Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Σεπτέμβριος 2021 | Σεπτέμβριος 2020 | Σεπτέμβριος 2019 | Μεταβολή 2021/2020 | Μεταβολή 2021/2019 | |
Καινούργια επιβατικά | 6.612 | 7.107 | 5.899 | -7,0% | +12,1% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 1.012 | 625 | 517 | +61,9% | +95,7% |
Καινούργια λεωφορεία | 38 | 31 | 12 | +22,6% | +216,7% |
Ιανουάριος - Σεπτέμβριος 2021 | Ιανουάριος - Σεπτέμβριος 2020 | Ιανουάριος - Σεπτέμβριος 2019 | Μεταβολή Ιαν.-Σεπ. 2021/2020 | Μεταβολή Ιαν.-Σεπ. 2021/2019 | |
Καινούργια επιβατικά | 81.758 | 60.046 | 92.772 | +36,2% | -11,9% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 8.443 | 5.385 | 6.294 | +56,8% | +34,1% |
Καινούργια λεωφορεία | 317 | 232 | 293 | +36,6% | +8,2% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως το Σεπτέμβριο, έχει ως εξής:
Segment | Σεπτέμβριος 2021 | Σεπτέμβριος 2020 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος -Σεπτέμβριος 2021 | Ιανουάριος -Σεπτέμβριος 2020 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 7,8% | 9,7% | -1,9 | 10,2% | 9,2% | +0,9 |
A-SUV | 1,9% | 2,4% | -0,6 | 1,3% | 1,6% | -0,3 |
A TOTAL | 9,6% | 12,2% | -2,5 | 11,5% | 10,8% | +0,7 |
B | 29,7% | 25,6% | +4,1 | 27,9% | 28,8% | -0,9 |
B-SUV | 21,3% | 19,8% | +1,5 | 21,4% | 18,7% | +2,7 |
B TOTAL | 51,0% | 45,4% | +5,6 | 49,3% | 47,5% | +1,9 |
C | 12,6% | 16,4% | -3,8 | 12,8% | 13,8% | -1,0 |
C-SUV | 18,8% | 20,9% | -2,1 | 20,2% | 21,6% | -1,4 |
C TOTAL | 31,4% | 37,3% | -5,9 | 32,9% | 35,4% | -2,4 |
D | 2,9% | 1,5% | +1,4 | 1,9% | 1,5% | +0,4 |
D-SUV | 3,4% | 2,4% | +1,0 | 2,6% | 2,6% | -0,1 |
D TOTAL | 6,3% | 3,9% | +2,4 | 4,4% | 4,1% | +0,3 |
E | 0,1% | 0,2% | +0,0 | 0,1% | 0,2% | -0,1 |
E-SUV | 0,5% | 0,3% | +0,2 | 0,4% | 0,3% | +0,1 |
E TOTAL | 0,6% | 0,4% | +0,2 | 0,5% | 0,5% | +0,0 |
F-G | 0,1% | 0,0% | +0,0 | 0,0% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,1% | 0,2% | -0,1 | 0,1% | 0,2% | +0,0 |
F-G TOTAL | 0,2% | 0,2% | +0,0 | 0,2% | 0,2% | -0,1 |
SPORTS | 0,2% | 0,2% | +0,0 | 0,2% | 0,2% | +0,0 |
MPV | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,5% | 0,3% | +0,2 | 0,9% | 1,2% | -0,3 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 | |
(Εκ των οποίων SUV | 46,0% | 46,0% | -0,1 | 45,9% | 44,9% | +1,0) |
Σεπτέμβριος 2021 | Σεπτέμβριος 2020 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2021 | Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2020 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Ιουν. ‘21* | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Ιουν. ‘20* | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | |
Βενζίνη | 46,7% | 51,0% | -4,4 | 51,0% | 56,8% | -5,8 | 41,9% | 52,1% | -10,2 |
Πετρέλαιο | 15,5% | 24,4% | -8,9 | 17,8% | 26,4% | -8,6 | 21,7% | 29,7% | -8,0 |
Υβριδικά (HEV) | 25,4% | 18,0% | +7,5 | 22,3% | 13,3% | +9,1 | 18,8% | 9,5% | +9,4 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 8,8% | 3,4% | +5,4 | 5,9% | 1,5% | +4,4 | 15,0% | 6,9% | +8,0 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 1,8% | 1,8% | +0,1 | 1,3% | 1,7% | -0,4 | 2,5% | 1,7% | +0,7 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 1,8% | 1,4% | +0,4 | 1,6% | 0,2% | +1,4 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Αύγουστο ως εξής:
Αύγουστος 2021 | Αύγουστος 2020 | Μεταβολή | Ιανουάριος –Αύγουστος 2021 | Ιανουάριος –Αύγουστος 2020 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 622.993 | 769.639 | -19,1% | 6.807.706 | 6.124.055 | +11,2% |
ΕΕ 14(2) | 526.791 | 673.687 | -21,8% | 5.979.087 | 5.402.874 | +10,7% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 656.677 | 797.299 | -17,6% | 7.087.584 | 6.352.231 | +11,6% |
Ελλάδα | 6.198 | 6.853 | -9,6% | 75.146 | 52.939 | +41,9% |
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.