ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Καραγιάννης: Δημοπρατείται τους επόμενους μήνες το τμήμα Νεάπολη - Αγ. Νικόλαος του νέου ΒΟΑΚ
"Με νέα έργα 5 δισ. το επόμενο διάστημα, ο κλάδος των υποδομών θα είναι η ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας" αναφέρει μεταξύ άλλων ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης
SHARE:
Για το τμήμα Νεάπολη - Αγ. Νικόλαος του νέου ΒΟΑΚ που δημοπρατείται τους επόμενους μήνες, το φλέγον θέμα της καθημερινότητας στην Αττική, το κυκλοφοριακό, με έργα όπως το Τραμ και το Μετρό προς Πειραιά, τη Γραμμή 4 του Μετρό, τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής και το τρένο προς Λαύριο και Ραφήνα, τη σύνδεση της Λεωφόρου Κύμης με την Εθνική Οδό, μιλαει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης.
Προχωράμε, υπογραμμίζει ο κ Καραγιάννης, τη σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό Αθηνών - Κορίνθου, μαζί με την ολοκλήρωση του Κόμβου Σκαραμαγκά. Εισάγουμε ως νομοσχέδιο στη Βουλή ένα νέο μοντέλο σύλληψης και ωρίμανσης νέων έργων, μέσω πρότυπων προτάσεων, από τον ιδιωτικό τομέα. Αλλάζουμε την εικόνα της Θεσσαλονίκης με το Μετρό και τη Νέα Περιφερειακή Ανατολική Οδό, το γνωστό Flyover. Δημοπρατούμε 4 οδικούς άξονες. Ξεκινάμε 6 νέα σιδηροδρομικά έργα και 20 Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα. "Κάνουμε το "Brain Gain" πράξη και ο κλάδος των υποδομών γίνεται η θρυαλλίδα της εκρηκτικής ανάπτυξης της χώρας" σημειώνει.
Ολόκληρη η Συνέντευξη του Υφυπουργού Υποδομών Γιώργου Καραγιάννη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και τον Γιώργο Ψύλλια έχει ως εξής:
Ε: κ. υφυπουργέ , κ Καραγιάννη, ποιος είναι ο σχεδιασμός σας για τα νέα έργα στην Αττική;
Α: Κ. Ψύλλια, έχουμε εκπονήσει ένα ολοκληρωμένο πλάνο έργων για την Αττική. Και μέρα με τη μέρα δουλεύουμε συστηματικά για την υλοποίησή του. Εστιάζουμε ιδίως στο δίκτυο Μέσων σταθερής τροχιάς και στους νέους οδικούς άξονες. Μιλάμε δηλαδή για έργα που μακροπρόθεσμα απαντούν στο φλέγον πρόβλημα της καθημερινότητας στην Αττική, το κυκλοφοριακό. Μακάρι και η προηγούμενη κυβέρνηση να είχε δείξει ανάλογη διορατικότητα, τώρα η πρωτεύουσα θα είχε κερδίσει μερικά χρόνια... Ας τα δούμε όμως με τη σειρά:
Στο μετρό, το μεγάλο νέο έργο είναι βέβαια η Γραμμή 4, με 15 νέους σταθμούς, που μετά από καθυστερήσεις ετών καταφέραμε να συμβασιοποιήσουμε και τα έργα ήδη ξεκινούν. Μιλάμε για το μεγαλύτερο έργο των επόμενων ετών. Ταυτόχρονα, προχωράμε με ταχύτητα και την επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά, που θα ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2022 με 3 νέους σταθμούς στα Μανιάτικα, τον Πειραιά και το Δημοτικό Θέατρο. Σημειώστε και ότι τις επόμενες μέρες θα δοθεί σε λειτουργία και το Τραμ στον Πειραιά, κάτι που θα βοηθήσει ακόμα περισσότερο τη συγκοινωνιακή εικόνα της πόλης.
Εξετάζουμε όμως και τις νέες προεκτάσεις του δικτύου μας. Ο νέος Προαστιακός Δυτικής Αττικής -μιας περιοχής ιδιαίτερα δυναμικής οικονομικά, που θα επωφεληθεί σημαντικά από νέα έργα υποδομών και ως τώρα είναι εκτός συγκοινωνιακού χάρτη- αλλά και τα νέα έργα τρένου σε Ραφήνα, Λαύριο, θα αλλάξουν ριζικά την εικόνα.
Από την άλλη, το πρόγραμμά μας περιλαμβάνει και κρίσιμους νέους οδικούς άξονες που θα εξορθολογήσουν την κίνηση των οχημάτων, όπως για παράδειγμα τη σύνδεση της Λεωφόρου Κύμης με την Εθνική Οδό. Ένα έργο που θα δημοπρατήσουμε στο τέλους του έτους και θα εξυπηρετεί καθημερινά 30.000 οχήματα, ώστε να βοηθήσει στην αποτελεσματικότερη λειτουργία του κόμβου της Μεταμόρφωσης που σήμερα δημιουργεί καθυστερήσεις σε μεγάλο μήκος.
Εξίσου σημαντικά είναι τα έργα νέων επεκτάσεων της Αττικής Οδού που βρίσκονται στη φάση του σχεδιασμού και θα έρθουν στο προσκήνιο με το νέο έτος.
Καταλαβαίνετε ότι όλα αυτά τα έργα, θα δώσουν πραγματική ανάσα στην Αθήνα, βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής των κατοίκων της.
Ε: Τι άλλο περιλαμβάνει ο σχεδιασμός σας κ Υφυπουργέ στην Αττική; Είπατε προ ημερών για το έργο στο Σκαραμαγκά που αναλάβατε.
Α: Πράγματι. Αναλάβαμε να προχωρήσουμε ένα πολύ σημαντικό έργο, τη σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό Αθηνών - Κορίνθου, μαζί με την ολοκλήρωση του Κόμβου Σκαραμαγκά. Και αυτό το έργο είναι ζωτικής σημασίας για τη Δυτική Αττική, αφού αναμένεται να αποσυμφορήσει την κίνηση των οχημάτων στη Λεωφόρο Σχιστού και τη Λεωφόρο Αθηνών, ενώ και η αναβάθμιση ανισόπεδου κόμβου Σκαραμαγκά θα βελτιώσει πολύ την κυκλοφορία στην Εθνική Οδό που καθημερινά ταλαιπωρείται από χιλιάδες οχήματα.
Γι’ αυτό και το χαρακτηρίσαμε ως εθνικού επιπέδου, προκειμένου να μπορούμε να αναλάβουμε να το εκτελέσουμε. Όπως έχουμε κάνει δηλαδή και σε άλλες περιπτώσεις κρίσιμων έργων για τα οποία μας ζητήθηκε η συνδρομή μας.
Ε: Παρουσιάσατε πριν κάποιους μήνες τις προτάσεις καινοτομίας στο Υπουργικό Συμβούλιο. Σε τι φάση βρίσκεται αυτό και ποιες άλλες πρωτοβουλίες θα πάρετε για τη μεταρρύθμιση της λειτουργίας του χώρου;
Α: Εμείς πιστεύουμε στον ιδιωτικό τομέα και κυρίως πιστεύουμε ότι όταν ενώνουμε δυνάμεις μαζί του μπορούμε να πετύχουμε σπουδαία αποτελέσματα προς όφελος των πολιτών. Προωθούμε, λοιπόν, αυτό το νέο μοντέλο σύλληψης και ωρίμανσης νέων έργων, μέσω πρότυπων προτάσεων, που θα υποβάλλονται από τον ιδιωτικό τομέα. Έτσι δίνουμε κίνητρα στους ιδιώτες να βρουν, να προετοιμάσουν και να προτείνουν πρότυπες τεχνικές λύσεις για την κατασκευή των έργων. Το μοντέλο έχει ήδη παρουσιαστεί στο Υπουργικό Συμβούλιο και σύντομα θα εισαχθεί ως νομοσχέδιο στη Βουλή.
Αυτή δεν είναι η μόνη καινοτομία που φέρνουμε, ενδεικτικά μπορώ ακόμα να σας πω άλλη μία για την οποία έχουμε ήδη προσωρινό ανάδοχο και σύντομα θα συμβασιοποιήσουμε. Αναφέρομαι στο μεγάλο διαγωνισμό συμβούλων που θα υποστηρίζουν συνολικά τη Γενική Γραμματεία Υποδομών στα έργα αρμοδιότητάς της, μέσω μιας ευέλικτης και πρότυπης συμφωνίας - πλαίσιο για την ωρίμανση, διαχείριση και παρακολούθηση των έργων, αναβαθμίζοντας έτσι τις δυνατότητές μας συνολικά.
Ε: Ξέρω ότι έχετε μια ιδιαίτερη ευαισθησία για τα έργα της Θεσσαλονίκης. Μιλήστε μας λίγο για αυτά. Σε Ποια φάση βρισκόμαστε με τον Μετρό Θεσσαλονίκης και τις επεκτάσεις του. Επίσης με την νέα περιφερειακή της Θεσσαλονίκης;
Α: Η πόλη έχει ομονοήσει στην τεχνική λύση που προτείναμε για το σταθμό Βενιζέλου, το ΣτΕ έδωσε το πράσινο φως και στο τέλος του 2023 θα έχουμε και Μετρό και αρχαία. Ως εδώ με τις στείρες αντιδράσεις! Πρέπει ακόμα και οι λίγοι που απέμειναν να διαφωνούν με τη λύση, να σεβαστούν επιτέλους τις επανειλημμένες απορρίψεις των προσφυγών τους και να αποδεχτούν την πραγματικότητα. Αρκετά ταλαιπωρήθηκε η πόλη από τις οπισθοδρομικές αντιλήψεις που την κρατούσαν πίσω για δεκαετίες.
Αμέσως μετά την κύρια γραμμή, θα δοθεί σε λειτουργία η επέκταση προς Καλαμαριά, ενώ παράλληλα προχωρούν οι πρόδρομες εργασίες για την επέκταση στα δυτικά και οι μελέτες προς το αεροδρόμιο.
Όσο για την νέα Περιφερειακή, το γνωστό Flyover, το οποίο σχεδιάσαμε και υλοποιούμε μέσω ΣΔΙΤ, με προϋπολογισμό 370 εκατομμυρίων € , στο τέλος του έτους θα έχουμε προσωρινό ανάδοχο για το έργο. Όπως αντιλαμβάνεστε, τα έργα αυτά θα βελτιώσουν θεαματικά την καθημερινότητα των πολιτών, αλλά θα αναβαθμίσουν και συνολικά την πόλη.
Η Θεσσαλονίκη θα γίνει επιτέλους ένας σύγχρονος διεθνής συγκοινωνιακός κόμβος. Όπως ταιριάζει στην θέση της και αξίζει στην ιστορία της. Και βέβαια, όπως δεσμεύθηκαν ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο υπουργός Κώστας Καραμανλής. Με μια σειρά από μεγάλα έργα: Αναβάθμιση του αεροδρομίου, επενδύσεις στο λιμένα, νέος προαστιακός σιδηρόδρομος για τη Δυτική Θεσσαλονίκη, νέα σιδηροδρομική σύνδεση με τον 6ο προβλήτα, νέα οδική σύνδεση του λιμένα με τον ΠΑΘΕ που λίμναζε για χρόνια, νέα αντιπλημμυρικά έργα σε Ωραιόκαστρο και Λαχαναγορά. Όλα τα κρίσιμα και καθοριστικά για το παρόν και το μέλλον της πόλης.
Ε: Ποια έργα υποδομών αναμένεται να προχωρήσουν το αμέσως επόμενο διάστημα;
Α: Τους επόμενους μήνες θα δημοπρατήσουμε 4 οδικούς άξονες ως δημόσια έργα (Επέκταση Λεωφόρου Κύμης και σύνδεση με ΠΑΘΕ, Παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών, Τμήμα Μπράλος - Άμφισσα, ΒΟΑΚ: Νεάπολη - Αγ. Νικόλαος) συνολικού ύψους 1 δις € .
Ξεκινάμε επίσης 6 νέα σιδηροδρομικά έργα ύψους 3,3 δις € που συνδέουν επιτέλους, το σιδηρόδρομο με τα μεγάλα λιμάνια της χώρας: Πάτρα, Θεσσαλονίκη, Ραφήνα, Λαύριο, Αλεξανδρούπολη και Καβάλα, αναβαθμίζοντας τη λειτουργία του ίδιου του δικτύου και των διαμετακομιστικών μεταφορών στη χώρα.
Παράλληλα, προχωράμε γρήγορα όσα έργα έχουν ήδη συμβασιοποιηθεί αφού στη Γραμμή 4 του Μετρό και το Βόρειο Τμήμα του Ε-65 ήδη ξεκίνησαν τα έργα, με το Νότιο τμήμα του ταυτόχρονα να ολοκληρώνεται.
Ενώ νέα αντιπλημμυρικά και υδραυλικά έργα και 20 ΣΔΙΤ ύψους 5 δισεκατομμυρίων ευρώ, ολοκληρώνουν ένα πακέτο έργων άνω των 13 δις όπως έχουμε ανακοινώσει.
Ο τεχνικός κόσμος της χώρας συμφωνεί πως το 2021 είναι μια χρονιά κομβική για τις υποδομές. Δεν είναι υπερβολή να πει κανείς πως έχουμε μια έκρηξη στον κλάδο. Μελετητές, σύμβουλοι και κατασκευαστές ψάχνουν κόσμο προκειμένου να ανταποκριθούν στον τεράστιο όγκο δουλειάς που έχει προκύψει μετά από μια δεκαετία μεγάλης κρίσης, προσεγγίζοντας άξιους συμπατριώτες μας που έφυγαν στο εξωτερικό τα προηγούμενα χρόνια και θέλουν να γυρίσουν στη χώρα με αξιοπρεπείς όρους.
Κάνουμε δηλαδή το Brain Gain πράξη και ο κλάδος των υποδομών γίνεται η θρυαλλίδα της εκρηκτικής ανάπτυξης της χώρας το επόμενο διάστημα.