ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Lidl Ελλάς: Στηρίζει την κρητική παραγωγή, δημιουργεί σχέσεις εμπιστοσύνης, ποιότητας και προοπτικής
Πώς η μεγάλη αλυσίδα Σούπερ Μάρκετ προωθεί τα τοπικά προϊόντα και συντελεί στην εξωστρέφεια του νησιού
Ήταν το 1998 όταν μια παλέτα με τυποποιημένο Κρητικό ελαιόλαδο της εταιρείας Κreta Food "εγκαινίαζε" την αποθήκη της Lidl Ελλάς στην Σίνδο της Θεσσαλονίκης, για να μπει στα ράφια του πρώτου στην Ελλάδα καταστήματος της Lidl.
Έκτοτε έχει "κυλήσει" πολύ νερό στο αυλάκι, οι συνεργασίες της αλυσίδας σούπερ μάρκετ με κρητικές εταιρείες-προμηθευτές όχι μόνο διευρύνθηκαν αλλά εξελίχθηκαν σε σχέσεις εμπιστοσύνης με στόχο την προσφορά του καλύτερου και ποιοτικότερου προϊόντος στον καταναλωτή τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 60% των πωλήσεων σε αξία της Lidl Ελλάς αφορά σε προϊόντα Ελλήνων προμηθευτών.
Ήδη στην Κρήτη, η Lidl Ελλάς συνεργάζεται με έξι αγροτικούς συνεταιρισμούς - παραγωγούς και ειδικότερα στα Χανιά με τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Παραγωγών Κηπευτικών Κουντούρας, με τον ΑΣΟΠ Ελαφονησίου, το Συνεταιρισμό "Έλενα" και την εταιρεία AgroCreta, με την Minoan Fruits στο Ηράκλειο και με τον Αγροτικό Συνεταιρισμό "Κάμιρος" στην Ιεράπετρα.
Πέραν αυτών, ενισχύονται συνεργασίες και με άλλους προμηθευτές, όπως η Κreta Food, που γράψαμε παραπάνω αλλά και η "Αρτοποιία Τσατσάκης".
Η μεγάλη και ουσιαστική συμβολή της προώθησης των κρητικών προϊόντων αλλά και της κρητικής παράδοσης, όχι μόνο στα ράφια των καταστημάτων της Lidl Ελλάς, αλλά και σε δεκάδες χώρες του εξωτερικού, μέσω της Lidl International, επισημάνθηκε ιδιαίτερα από εκπροσώπους Κρητικών συνεργαζόμενων εταιρειών – προμηθευτών, με τους οποίους είχαν την ευκαιρία να συναντηθούν τις ημέρες αυτές, δημοσιογράφοι απ' όλη τη χώρα σε ένα άκρως βιωματικό διήμερο ταξίδι στα Χανιά και στο Ηράκλειο, το οποίο οργάνωσε η Lidl Ελλάς, φέρνοντας στο επίκεντρο τις συνεργασίες με εταιρείες του νησιού.
Η AgroCreta με το αβοκάντο, η Kreta Food με το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο και η "Τσατσάκης" με το παξιμάδι και το κριτσίνι, αποτελούν στρατηγικούς συνεργάτες της Lidl Ελλάς, τόσο για την Ελλάδα όσο και για το εξωτερικό. Και με τις τρείς εταιρείες η Lidl Ελλάς διατηρεί μακροχρόνια συνεργασία που χρόνο με τον χρόνο αναπτύσσεται, καθιστώντας τα κρητικά προϊόντα αναπόσπαστο μέρος του κωδικολογίου της.
Το πλέον σημαντικό, όπως τονίστηκε στις συναντήσεις αυτές, είναι το γεγονός ότι η Lidl "χτίζει σχέσεις με τους προμηθευτές της, συμβάλλει ουσιαστικά στην εξωστρέφεια τους, εξασφαλίζοντας παράλληλα την ποιότητα που επιτάσσει η φιλοσοφία της".
Σημειώνεται ότι οι προδιαγραφές που θέτει η Lidl Ελλάς για τις πιστοποιήσεις των προμηθευτών είναι κάτι παραπάνω από αυστηρές, ενώ συνεχείς και αδιάληπτοι είναι και οι δειγματοληπτικοί έλεγχοι.
Μάλιστα η εταιρεία δεν διστάζει να διακόψει τη συνεργασία, αν διαπιστωθεί ότι ο προμηθευτής έχει παρεκκλίνει από τα αυστηρά πρότυπα ασφάλειας και ποιότητας που έχει θέσει στη βάση των διεθνών κανόνων.
Από την άλλη πλευρά, όπως αναφέρουν οι ίδιοι οι συνεργάτες της, στέκεται πολύτιμος αρωγός στις προσπάθειες τους για ανάπτυξη καθώς σταθερή επιδίωξή της είναι η αύξηση των ελληνικών προϊόντων στα ράφια των καταστημάτων της ανά τον κόσμο.
Με επενδύσεις της τάξης των 100 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα η Lidl Ελλάς δείχνει ξεκάθαρα την πρόθεσή της να συνεχίσει να επενδύει στην χώρα μας και να γίνεται πρεσβευτής των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό.
Φωτογραφία εξωφύλλου: Από τις εγκαταστάσεις της Αρτοποιίας Τσατσάκης, στο Ηράκλειο, της οποίας πάνω από το 50% του τζίρου προέρχεται από την Lidl.