«Μαχαίρι» κατά 32,5% στις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών

Με τις προτεινόμενες αλλαγές το κόστος ανά έτος, υποχωρεί περίπου στα 13 εκατ. ευρώ από 40 εκατ. ευρώ που ήταν μέχρι σήμερα

Δραστική περικοπή του κόστους επιδότησης των άγονων γραμμών κατά 32,5% ανά έτος, αλλά και κατάργηση "νεκρών" δρομολογίων και αεροπορικών συνδέσεων, προβλέπει το σχέδιο της υπουργικής απόφασης Σπίρτζη, με την οποία παρατείνεται η υποχρέωση της δημόσιας υπηρεσίας για τις 28 άγονες γραμμές. 

Με τις προτεινόμενες αλλαγές το κόστος ανά έτος, υποχωρεί περίπου στα 13 εκατ. ευρώ από 40 εκατ. ευρώ που ήταν μέχρι σήμερα. Η νέα τιμολογιακή πολιτική που χαράσσει το υπουργείο για τις άγονες γραμμές, θα ξεκινήσει να ισχύει από την 1 Οκτωβρίου 2016 έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2020.

"Δεν κόπηκε και δε θα κοπεί καμιά άγονη αεροπορική γραμμή, κόβεται η σπατάλη», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών Μεταφορών Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, απαντώντας στη Βουλή σε επίκαιρη επερώτηση οκτώ βουλευτών της ΝΔ που τον κατηγορούσαν για απίστευτες καθυστερήσεις στην προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού. Όπως σημείωσε «τα χρήματα που έδινε ο Έλληνας φορολογούμενος σε αυτές τις γραμμές ήταν περισσότερα από το να πάει κανείς στη Νέα Υόρκη και να γυρίσει», προσθέτοντας ότι θα διατηρηθούν οι συχνότητες των δρομολογίων που εξυπηρετούν πραγματικές μετακινήσεις και ανάγκες, σε τρεις ζώνες κατ' ελάχιστον με τρία δρομολόγια την εβδομάδα τους χειμερινούς μήνες, τα οποία θα αυξάνονται προοδευτικά τους εαρινούς μήνες και ακόμη περισσότερο το καλοκαίρι. «Προκηρύξατε διαγωνισμό για τις ίδιες 28 γραμμές και δώσατε 20 εκατ. ευρώ στις ίδιες εταιρείες με απευθείας ανάθεση», τόνισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Κωνσταντίνος Καραμανλής και έκανε λόγο για νέα ρουσφέτια της κυβέρνησης.

Θεωρείται βέβαιο ότι το υπουργείο θα προχωρήσει σε δίμηνη παράταση του προσφερόμενου αεροπορικού έργου από 1 Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου, δεδομένου ότι η προηγούμενη απευθείας τετράμηνη ανάθεση, κόπηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο, με αποτέλεσμα σε 15 μέρες να πρέπει να δοθεί και νέα για να καλυφθούν οι πιο τουριστικοί μήνες του χρόνου.

Από τις προτεινόμενες αλλαγές ξεχωρίζουν πάντως η κατάργηση των Κυθήρων από την γραμμή Κέρκυρα – Ακτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος και της Σητείας από την γραμμή Ρόδος – Κάρπαθος. 

Επιπλέον, καταργείται η επιδότηση των παρακάτω γραμμών:

Αθήνα - Πάρος
Αθήνα – Σκύρος
Αθήνα - Ζάκυνθος
Θεσσαλονίκη – Σκύρος
Άκτιο - Σητεία

Αναλυτικά η επιδότηση ανά γραμμή σε σύγκριση με το προηγούμενο καθεστώς επιδοτήσεων διαμορφώνεται ως εξής:

Αθήνα – Αστυπάλαια
2012
Η ΟΑ το πήρε με επιδότηση 6,1 εκατ ευρώ για 4 χρόνια
2016
Ετήσιο αντιστάθμισμα 650 χιλιάδες χ 4= 2,6 εκατ.

Αθήνα - Ικαρία
2011
Η ΟΑ το πήρε με επιδότηση 5,8 εκατ. ευρώ
2016
Ετήσιο αντιστάθμισμα 400.000 ευρώ χ 4 = 1,6 εκατ. ευρώ

Αθήνα – Λέρος
2011
Η ΟΑ το πήρε με επιδότηση 10,5 εκατ. ευρώ
2016
Ετήσιο αντιστάθμισμα 1 εκατ. ευρώ χ 4 = 4 εκατ. ευρώ

Αθήνα – Μήλος
2011
Η ΟΑ το πήρε με επιδότηση 12,4 εκατ. ευρώ
2016
Η επιδότηση μειώνεται σε 1 εκατ. ευρώ κατ' έτος χ 4 = 4 εκατ. ευρώ

Αθήνα – Κύθηρα
2011
ΟΑ με επιδότηση 5,6 εκατ. ευρώ
2016 διαγωνισμός
Επιδότηση 500.000 ευρώ χ4 = 2 εκατ

Αθήνα – Νάξος
2012
ΟΑ επιδότηση 4, 9 εκατ. ευρώ
2016 διαγωνισμός
400.000 ευρώ χ 4 = 1,6 εκατ.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ