ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Tripadvisor απέκλεισε αριθμό ρεκόρ 2 εκατομμυρίων ψεύτικων κριτικών το 2023

Τι σημαίνει “ψεύτικη” κριτική - “Τσουχτερά” πρόστιμα

Η Tripadvisor απέκλεισε αριθμό ρεκόρ 2 εκατομμυρίων ψεύτικων κριτικών το 2023

Τον εντυπωσιακό αριθμό των 2 εκατομμυρίων παραπλανητικών κριτικών απέκλεισε η Tripadvisor από τον ιστότοπό της το 2023. Εν τω μεταξύ, η κορυφαία ταξιδιωτική πλατφόρμα απέτρεψε 4 στις 5 από αυτές τις κριτικές από το να εμφανιστούν οποιαδήποτε στιγμή στον ιστότοπο, πραγματοποιώντας άλλο ένα ρεκόρ, όπως αποκάλυψε με ανάρτησή της στο blog της η Becky Foley, αντιπρόεδρος Εμπιστοσύνης και Ασφάλειας στην Tripadvisor.

Με περισσότερες από ένα δισεκατομμύριο κριτικές και αξιολογήσεις από παγκόσμιους ταξιδιώτες στον ιστότοπό της, η Tripadvisor διεκδικεί τον τίτλο της κορυφαίας πλατφόρμας συμβουλευτικής για τα ταξίδια, γεγονός που καθιστά τις εκθέσεις της περί διαφάνειας κάτι σαν “βαρόμετρο” για τον κλάδο, αναφέρει το money-tourism.gr.

Στην έκθεση που δημοσίευσε πέρυσι, η εταιρία διαπίστωσε ότι το 2022 περίπου το 4% των 30 εκατομμυρίων κριτικών της ήταν ψεύτικες. Με 31 εκατομμύρια κριτικές που υποβλήθηκαν στην εταιρία πέρυσι, οι αποκλεισμένες κριτικές αντιπροσώπευαν το 6,3% του συνόλου -αύξηση άνω του 50%, σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Καθώς οι διαδικτυακές κριτικές γίνονται όλο και πιο σημαντικές για τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές επιλέγουν πού να ταξιδέψουν και τι να κάνουν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους, ο αριθμός των ψεύτικων κριτικών έχει επίσης αυξηθεί.

Τι σημαίνει “ψεύτικη” κριτική

Ο όρος “ψεύτικη” είναι ένας γενικός όρος που περιλαμβάνει επίσης παραπλανητικές ή μεροληπτικές αναρτήσεις. Σε αυτές περιλαμβάνονται θετικές κριτικές από ιδιοκτήτες, υπαλλήλους ή μέλη της οικογένειας που σχετίζονται με μια επιχείρηση, πληρωμένες κριτικές, κριτικές που δημοσιεύονται από ανταγωνιστές για να βλάψουν μια επιχείρηση και δόλιες κριτικές που δημοσιεύονται ανεξάρτητα από καταναλωτές για να τονώσουν ή να πλήξουν μια επιχείρηση.

Τα τελευταία χρόνια, η Tripadvisor έχει διαπιστώσει μια αξιοσημείωτη άνοδο σε αυτό που αποκαλεί κριτικές με κίνητρα -αυτές που δημοσιεύονται με αντάλλαγμα δωρεάν παροχές. Ο μεγαλύτερος έλεγχος σε τέτοιου είδους κριτικές μπορεί να εξηγήσει εν μέρει την άνοδο των ψεύτικων κριτικών πέρυσι, καθώς οι κριτικές με παροχή κινήτρων αντιπροσώπευαν το 22% των αποκλεισμένων κριτικών, που σύμφωνα με τη γνωστή πλατφόρμα ήταν επίσης αριθμός ρεκόρ.

“Η ομάδα μας επικεντρώθηκε στην απομάκρυνση κριτικών με κίνητρα φέτος και τα αποτελέσματα μιλούν από μόνα τους -καταφέραμε να αφαιρέσουμε έναν μεγάλο αριθμό από αυτές καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους”, δήλωσε η κα. Foley στο PhocusWire. Και πρόσθeσε: “Δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε να εξελίσσουμε τον κορυφαίο στον κλάδο μας συνδυασμό τεχνολογίας και ανθρώπων για να κρατήσουμε το μεροληπτικό περιεχόμενο εκτός του ιστότοπου”.

Ακόμη και όταν τα ξενοδοχεία προσφέρουν έστω και κάτι τόσο μικρό όσο ένα δωρεάν μπισκότο ή τη δυνατότητα συμμετοχής σε κλήρωση με κάποιο έπαθλο ως αντάλλαγμα για μια κριτική, η Tripadvisor απορρίπτει την κριτική ως λιγότερο αξιόπιστη από εκείνη που προσφέρεται ελεύθερα. Το ίδιο ισχύει και για τα κίνητρα που παρέχονται στους εργαζομένους, όπως η χορήγηση ρεπό σε εκείνους που κάνουν θετικές κριτικές.

“Η προσφορά οποιουδήποτε από αυτούς τους τύπους προγραμμάτων ανταμοιβής οδηγεί σε μεροληπτικές και αναξιόπιστες κριτικές”, έγραψε η κα. Foley στην ανάρτησή της.

Το 2023, οι επιχειρήσεις με έδρα την Ευρώπη ήταν υπεύθυνες για τον μεγαλύτερο αριθμό καταγγελιών για την παροχή κινήτρων στους χρήστες του ιστότοπου, αντιπροσωπεύοντας περίπου το ένα τρίτο όλων των καταγγελιών παγκοσμίως. Στη Βόρεια Αμερική, από την άλλη, καταγράφηκαν οι περισσότερες περιπτώσεις παροχής κινήτρων σε εργαζόμενους, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 40% αυτών.

Σε ολόκληρο τον ιστότοπο, τα ξενοδοχεία αντιπροσώπευαν περισσότερες από τις μισές παραβιάσεις που αφορούσαν την παροχή κινήτρων παγκοσμίως.

“Τσουχτερά” πρόστιμα

Η αύξηση των ψεύτικων κριτικών έχει εγείρει το ενδιαφέρον για την προστασία των συμφερόντων των καταναλωτών. Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των Ηνωμένων Πολιτειών πρότεινε πέρυσι μια σειρά κανόνων που, αν εγκριθούν, θα μπορούσαν να επιφέρουν πρόστιμα έως και 50.000 δολάρια για κάθε φορά που ένας καταναλωτής βλέπει μια ψεύτικη κριτική.

Επίσης, πέρυσι, η Tripadvisor βοήθησε στην οργάνωση ενός παγκόσμιου συνασπισμού για αξιόπιστες κριτικές, που περιλαμβάνει την Booking.com και τον όμιλο Expedia μαζί με άλλους ιστότοπους που βασίζονται σε κριτικές χρηστών, όπως το Amazon, ο ιστότοπος εργασίας και προσλήψεων Glassdoor και ο ιστότοπος επιχειρηματικών κριτικών Trustpilot. Τα μέλη του συνασπισμού συναντήθηκαν στο Σαν Φρανσίσκο τον Οκτώβριο και στις Βρυξέλλες τον Δεκέμβριο για να συζητήσουν τρόπους προστασίας των καταναλωτών και των συνεργατών από τις ψεύτικες κριτικές.

“Είμαστε πολύ αισιόδοξοι για αυτή την ομάδα και θα έχουμε περισσότερα να πούμε σύντομα”, δήλωσε η κα. Foley.

Εν τω μεταξύ, έριξε φως στις μεθόδους της Tripadvisor για την επισήμανση ύποπτου περιεχομένου στην ανάρτησή της στο blog, λέγοντας ότι η ομάδα της χρησιμοποιεί το είδος της τεχνολογίας και της ανάλυσης που χρησιμοποιούν τα τμήματα καταπολέμησης της απάτης στις τράπεζες. Η αυτοματοποιημένη διαδικασία επισημαίνει κριτικές που χρειάζονται ανθρώπινη παρέμβαση για την τελική απόφαση.

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση