκαταλήψεις ή είναι προσβλητικές και μπορεί να είναι ανακριβείς.

Νωρίτερα αυτό το έτος, το Bloomberg News διαπίστωσε ότι οι εικόνες που δημιουργήθηκαν από την τεχνητή νοημοσύνη από το δημοφιλές εργαλείο Stable Diffusion παρήγαγαν γραφικά που αντανακλούσαν μια σειρά στερεότυπων, δημιουργώντας εικόνες ανθρώπων με πιο σκούρες αποχρώσεις δέρματος όταν τροφοδοτούνταν με προτροπές όπως «εργάτης στη βιομηχανία φαστ φουντ» και συσχετίζοντας πιο ανοιχτόχρωμους τόνους δέρματος με υψηλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας.

Υπάρχουν επίσης πιθανά νομικά ζητήματα όσον αφορά τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης που τροφοδοτείται από μοντέλα που έχουν εκπαιδευτεί σε δεδομένα που έχουν «απομακρυνθεί από το διαδίκτυο», είπε ο Pattisall. Το Reddit, το Twitter και το Stack Overflow δήλωσαν ότι θα χρεώσουν τις εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης για τη χρήση των δεδομένων στις πλατφόρμες τους.

Ένας εκπρόσωπος της Meta είπε σε ένα email ότι η εταιρεία έχει κάνει εκτενή έρευνα για να προσπαθήσει να μετριάσει την προκατάληψη στα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης της. Επιπλέον, η εταιρεία είπε ότι διαθέτει εργαλεία ασφάλειας επωνυμίας που προορίζονται να δώσουν στους διαφημιστές περισσότερο έλεγχο σχετικά με το πού εμφανίζονται οι διαφημίσεις τους στο διαδίκτυο και θα αφαιρέσει οποιοδήποτε περιεχόμενο που δημιουργείται από AI που παραβιάζει τους κανόνες της. 

Ο εκπρόσωπος της Meta πρόσθεσε ότι καθώς νέα chatbot και άλλα αυτοματοποιημένα εργαλεία έρχονται στην αγορά, «η βιομηχανία θα πρέπει να βρει τρόπους να αντιμετωπίσει νέες προκλήσεις για την υπεύθυνη ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης στην παραγωγή» και «η Meta σκοπεύει να παραμείνει στην πρώτη γραμμή αυτού του έργου».


Πηγή: moneyreview.gr 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση